zapotrzebowanie na energie

1. Data: 2007-11-05 17:05:39

Temat: zapotrzebowanie na energie
Od: "kruklanecki" <k...@g...ps> szukaj wiadomości tego autora

planuje rozbudowe starego domu parterowego. do tej pory bylo tam 3KW jedna
faza. planuje zamieszkac tam 4-osobowa rodzina na 120metrach. ogrzewanie i
c.w.u. bedzie gazowe lub inne nieelektryczne.Na dzialce w sumie bedzie ok
15-20 zarowek (energooszczednych), zmywarka, pralka piekarnik elektryczny,
komputer, tv etc ... Warsztat (wiertarka, mala spawarka, szlifierka, katowka
etc) wykorzystywany okazjonalnie. pila i kosiarka spalinowa. ogrzewanie w
warsztacie koza.

zamierzam wystapic do ZE o zwiekszenie i zmiane na sile. pierwsze pytanie
Pani z okienka to do jakiej wysokosci chce zwiekszyc.
Pani pokazala mi cennik tam jest 120zloty/KW powietrzem i 160zloty/kw
ziemia. I tu pytanie. Czy 11-12KW mi wystarczy?

a drugie pytanie.
linia teraz jest napowietrzna. jednak wolalbym kabel puscic ziemia. czy moga
sie pojawic klopoty w ZE? Czy te 160zloty/kw obejmuje prace ziemne?

trzecie pytanie:
do tej pory zasilanie podciagniete bylo do budynku mieszkalnego a teraz
chcialbym to podciagnac do budynku gospodarzczego. czy zmiana punku
docelowego bedzie rodzila problemy z ZE i koszty? i czy warto jest to
przenosic?

z gory dziekuje za podpowiedzi

2. Data: 2007-11-05 18:31:01

Temat: Re: zapotrzebowanie na energie
Od: "tpsa" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kruklanecki" <k...@g...ps> napisał w wiadomości
> [...]
> Pani pokazala mi cennik tam jest 120zloty/KW powietrzem i 160zloty/kw
> ziemia. I tu pytanie. Czy 11-12KW mi wystarczy?
Wystarczy.

> a drugie pytanie.
> linia teraz jest napowietrzna. jednak wolalbym kabel puscic ziemia. czy
> moga sie pojawic klopoty w ZE? Czy te 160zloty/kw obejmuje prace ziemne?

Obejmuje, ale tylko od sieci do przyłącza, które w wielu zakładach
energetycznych usytuowane zostaje na granicy majątku , a więc w linii
ogrodzenia.
Od przyłącza do domu to już tzw. wlz. który budujesz na własny koszt.
W niektórych zakładach zdarza się, że skrzynka przyłączowa jest na słupie i
kabelek stantąd to już twoja sprawa.

Patrz jak wyżej.

Jerzy Stanisław.

3. Data: 2007-11-05 18:48:41

Od: "kruklanecki" <k...@g...ps> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za informacje.
A jeszcze jedno przyszlo mi do glowy. Czy warto brac licznik dwutaryfowy
(taryfa nocna i dzienna) przy zalozeniach powyzej ?

4. Data: 2007-11-05 19:36:33

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A jeszcze jedno przyszlo mi do glowy. Czy warto brac licznik dwutaryfowy
> (taryfa nocna i dzienna) przy zalozeniach powyzej ?

Wszystko zależy od przyzwyczajeń. W moim przypadku - ponieważ przebywamy
całe dnie poza domem, a tylko wekendy mocno okupujemy lokum i płaciliśmy
rachunki po 200zł, podjąłem decyzję o taryfie G12W. Jak dotąd opłaca się.
Rachunki spadły o około 20%.
Zawsze można raz w roku bezpłatnie zmienić taryfę.

Pozdrawiam emarcin

Kleszcze w domu?
Mam dylemat co dac do kuchni: karton-gips, czy rownac sciane i malowac
Uchwyty narozne do lustra
Garnki nierdzewne - jak doczyscic ?
Czy ktoś porównywał koszty?