Re: Kwitnie tulipanowiec :)

Data: 2006-06-18 23:22:29
Temat: Re: Kwitnie tulipanowiec :)
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)>

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
news:e73301$m65$1@bmj-lx1.bmj.net.pl...

> [...] Znane mi kwitnące latem to Magnolia sieboldii i Magnolia
> grandiflora - obie kwitną od czerwca do sierpnia.

Mozna do nich dopisac M. hypoleuca, M. officinalis, M. acuminata i jeszcze
pare ale te juz sa praktycznie niespotykane.
Co do przemarzania i kaprysnosci magnolii - wiecej wydzialem podmarznietych
tulipanowcow niz np. magnolii gwiazdzistych czy mieszancow z jej udzialem.
Moja m. 'Susan' zakwitla obficie, w ogole nie podmarzla tej zimy ani zadnej
wczesniejszej. Jest u niej czestym zjawiskiem powtorne kwitnienie pod koniec
lata. Nawet wole te pozniejsze kwiaty, bo sa bardziej ksztaltne i ladnie
kontrastuja z zielenia lisci. Wiosna kwiatow czasem jest "za duzo" ;)

Pozdrawiam,
Bpjea