Lamblie

1. Data: 2009-05-06 13:12:44

Temat: Lamblie
Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie dotyczace Lambliozy.
Wszedzie pisza, ze przy tych pasozycie pojawia sie brak apetytu. Czy
moze byc jednak inaczej i osoba moze jednak oczuwac normalny apetyt?

2. Data: 2009-05-06 16:30:26

Temat: Re: Lamblie
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...com wrote:

> Mam pytanie dotyczace Lambliozy.
> Wszedzie pisza, ze przy tych pasozycie pojawia sie brak apetytu. Czy
> moze byc jednak inaczej i osoba moze jednak oczuwac normalny apetyt?

a zamiast kombinować po objawach, lepiej zrobić test Elisa za 30 zł i mieć
pewność. Lamblioza może być zupełnie bezobjawowa.

3. Data: 2009-05-06 20:15:44

Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> a zamiast kombinować po objawach, lepiej zrobić test Elisa za 30 zł i mieć
> pewność. Lamblioza może być zupełnie bezobjawowa.

Testy ELISA nie dają 100% pewności, jak dobrze kojarzę są na poziomie
50%-80% wiarygodności.

Pozdrawiam, Krzysiek

4. Data: 2009-05-07 11:25:20

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

OneiroO wrote:

> Testy ELISA nie dają 100% pewności, jak dobrze kojarzę są na poziomie
> 50%-80% wiarygodności.

e, z tego co pamiętam, mają ponad 98% - sprawdzałem, bo sam miałem
podejrzenie lambliozy i robiłem takie testy :P

5. Data: 2009-05-07 19:09:57

Od: OneiroO <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> e, z tego co pamiętam, mają ponad 98% - sprawdzałem, bo sam miałem
> podejrzenie lambliozy i robiłem takie testy :P

Parę cytatów z www, ale innych chorób. Co do ELISY, teoretycznie jak
mówisz 98%, ale na forum na GW jakiś gościu piszę, że zdecydowanie mniej.
Sam robiłem ten sam test ELISA (IGG na candidę), ale w różnych
palcówkach - rozbieżność kosmiczna, ogólnie nie polecam tych badań.

3 testy ELISA

Test immunoenzymatyczny wykrywający przeciwciała przeciwko określonym
gatunkom grzyba. Jest to najczęściej stosowany test diagnostyczny, z
uwagi na niską cenę i przesiewowy charakter.
Test ELISA jest metodą pośrednią, wykrywającą jedynie odpowiedź
immunologiczną naszego organizmu powstałą po kontakcie z antygenami
grzyba. Otrzymanie wyniku pozytywnego po badaniach przeciwciał klasy IgG
sugeruje, iż pacjent miał w przeszłości kontakt z danym mikroorganizmem,
co oczywiście nie świadczy o trwającym zakażeniu. Przeciwciała klasy IgG
na wysokim poziomie utrzymywać się mogą przez długi okres (miesięcy, a
nawet lat) po ustąpieniu objawów choroby. Ponadto z uwagi na fakt, iż
C.albicans jest organizmem stale występującym w przwodzie pokramowym,
każdy z nas może mieć przeciwciała przeciwko temu organizmowi.
Mała wartość diagnostyczna spowodowana jest również przez niską czułość
testów ELISA (szacowaną na ok. 30-40%), jak i dużą liczbę wyników
fałszywie negatywnych. Coraz częściej zastępowany jest przez czulsze i
bezpośrednie metody identyfikacji komórek grzyba. Do metod tych - nowej
generacji należą testy genetyczne, identyfikujące DNA C.albicans.

Żródło:
http://www.candida.info.pl/diagnostyka.html

2). "Badania te są pomocnicze. Rozpoznanie odbywa się w oparciu o
wywiady, badanie lekarza i badania
serologiczne w razie konieczności."
Zgadzamy się w 100%, że podstawą rozpoznania choroby są objawy
kliniczne, a nie testy. Niestety wielu
lekarzy pierwszego kontaktu i zakaźników uparcie kieruje chorych z
objawami na test ELISA i to często
w krótkim czasie po ugryzieniu przez kleszcza. Oczywiście ujemny wynik
tego testu jest dla nich jednoznaczny
z odprawieniem pacjenta słowami: jest pan/pani zdrowa. Dla nas ten test
jest tak niewiarygodny, że wprost
odradzamy jego wykonywanie. Przy tak ułomnej diagnostyce laboratoryjnej
boreliozy, aż nie wypada, aby
w Rekomendacjach nie opisano klinicznego diagnozowania choroby...

źródło:
http://www.borelioza.org/mail-zak-odp.pdf

Testy Czułość (%) Swoistość (%)
ELISA (surowica), w gabinecie 88-94 74-88
ELISA (krew pełna), w gabinecie 67-88 75-91
ELISA (surowica), w laboratorium 86-94 78-95

Żródło:
http://www.czytelniamedyczna.pl/postepy_nauk_medyczn
ych-69

Poród - pytanko
Materiał do tymczasowego wypełnienia zęba w aptece?
depakina+pernazyna+mians eryna+fluoksetyna = pytanie
Witaminy i minerały Fitline
dwie śledziony