Kwas moczowy - podniesiony poziom

1. Data: 2002-07-04 23:06:46

Temat: Kwas moczowy - podniesiony poziom
Od: <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam podniesiony poziom kwasu moczowego (7,5 mg/dl) co jest
pozostałością po kamienicy nerkowej. Chciałbym się dowiedzieć
czy są jakieś naturalne sposoby na obniżenie poziomu kwasu moczowego ?
(Słyszałem, że należy wyluczyć z diety podroby)

Pozdrawiam
Zbyszek.

2. Data: 2002-07-05 08:41:50

Temat: Re: Kwas moczowy - podniesiony poziom
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy są jakieś naturalne sposoby na obniżenie poziomu kwasu moczowego ?
> (Słyszałem, że należy wyluczyć z diety podroby)

To nie jest wysoka wartosc. Nie leczy sie wynikow !!!

3. Data: 2002-07-05 09:14:07

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy są jakieś naturalne sposoby na obniżenie poziomu kwasu moczowego ?
> (Słyszałem, że należy wyluczyć z diety podroby)

prawidłowy poziom kwasu moczowego w surowicy krwii wynosi : 2,5 - 8.0 mg/dl

4. Data: 2002-07-07 08:16:28

Od: "EMET" <s...@p...onet.pl-nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości news:ag3me9$hln$1@news.tpi.pl...

> To nie jest wysoka wartosc. Nie leczy sie wynikow !!!

<<EMET:>> [ 07.07 ]

Tak przy okazji ---

Mój paluch u lewej nogi trochę daje mnie sygnały.
Było domniemanie ... podagry.
Wynik - 3,7; liczy się stan chorobowy od 9,0.
Niemniej jednak paluch dalej daje sygnały; lekarz skwitował to jako "podłoże dnowe".
Dziwne to jakieś.
Wynik mieści się w normie, a tu jakieś dywagacje o 'podłożu' ...

Gdyby KM orientował się coś we wspomnianej kwestii, byłbym rad.

EMET

5. Data: 2002-07-07 15:49:41

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> prawidłowy poziom kwasu moczowego w surowicy krwii wynosi : 2,5 - 8.0
mg/dl

Poziom Pana kwasu moczowego w surowicy krwi jest jeszcze w normie. Kwas
moczowy w surowicy występuje jako sól sodowa w stężeniu bliskim wysycenia.
Przy wyższych stężeniach ( powyżej 8,0 mg/dl) sól ta ulega wykrystalizowaniu
w postaci moczanu sodu, co prowadzi do Dny moczanowej ( inaczej podagra),
czego skutkiem jest pojawienie się kryształków tej soli w stawach co jest
przyczyną silnych bólów ( atak choroby). W ataku choroby ból najczęściej
występuje w obrębie palucha, może być zlokalizowany także w stawie
kolanowym, skokowym lub w nadgarstkach. Mężczyźni chorują częściej niż
kobiety.

Do czynników sprzyjających rozwojowi choroby zaliczana jest dieta zbyt
bogata w mięso, ryby ( są źródłem puryn co prowadzi co zwiększenia poziomu
kwasu moczowego), konsumpcja bardzo dużych ilości podrobów oraz nadmierne
spożywanie alkoholu.

Narazie nie ma co się nie pokroić (poziom kwasu nie przekroczył normy),
dopóki nie wystąpią powyższe objawy choroby Dny moczanowej
Mariusz Maksiński - Technik Analityki
med.

Poszukuję leku.
czyrak