Kleszcze w domu?

1. Data: 2007-11-05 15:56:54

Temat: Kleszcze w domu?
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy ma problem z kleszczami. Już ubił 5 sztuk w ciągu tygodnia.
Mieszka na typowym blokowisku na 5 piętrze wiec z drzew nic nie spada
ani nie wchodzi. Ma psa ale psa przeczesał na druga storne ani jednego
nie znalazł. skąd sie u niego biorą kleszcze?

I jak z nimi walczyć?

2. Data: 2007-11-05 16:25:25

Temat: Re: Kleszcze w domu?
Od: "P" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może obrzeżki?
To kleszcze żerujące na ptakach (gołębie)
Paskudztwo, i choróbska

3. Data: 2007-11-05 19:27:05

Od: bereiter <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik napisał(a):
> [...]
> ani nie wchodzi. Ma psa ale psa przeczesał na druga storne ani jednego
> nie znalazł. skąd sie u niego biorą kleszcze?

Sądzę, że jednak pies wnosi kleszcze do domu na sierści. Proponuję
zastosować preparat na pchły i kleszcze. Nie proponuje tych śmierdzących
obroży tylko płyn stosowany na skórę, albo do spryskania sierści. Po
zastosowaniu preparatu, psa nie należy głaskać chyba przez dwie godziny
(należy dopytać u weterynarza).

4. Data: 2007-11-05 19:41:24

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-05 20:27, Niejaki/a bereiter bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Nie proponuje tych śmierdzących
> obroży tylko płyn stosowany na skórę, albo do spryskania sierści. Po
> zastosowaniu preparatu, psa nie należy głaskać chyba przez dwie godziny
> (należy dopytać u weterynarza).

Te plyny sa g....o za przeproszeniem warte. Ile razy je stosowalem na
moje zwierzaki tyle razy cos ciagle przynosily, dopiero jak kupilem ich
porzadne obroze to sie konczylo. No i plyny zazwyczaj daja
zabezpieczenie na 1 miesiac przed kleszczami i na 3 przed pchlami, a
taka obroza jak zalozylem psom to przez prawie 4 miesiace nie
uswiadczylem na nich ani jednego kleszcza.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

5. Data: 2007-11-05 20:28:28

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ani nie wchodzi. Ma psa ale psa przeczesał na druga storne ani jednego
> nie znalazł. skąd sie u niego biorą kleszcze?

Witam!
Czy to na pewno są kleszcze? Gdzie je spotkał znajomy, czy na skórze
człowieka lub zwierzęcia?
Trochę podobne do kleszczy są zaleszczotki książkowe - ale one nie "atakują"
ludzi! i są nieszkodliwe dla ludzi i zwierząt. Trzeba by dokładnie
(najlepiej pod powiększeniem) te "kleszcze" zobaczyć!
Raczej trudno w takich warunkach o "prawdziwe" kleszcze.
Pozdrawiam - Waldek

6. Data: 2007-11-06 14:27:33

Od: bereiter <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla napisał(a):
> [...]
> taka obroza jak zalozylem psom to przez prawie 4 miesiace nie
> uswiadczylem na nich ani jednego kleszcza.

Stosuję te płyny dla mojego psa i nie mam żadnych problemów a raczej
to pies nie ma. Płyny są różne tak jak i obroże :)

7. Data: 2007-11-06 15:24:29

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-06 15:27, Niejaki/a bereiter bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Stosuję te płyny dla mojego psa i nie mam żadnych problemów a raczej to
> pies nie ma. Płyny są różne tak jak i obroże :)

A ktore stosujesz ?

8. Data: 2007-11-06 16:54:27

Od: bereiter <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla napisał(a):
> Tego oto dnia 2007-11-06 15:27, Niejaki/a bereiter bedac w stanie
> euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> A ktore stosujesz ?

Frontline Spot On lub prepatar firmy Bayer dostosowywany do wagi psa,
lub Frontline Spray. Stosuję te prepatary od ok 8 lat i mój pies jest
zadowolony. Nigdy nie znalazłam u niego kleszcza mimo, że sporo przebywa
w lesie i buszuje w krzakach.

9. Data: 2007-11-06 18:23:26

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-06 17:54, Niejaki/a bereiter bedac w stanie
> [...]

> lub Frontline Spray. Stosuję te prepatary od ok 8 lat i mój pies jest
> zadowolony. Nigdy nie znalazłam u niego kleszcza mimo, że sporo przebywa

Frontline uzywalem nie raz i sie co i rusz cos przyplatywalo. Bayer ...
nie pamietam, musialbym odszukac ksiazeczke psa.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Mam dylemat co dac do kuchni: karton-gips, czy rownac sciane i malowac
Uchwyty narozne do lustra
Garnki nierdzewne - jak doczyscic ?
Czy ktoś porównywał koszty?
Jaka długość firan i zasłon