Łączyć panele między pokojami, czy nie łączyć?

1. Data: 2008-12-09 14:52:12

Temat: Łączyć panele między pokojami, czy nie łączyć?
Od: Ingarden <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kładę panele (te same) w pokoju i przedpokoju:
http://trash.mondokai.com/pokoj_przedp.jpg

Pytanie1: Czy kłaść je osobno w pokoju A i przedpokoju C i złączyć na
progu listwą (teoretycznie trochę lepsza dylatacja)?
Czy odpuścić i położyć "jednym ciągiem" (nie wiem, chyba trochę ładniej)?
Jak jest funkcjonalniej / prościej przy kładzeniu / ciekawiej wizualnie?

Pytanie 2: Czy (w przypadku wersji z listwą między pomieszczeniami)
warto zmieniać kierunek kładzenia paneli? W pokoju będą kładzione
zgodnie z kierunkiem padania światła, czyli prostopadle do okien. W
przedpokoju taki kierunek oznacza trochę więcej cięcia. Nie wiem tylko,
czy to będzie dobrze wyglądać..

--
le

2. Data: 2008-12-09 16:47:27

Temat: Re: Łączyć panele między pokojami, czy nie łączyć?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 09 Dec 2008 15:52:12 +0100, Ingarden napisał(a):

> [...]
> Jak jest funkcjonalniej / prościej przy kładzeniu / ciekawiej wizualnie?

Zdecydowanie odradzam łączenie "w dzrzwiach" - wygląda fatalnie. Jeśli masz
możliwość, kładź jednym ciągiem lub zrób minimalne progi.

> [...]
> zgodnie z kierunkiem padania światła, czyli prostopadle do okien. W
> przedpokoju taki kierunek oznacza trochę więcej cięcia. Nie wiem tylko,

Tylko kiedy będą progi. Poza tym zależy, z jakiego kierunku pada światło -
od tego uzależnia się kierunek kładzenia paneli w danym pomieszczeniu. Na
pewno nie powinny być kładzione wzdłuż ściany z oknem - po krótkim czasie
panele się delikatnie łódkują (nie ma siły) i widać każde podłużne
zetknięcie pojedynczych lameli oraz właśnie te wyłódkowania.

3. Data: 2008-12-09 17:05:48

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Zdecydowanie odradzam łączenie "w dzrzwiach" - wygląda
> fatalnie.
> Jeśli masz możliwość, kładź jednym ciągiem lub zrób minimalne
> progi.

A ja zdecydowanie zalecam. IMO przy obecnych w każdym sklepie
listwach progowych można to zrobic estetycznie bez najmniejszego
problemu, nie ma mowy o żadnym potykaniu się o próg, nawet jeśli
ktoś ma 90tke na karku i porusza się metodą przesuwania kolejnych
nóg po podłodze, poza tym taka listwa progowa ładnie rozdziela
pomieszczenia optycznie - to jedna sprawa. Druga sprawa to fakt,
że panele NIE MOGĄ być puszczone między pokojami jednym ciągiem,
takie ich położenie jest powaznym błędem w sztuce, tym większym
im większe ich połacie są po obu stronach tych drzwi. Puszcenie
paneli jednym ciągiem to proszenie się o kłopoty, pływająca
podłoga w każdym pomieszczeniu będzie pracować niezaleznie od
siebie, a niespełna metrowa raptem linia styku nie utrzyma
przeciez wynikających stąd naprężeń i rozjedzie się.

Cięcie to nie problem, ścinki przecież i tak wykorzystujesz. A
jak będzie lepiej wyglądać - jak już zrobicie pokój, połóż w
przedpokoju kilka paneli i sama obejrzyj, jak będzie lepiej.
Przedpokój zwykle jest dość ciemny, więc kierunek padania światła
będzie miał tu mniejsze znaczenie, wazniejsze będzie ogólne
wrażenie.

J.

4. Data: 2008-12-09 17:47:19

Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto> szukaj wiadomości tego autora

> Zdecydowanie odradzam łączenie "w dzrzwiach" - wygląda fatalnie. Jeśli
> masz
> możliwość, kładź jednym ciągiem lub zrób minimalne progi.

A ja mam zrobione laczenie i POLECAM. Dylatacja spelnia swoja role, a jako
laczenie uzylem listwy w postaci litery H. Mozna ja zamontowac tylko podczas
kladzenia, bo wchodza w nia panale z obu stro. JEst plaska - wystaje moze 1
mm nad panele. Do tego w kolorze paneli wiec praktycznei nei rzuca sie w
oczy

Fantom

5. Data: 2008-12-09 17:50:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

Dokładnie. Progi nie tylko rozdzielają podłogi, ale są integralnym
składnikiem drzwi - zamknięcie których rozdziela wszystko - łącznie z
hałasem i przeciągami.
Przedpokoje są podłużne więc rozsądne jest układanie wzdłuż. Mniej cięć
i łatwiejsze składanie.

6. Data: 2008-12-09 19:05:09

Od: MK <M...@M...PL> szukaj wiadomości tego autora

Fantom pisze:

> [...]
> tylko podczas kladzenia, bo wchodza w nia panale z obu stro. JEst plaska
> - wystaje moze 1 mm nad panele. Do tego w kolorze paneli wiec

A jak w takiej sytuacji spisał by się korek. W miejsce łączenia paneli
zamiast listwy lub progu wkleić pasek korkowy, tak jak to się robi w
przypadku łączenia kafli i parkietu.

7. Data: 2008-12-09 20:51:53

Temat: Re: Ł?czyć panele między pokojami, czy nie ł?czyć?
Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Dec 2008 18:50:58 +0100, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

> Przedpokoje są podłużne więc rozsądne jest układanie wzdłuż. Mniej cięć
>i łatwiejsze składanie.

Z kolei położenie w poprzek optycznie poszerzy wąski przedpokój -
powinno być ładniej :)

--
A.

8. Data: 2008-12-09 23:24:16

Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Z kolei położenie w poprzek optycznie poszerzy wąski przedpokój -
> powinno być ładniej :)

Ja osobiscie wole wszystko jednym ciagiem. W pomieszczeniach bez drzwi
takich jak salon, hol, kuchnia, uwazam, ze wizualnie najlepiej jest nie
laczyc, dzielic zadnymi progami, czy listwami.

Pozdro.. TK

9. Data: 2008-12-09 23:29:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maniek4 <t...@p...fm> wrote:

> uwazam, ze wizualnie najlepiej jest
> nie laczyc, dzielic zadnymi progami, czy listwami.

No tak, porozdziawiane szpary między panelami w przejściu będą z
całą pewnością ładniejsze...

J.

10. Data: 2008-12-10 00:11:22

Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, porozdziawiane szpary między panelami w przejściu będą z całą
> pewnością ładniejsze...

Jak sie rozdziawi, to bedzie mozna wstawic ten cud dylatacyjny prog. Skad ta
pewnosc, ze sie rozdziawi??

Pozdro.. TK

Cięcie palet
Magiel