Kurczak pieczony technologia, refleksje i pytania

1. Data: 2002-03-13 21:11:24

Temat: Kurczak pieczony technologia, refleksje i pytania
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Otoz po wieloletniej przerwie upieklam w zeszla niedziele calego kuraka.
Technika opisana na grupie, nasadzenie kurczecia na sloik do polowy
wypelniony woda, jest doskonala. Kurak wyszedl jedrny, wilgotny jak trza i
chrupki jak trza. Aha, piekarnik elektryczny z termoobiegiem na 200C, kura
usadowiona centralnie - i niecala godzinka na kuraka 1.4 kg.
Przyprawa - juz przetestowana, Kamis do kurczaka. Z tym ze ja to przesypuje
do sloika, dosypuje granulowanego czosnku duzo i ostrej papryki duzo, i
dopiero tym nacieram kuraka. Aha, pod skorke na biuscie kury upchnelam kilka
zabkow czosnku - tez mi sie obilo na grupie o oczy - i to byl strzal w
dziesiatke. Kurak nabral cudnego aromatu, a upieczony czosnek byl mniodzio
po prostu :) Szczerze polecam.
Natomiast pytanie moje dotyczy nacierania kuraka przyprawa, a scislej rzecz
biorac "trzymalnosci" przyprawy na kurze. Sypka sie osypuje. Jak sie wciera
mocniej to sie sciera niestety ;) Czy zatem z czyms te przyprawe wymieszac?
Z olejem? z woda? zrobic taka paste i dopiero pasta natrzec lobuza
drobiowego? Co poradzicie?
Magda, milosniczka kurakow w postaciach dowolnych
(byle oskubanych :))

1. Data: 2002-03-13 23:37:16

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." wrote:

> [...]

> biorac "trzymalnosci" przyprawy na kurze. Sypka sie osypuje. Jak sie wciera

Smaruje olejem i obsypuje solidna porcja przypraw(Mieszanka Wlasna
Pikantna [TM];-)),jest mieki,soczysty,nic z niego nie odpada,chyba ze
przegne z czasem pieczenia..;)))

--

Tib

=<Bozena Zasiadczuk>=|-mamo pomurz chomik uciekl-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-

1. Data: 2002-03-14 09:38:32

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Technika opisana na grupie, nasadzenie kurczecia na sloik do polowy
> wypelniony woda, jest doskonala.
Interesuje mnie ten sloik. Nie peknie pod wplywem temperatury?
Mapet

1. Data: 2002-03-14 11:36:40

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mocniej to sie sciera niestety ;) Czy zatem z czyms te przyprawe wymieszac?
> Z olejem? z woda? zrobic taka paste i dopiero pasta natrzec lobuza

Nasmaruj kuraka olejem, oliwa, woda, wódką, co_tam_pod_reke_sie_nawinie,
i wlasnie na_winie tez mozna :)

Hadzio

1. Data: 2002-03-14 11:45:24

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6pr2n$ap4$...@n...tpi.pl...
> Interesuje mnie ten sloik. Nie peknie pod wplywem temperatury?
> Mapet

Nie, bo nagrzewa sie powoli i w miare rownomiernie razem z kurczakiem. Szklo
(zwlaszcza grube) peka przy gwaltownej zmianie temperatury i gdy pewne
miejsca nagrzewaja sie (ochladzaja) szybciej a inne wolniej. Dochodzi do
lokalnych zmian w strukturze materialu i ...trach!

Agata Solon, naturalna

chlebek turecki
krakowskie potrawy
oponki
Kiszka wieprzowa wątrobiana - przepis z 1800 roku
Suropieki