Re: Kwantowa teoria świadomości Orch-OR

From: "_|\) -`@'- ^^" <g...@b...times>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kwantowa teoria świadomości Orch-OR
Date: Sat, 29 Jan 2011 20:39:46 +0100

-`@'-

Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał

> [...]
> generuje myśli i uczucia?
>
> Większość wyjaśnień przedstawia mózg jako komputer złożony z komórek nerwowych
> (neuronów) oraz ich połączeń synaptycznych działających jak proste
> przekaźniki,
> które oddziałują w złożony sposób.
>
> Według tej teorii świadomość przejawia się jako zespół złożonych interakcji
> między neuronami. Jednak to podejście nie wyjaśnia, dlaczego posiadamy
> uczucia,
> świadomość i "życie wewnętrzne". Tak więc nie wiemy, w jaki sposób mózg tworzy
==
Wybacz, że się trochę pomądraluję,
ale ostatnio "doszłem " do scenariuszy...
Mam bardzo silne wrażenie, że myślimy-odczuwamy
całymi scenariuszami od razu !...
I już...

I scenariusze zbieramy-zapamiętujemy,
a potem odtwarzamy u siebie na neuronach...
:o/

> Nie wiemy również, czy nasze świadome postrzeganie dokładnie odzwierciedla
> świat
> zewnętrzny, lub jeśli wszyscy podobnie go odbierają, co w takim razie wykracza
> poza nasze umysły? W rzeczywistości, fundamentalna natura rzeczywistości
> pozostaje tajemnicza tak jak mechanizm naszego świadomego postrzegania.
-
Zdaje się mamy kilka systemów operacyjnych
na jednym dysku, i stąd te wszystkie sprzeczności...
Tak mi się zdaje...
:o/

> Rzeczywistość wydaje się być opisana przez dwa zbiory praw. W naszym
> codziennym
> świecie, fizyka Newtona i Maxwella dokładnie i logicznie przewiduje zachowanie
> obiektów i energii. Jednak w bardzo małej skali (np. atomów i cząsteczek
> sub-atmowych), działają z pozoru dziwne i paradoksalne prawa mechaniki
> kwantowej. Na przykład w świecie kwantowym, cząsteczki mogą znajdować się
> równocześnie w wielu miejscach w tym samym czasie (superpozycja kwantowa).
==
Ta sama cząsteczka ?

> Także
> cząsteczki które dzieli pewna odległość mogą być ze sobą ściśle powiązane
> (splątanie nielokalne) i połączone wspólnymi jednostkami (splątanie Bosego
> Einsteina).

Ach, ten koszmar odległości...

> [...]
> (bity
> kwantowe lub "qubity")! W superpozycji, interakcje/obliczenia qubitów z innymi
> qubitami odbywają się za sprawą splątania nielokalnego. Ostatecznie każdy
> kubit
> "wypada" ze swej kwantowej schizofrenii i nie wybiera 1 albo 0 jako swej
> klasycznej formy. Ponieważ kwantowe interakcje pomiędzy qubitami w pobliżu
> nieskończonej równoległości, komputery kwantowe mają potencjalnie ogromną
> przewagę nad konwencjonalnymi komputerami, przynajmniej w niektórych
=
W jakich konkretnie ?

> Początkowe eksperymenty kwantowe związane z superpozycją kwantową w
> odniesieniu
> do świadomości doprowadziły naukowców do tak zwanej "interpretacji
> Kopenhaskiej", duński naukowiec Nils Bohr jest zwolennikiem tej szkoły.
> Interpretacja Kopenhaska umieszcza świadomość poza fizyką!
=
Eydaje mi się, że to błąd...
:o/
No wieszcz, czary-mary i takie tam...

> [...]
> sobie kota w pudełku. Poza pudełkiem superpozycja kwantowa jest połączona z
> trucizną wewnątrz pudełka. Według interpretacji Kopenhaskiej trucizna będzie
> zarówno uwolniona i nieuwolniona, a kot będzie zarówno żywy jak i martwy do
> czasu gdy pudełko zostałoby otwarte. Tylko w tej chwili kot jest zarówno
> martwy
> i żywy. Wyniki eksperymentu Schrödingera pokazują, jak absurdalna była
> interpretacja Kopenhaska, jednak do dnia dzisiejszego nie ma sposobu na
> wyjaśnienie odizolowanej superpozycji kwantowej.
=
Musi jakieś wyjaśnienie istnieć,
to tylko kwestia czasu, tak mi się zdaje.

> W 1989 roku Penrose zaproponował, że oddziaływania wynikające z niniejszej
> grawitacji kwantowej nie są przypadkowe, ale osadzone w skali Plancka,
> podstawowym poziomem wszechświata. Ponadto ten rodzaj braku losowego wyboru
> (nieobliczalności) jest charakterystyczny dla wyborów dokonywanych przez
> świadomość. Ludzkie myśli bardzo różnią się od klasycznych komputerów. Książka
> Penrose'a była potrzegana jako policzek dla zwolenników sztucznej inteligencji
> (AI), którzy twierdzili, że świadomość komputerów można rozwijać poprzez
> symulację neuronów synaptycznych.
-
Tak czy tak, do tego w końcu dojdzie...
Bo to musi być mechanika...
taka lub inna...

> Ogromna większość aktywności mózgu zachodzi w sposób nieświadomy;
===
Zgoda, to jest fakt niezaprzeczalny...

> świadomość
> jest "wierzchołkiem góry lodowej" . Jednak niesprecyzowane rejony mózgu
> stanowią
> ostoję świadomości. Komórki nerwowe mogą być nieświadome w jednym momencie i
> wspierać świadome doświadczenia w następnym. Dla tej transformacji
> zaproponowaliśmy teorię Orch OR. Oznacza to, że wcześniejsze świadome
> działania,
> w tym podświadomość Freuda i nasze marzenia manifestują się jako informacje
> kwantowe, np. schizofreniczne superpozycje wielu możliwości.
===
Tak, czyli wielu scenariuszy...
Tak mi to ostatnio padło na mózg...
:o/

> Pomimo ostrej krytyki ze strony naukowego, matematycznego i filozoficznego
> establishmentu Orch OR pozostaje teorią, a może tylko kompletnym modelem w
> pełnym tego słowa znaczeniu zdolnym zająć się tajemniczymi cechami świadomości
> dostarczyć teorie możliwe do przetestowania. Najnowsze dowody wskazują, że
> niektóre formy kwantowych procesów z udziałem cząsteczek organicznych są
> wzmocnione przez wzrost temperatury, co sugeruje, że dekoherencja nie może być
> poważnym problemem.
==
Jak to ? :o/

juda.~