Re: Latarka i hamburger a "przekaz podprogowy"

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Latarka i hamburger a "przekaz podprogowy"
From: XL <i...@g...pl>
Date: 20 Oct 2022 17:50:51 GMT

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Od dłuższego czasu zastanawiam się dlaczego w nowszych amerykańskich
> filmach aktorzy trzymają latarkę w taki ekwilibrystyczny karykaturalny
> sposób.

Nie skupiam się nad tym, jak kto trzyma latarkę, ani czy zaczyna marsz
lewą, czy chodzi tyłem, albo i co tam jeszcze, dopoki nie uprawia sodomii
itd. zboczeń ?

> Co gorsza producenci z innych krajów, m.in z Polski zaczynają to
> powielać.  Macie na to jakąś teorię?

Tak: kinematografia to pieniądze, towar i handel, a gdzie pieniądze, towar
i handel, tam Żydzi. Żydowskie Hollywood zeszło już na takie psy, że nawet
rynek polski mu się opłacało zacharapcić.

> Dlaczego p. Gessler tak pruderyjna
> w stosunku do jedzenia i jego jakości potrafi wychwalać hamburgera z
> dodatkiem sosu który jej ścieka po brodzie

Pewnie dlatego, że nawet taki, ot, hamburger, też ma swoje kanony, rodem z
USA - i ona potrafi je docenić na tle całego chłamu, ktory rości sobie
prawo tej nazwy, a ma się de facto do niej nijak.
Wiesz, tak jak i pizza, ktorą wszak nie tylko we Włoszech można upiec jak
Pan Bog przykazał, bywa często podrabiana byle jakim mącznym plackiem,
niezasługującym na jej miano. Tort Sachera robiony jest nie tylko w
Wiedniu, ale ma być wg najlepszych prawideł.
Chodzi o to, aby WSZELKIE potrawy trzymały poziom niezależnie od miejsca
ich przygotowania - więc choć hamburgery i pizza to dla mnie dania ulicznej
kuchni, to powinny być przyrządzane należycie, aby prawnie przynależeć do
zbiorow desygnatów pojęć ,,hamburger" i ,,pizza". Byle gnioty nie mają prawa
tak się nazywać i w tym sensie popieram Gessler.

> i w ogóle wygląda jak
> egzemplarz nierogacizny po spożyciu posiłku z koryta?

Aleś Ty niesympatyczny. A ja Gesslerową uwielbiam - za to, że ma IDENTYCZNE
poczucie smaku i gotuje IDENTYCZNIE, jak ja, we wszelkich szczegółach.
Reszta, w tym jej wygląd i chamskie obejście, nie ma dla mnie znaczenia, bo
jest dobra w tym, co robi i ja się z nią calkowicie identyfikuję.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.