Kurczak po baskijsku??

1. Data: 2003-03-20 22:13:43

Temat: Kurczak po baskijsku??
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to takiego ten kurczak po baskijsku, ktoś mi zachwalał i mówi że pycha,
ale co to takiego??

Dorunia

1. Data: 2003-03-21 13:16:41

Temat: Re: Kurczak po baskijsku??
Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co to takiego ten kurczak po baskijsku, ktoś mi zachwalał i mówi że pycha,
> [...]

Mam przepis ale nigdy nie robiłam
Kurczak po baskijsku:

1 kurczak o wadze 1,50 kg
1 duży plaster szynki lub bekonu
1 pęczek cebulki dymki
łyżka brandy, koniaku lub armaniaku
3 strąki papryki
7,5 dag masła
3 pomidory
sproszkowana papryka
pieprz
sól
Sposób przygotowania:
W szklanym, żaroodpornym naczyniu zagrzać masło, obrumienić kurczaka,
pokrajane w kostkę szynkę i dymkę. przyprawić solą i pieprzem, polać
koniakiem i zapalić. Dodać pokrajaną paprykę oraz pomidory obrane i
wydrążone z pestek. Posypać papryką i dusić pod przykryciem na wolnym ogniu
przez 75 min. Wyjąć kurczaka, a sos odparować tak, by została trzecia część.
Podawać na ogrzanym półmisku, układając wokół kawałków kurczaka zawartość
garnka.

1. Data: 2003-03-21 13:59:05

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

anet wystukała w wiadomości <b5f3c3$nlp$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]
> Podawać na ogrzanym półmisku, układając wokół kawałków kurczaka zawartość

Kurczak ma być w obrumieniany/duszony w całości czy w kawałkach? I papryka w
proszku ostra czy słodka?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-03-21 14:08:19

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Kurczak ma być w obrumieniany/duszony w całości czy w kawałkach? I papryka
> proszku ostra czy słodka?
>
> Jo'Asia

Kurczak w kawałkach a papryka to słodka

Anet