Ładni mają łatwiej ?

1. Data: 2004-08-17 20:24:54

Temat: Ładni mają łatwiej ?
Od: "Rocco" <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fakt, że ładniejszym żyje się lepiej, został potwierdzony w licznych
badaniach i analizach psychologicznych. Robert Cialdini w swojej książce
"Wywieranie wpływu na ludzi" pisze, że ładnemu łatwiej: wygrać wybory
parlamentarne, dostać intratną posadę lub mniejszy wyrok w sprawie karnej
(jeśli jest oskarżonym) lub większe odszkodowanie (jeśli jest ofiarą). ładny
ma większą szansę na uzyskanie pomocy w potrzebie. ładny silniej wpływa na
opinię innych, jeśli tylko tego zechce. ładne dziecko jest "z zasady"
mądrzejsze od brzydkiego.

Macie jakies dowody na to ze ladniejszym jest latwiej czy chociaz zalatwili
jakies drobna sprawe tylko dlatego ze sa "ładni" ?

pozdr.

1. Data: 2004-08-17 20:40:56

Temat: Re: Ładni mają łatwiej ?
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rocco:
> Fakt, że ładniejszym żyje się lepiej, został potwierdzony w licznych
> badaniach i analizach psychologicznych.

Badano reakcje niemowlat (w tym noworodkow) na wizerunki twarzy
roznych, nieznanych im z widzenia osob.
Ustalono w ten sposob ze reakcje pozytywne/obojetne/negatywne
byly statystycznie powtarzalne i najbardziej pozytywne dotyczyly
twarzy uznawanych w swiecie_doroslych za piekne/bardzo_urodziwe.

Tak wiec poczucie estetyki jest instynktowne i irracjonalne.

Przy okazji tych badan okazalo sie ze warunkiem piekna jest symetria
- im ktos piekniejszy tym bardziej symetryczny.

Coz, diabel tkwi w szczegolach, jak mawiaja gorale. ;)

--
Czarek

1. Data: 2004-08-17 21:16:59

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ustalono w ten sposob ze reakcje pozytywne/obojetne/negatywne
> byly statystycznie powtarzalne i najbardziej pozytywne dotyczyly
> twarzy uznawanych w swiecie_doroslych za piekne/bardzo_urodziwe.

No prosze! Czyli isnieje cos takiego jak piekno bezwgledne, jednak...
Duch

1. Data: 2004-08-17 22:15:36

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> No prosze! Czyli isnieje cos takiego jak piekno bezwgledne, jednak...

Otoz to.
O dziwo, chyba nie 'wszystcy' o tym wiedza. :)

--
Czarek

1. Data: 2004-08-18 09:37:41

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 17 Aug 2004 22:24:54 +0200, na pl.sci.psychologia, Rocco napisal(a):

> Macie jakies dowody na to ze ladniejszym jest latwiej czy chociaz zalatwili
> jakies drobna sprawe tylko dlatego ze sa "ładni" ?

Mogę zapytać - po co?

Niewystarczają Ci badania naukowców, własna obserwacja czy po prostu -
logiczne myślenie, żeby potwierdzić tą teorię?

Ale, żeby nie było: moja dziewczyna jest bardzo ładna. Gdyby nie była
(zważywszy na warunki, w jakiś się poznaliśmy..) - pewnie bym teraz nawet
nie pamiętał.

--
Logan [GG: 3507735]
"Czyli tak jak Słodzik, Aku, Logan...zaiste, wykurwiste wzorce."

1. Data: 2004-08-18 09:47:00

Od: KOMINEK <k...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Logan <f...@e...pl> wrote in

> Ale, żeby nie było: moja dziewczyna jest bardzo ładna.

Jakas nowa?
Rzuc jej fotke, ocenie;)
--
Nudzisz sie? To napisz: k...@g...pl albo zaGGadaj - 1209534

dalabym sobie glowe uciac, ze Kominek, to kobieta... [K]

1. Data: 2004-08-18 09:53:51

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet; <cftvqh$4is$1@news.onet.pl> :

> Duch:
>
> Otoz to.
> O dziwo, chyba nie 'wszystcy' o tym wiedza. :)

Pierniczysz cbnet jak potłuczony [staram się być wierny Twojej poetyce
;)] - a pieprzyki u kobiet, czyli asymetryczność? Jednoznaczność
[spojrzenia], ot co - i stopień umiejętności zdefiniowania owej
jednoznaczności. Bardzo drobna ale znacząca asymetria działa jak
dysonans, któremu nie można przypisać wartości "słownej"
[niejednoznaczny].

Flyer - nie jestem specjalistą
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

1. Data: 2004-08-18 10:06:38

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Flyer<f...@p...gazeta.pl>

> cbnet; <cftvqh$4is$1@news.onet.pl> :

> Pierniczysz cbnet jak potłuczony [staram się być wierny Twojej poetyce
> ;)] - a pieprzyki u kobiet, czyli asymetryczność?

A poza tym nie przytoczył całości wyników badań.
Bardziej symetryczne twarze owszem odbierane są jako ładniejsze,
ale te i d e a l n i e symetryczne (otrzymywane poprzez odbicie lustrzane
jednej połowy) - już nie.
(Z tego, co pamiętam).

P.
--
Lejkowiec dęty (kominek):
Trzon: Za młodu pękaty lub nieco maczugowaty (ze zgrubiałą podstawą), potem

1. Data: 2004-08-18 10:12:38

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Aug 2004 09:47:00 +0000 (UTC), na pl.sci.psychologia, KOMINEK
napisal(a):

> Jakas nowa?

chuj Ci w dupę!

Ta sama, ale zmieniła kolor włosów :)

1. Data: 2004-08-18 10:27:36

Od: "Vautrin" <n...@i...hostnet.chud.us> szukaj wiadomości tego autora

>chuj Ci w dupę!

czy twoja kobieta powinna sie zaczac martwic?;-)

Pozdrawiam.

terapia w Gdyni?
Muzyk i matematyk
Akceptacja siebie ...