Lampy pokojowe

1. Data: 2007-11-06 09:39:54

Temat: Lampy pokojowe
Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
poszukując ostatnio lampy do pokoju zauważyłem, że większość lamp jest
skierowana żarówką w dół. Czy to moda czy ma to jakieś znaczenie
praktyczne? Póki co wynalazłem 2 powody za i 1 przeciw...:

Za:
- lepsze doświetlenie pomieszczenia (?)
- muchy się nie zbierają w kloszu :)

Przeciw:
- widać gołe żarówki, dające mocno po oczach....

Pomimo tych dwóch "za" raczej odpowiada mi typ skierowany żarówką do
góry... Są może jeszcze jakieś powody dla których jest jak napisałem?

Pzdr,
MK

2. Data: 2007-11-06 10:18:06

Temat: Re: Lampy pokojowe
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-11-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
wówczas przez agenta o pseudonimie 'Michal' słowa
spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> Pomimo tych dwóch "za" raczej odpowiada mi typ skierowany żarówką do
> góry... Są może jeszcze jakieś powody dla których jest jak napisałem?

Jeszcze jedno przeciw (dotyczy tylko żarówek energooszczędnych) - żarówki
skierowane w dół szybciej się psują z powodu silniejszego grzania się
elektroniki umieszczonej tuż przy gwincie - zwłaszcza te tańsze lubią się
"podgotować" i zgasnąć.

--
TomaSz.

3. Data: 2007-11-06 11:33:31

Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <m...@i...CIACH.pl> napisał w
wiadomości news:fgpd0q$tcn$1@mx1.internetia.pl...
> Za:
> - lepsze doświetlenie pomieszczenia (?)
> - muchy się nie zbierają w kloszu :)
>
> Przeciw:
> - widać gołe żarówki, dające mocno po oczach....

jeszcze jedno ZA:
przy żarówkach skierowanych w górę na suficie robiły się czarne kóła (kurz /
temp. ???)

4. Data: 2007-11-06 22:19:57

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal pisze:
> Pomimo tych dwóch "za" raczej odpowiada mi typ skierowany żarówką do
> góry... Są może jeszcze jakieś powody dla których jest jak napisałem?

Od roku mam dwie lampy z firmy Braun (z tej samej serii) - w salonie
żyrandol - trójka skierowana do dołu, a na połączonym z salonem
przedpokoju jedna duża lampa na trzy żarówki.
I ta druga jest lepsza. A kupiłam ją tylko jako komplet do żyrandola w
salonie.
Ładniej wygląda - nie widać żarówek tylko klosz i taki metalowy cycek na
środku.
Światło jest bardziej miękkie.

Magdalaena

5. Data: 2007-11-06 23:40:32

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pomimo tych dwóch "za" raczej odpowiada mi typ skierowany żarówką do
> góry... Są może jeszcze jakieś powody dla których jest jak napisałem?

Pamietam lat temu... no już trochę, gdzieś u schyłku epoki powszechnego
niedoboru w handlu wszelakich artykułów zdarzyło mi się przerobić żyrandol,
który miał skierowane klosze do góry (dało się przekrecic rurki). Doświetlenie
znacznie się polepszyło (lub: przy podobnym poziomie konsumowało sporo mniejsze
moce...), a dawanie po oczach załatwiłem matowymi żarówkami. Żyrandol do dziś
służy w domu matki mojej żony ;-)
Uważam jednak , że wiele zależy od indywidualnych upodobań, gustów, aranżacji,
poziomu z reguły decydujacego współczynnika WAF* (jeśli posiadasz), etc.

Uważam też, że możesz próbowac umawiać się ze sprzedawcami na wyprobowanie i
ewentualny zwrot. A w takiej Castoramie nie musisz sie w ogóle umawiać - jeśli
Ci nie pasuje po prostu oddajesz i już. Takoż i postapilismy z żoną przy
urządzaniu lokum - kupiliśmy chyba ze trzy najbardziej prawdopodobne, potem
padło sakamentalne słowo "ten" (WAF = 100% ;-) , po czym pozostałe żyrandole
wróciły do sklepu.

pozdrawiam -

Stanley

* Wife Acceptance Factor

Zmywarka do zabudowy "wsuwana"
zapotrzebowanie na energie
Kleszcze w domu?
Mam dylemat co dac do kuchni: karton-gips, czy rownac sciane i malowac
Uchwyty narozne do lustra