Lazania

21. Data: 2011-03-17 10:50:38

Temat: Re: Lazania
Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał

> jak radził tomjas - dobrze jest lekko przestudzić, bo kiedy lazania jest
> prosto z piekarnika, to może się rozjechać. Podobnie zachowują się
> ciasta - trzeba je przynajmniej lekko ostudzić przed wyjęciem z blachy. No
> i najlepiej, jeśli mięso jest bardzo rozdrobnione, bo jak są duże kawałki,
> to też może utrudniać scalanie. ;)

dodatkowo troszke ostudzona lazania smakuje lepiej.

Protz

22. Data: 2011-03-17 11:03:15

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to ja robię tak samo i o taki sos mi chodziło. Ważna jest jeszcze
> konsystencja, musi być jak gęsta śmietana (przynajmniej do lazanii).

To już metodą prób i błędów określiłam ;) Podobnie, że beszamel musi być
ciepły, bo stygnąc gęstnieje :)

> Wydaje mi się, że to może być wina zbyt rzadkiego/wodnistego sosu. I tak
> jak radził tomjas - dobrze jest lekko przestudzić, bo kiedy lazania jest
> prosto z piekarnika, to może się rozjechać.

Tak mi się właśnie wydawało. Co prawda rodzinka nie narzekała, ale mnie nie
zadowolił efekt. Bo wszędzie na zdjęciach jest zawsze taka śliczna warstwowa
lazania :)

> Ja robię zazwyczaj 5 warstw, czyli 4 warstwy z nadzieniem. Na ostatnią
> warstwę daję tylko sos pomidorowy (częściej robię lazanię ze szpinakiem) i
> ser.

Nie próbowałam, bo szpinak to chyba tylko ja zjem. Moi panowie wolą mięsko
:)
Ale wnoszę, że jednak to moje naczynie jest zbyt płytkie. Mam takie fajne
ceramiczne kwadratowe, kupiłam pod wpływem chwili.
O takie:
http://www.porcella.pl/Prostokatne_naczynie_ceramicz
ne_do_zapiekania-856.html
Tylko moje ma boki ok 22 cm i jest kwadratowe :)

Justyna Vicky S.

23. Data: 2011-03-17 11:13:23

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-17 12:03, Justyna Vicky S. pisze:

> [...]
> http://www.porcella.pl/Prostokatne_naczynie_ceramicz
ne_do_zapiekania-856.html

> Tylko moje ma boki ok 22 cm i jest kwadratowe :)

Jeśli chcesz wyższą lazanię, to zrób więcej warstw w tym naczyniu.
Według mnie nie powinno być problemu. Ja robię w zwykłym naczyniu
żaroodpornym (ponieważ nie znalazłam jeszcze zadowalającego mnie
ceramicznego naczynia, a wybredna jestem ;) ). Lazania wychodzi mi
trochę wyższa od naczynia, więc nie jest zanurzona w całości w sosie,
tylko płaty są posmarowane. Oczywiście sos daję na spód, a w trakcie
pieczenia trochę ze środka też wypłynie na boki.

Ewa

24. Data: 2011-03-17 12:20:19

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-17 10:27, medea pisze:

> Chodziło mi o beszamel własnej roboty, w przeciwieństwie do tego z
> paczki. Po prostu. :)
> Nie mam doświadczenia z beszamelem instant, więc wolałam podkreślić.

Aaa, nieee... z paczki ani ze słoika to ja żadnych sosów nie używam
(kiedyś fix do dań chińskich albo 4 sery, ale to było, jak sama kuchnię
prowadziłam:)). Podobnie jak zup - no, oprócz barszczu (do picia) i
knurów na bogato, serowego ze szpinakowym makaronem i pomidorowego z
mozzarellą. Jakoś nam zasmakowały. W pozostałych przypadkach ilość
składników nie stanowiących meritum dania mnie przeraża :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

25. Data: 2011-03-17 12:24:13

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> http://www.porcella.pl/Prostokatne_naczynie_ceramicz
ne_do_zapiekania-856.html

> Tylko moje ma boki ok 22 cm i jest kwadratowe :)

Ja mam podobne jak to na fotce, a moja makaronowa konstrukcja znacznie
przerasta wysokość naczynia. Ucieczki na boki nie stwierdzono :)

26. Data: 2011-03-17 12:25:37

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodziło mi o beszamel własnej roboty, w przeciwieństwie do tego z paczki.
> Po prostu. :)
> Nie mam doświadczenia z beszamelem instant, więc wolałam podkreślić.

Ja gdzieś, chyba na opakowaniu makaronu, spotkałam się z informacją:
"przygotować sos beszamelowy instant". Ale szczerze mówiąc nie spotkałam się
z nim w sklepach. Może źle szukałam. Grunt, że nauczyłam się jak robić sos z
tego co mam w domu i nie muszę się martwić, że w sklepie na półce brakło ;)

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.
P.S. Temat spowodował, że mam chętkę na lazanię. Menu do końca tygodnia już
ułożone, więc zrobię w przyszłym tygodniu :) Spróbuję za Twoją radą ułożyć
więcej warstw w moim naczyniu :)

27. Data: 2011-03-18 06:43:57

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>
napisał w wiadomości news:ilspr0$9kv$1@news.onet.pl...

(ciach)...

> Nie próbowałam, bo szpinak to chyba tylko ja zjem. Moi panowie wolą mięsko
> :)

(ciach)...

a propos szpinaku...
Polecam:
1. nalesniki ze szpinakiem i serem (bryndza najlepsza, ale inne rodzaje
rowniez sie nadadza - np dobry zolty ser). Toto warto "potraktowac"
czosnkiem. Pycha nawet dla miesozercow :-)
2. Pierogi ze szpinamiem i serem (rowniez polecal bym raczej bryndze, ale
inne rodzaje sera tez sie nadadza)
Inna rzecz - pierogi z kasza gryczana i grzybami... tez pycha :-) Nawet dla
meisozercow. Chyba zaloze nastepny watek dotyczacy... piertogow wlasnie :-)

28. Data: 2011-03-18 12:10:51

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-17 13:25, Justyna Vicky S. pisze:
> Menu do końca tygodnia już ułożone

Podziwiam.
Ja preferuję w tej dziedzinie spontan. ;)

Ewa

29. Data: 2011-03-18 13:04:06

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podziwiam.
> Ja preferuję w tej dziedzinie spontan. ;)

Ja przeważnie w głowie mam co będzie gotowane w najbliższych dniach. Ale gdy
coś bardzo mi wejdzie do głowy to potrafię zmienić w ostatniej chwili
decyzję.
Akurat na lazanię nie mam produktów, a zakupy jutro. Może wytrzymam do
przyszłego tygodnia ;) Chyba, że w niedzielę zaszaleję :D

Justyna Vicky S.

czy xlka z panslava jeszcze gotuja?
Dobre na skórę.
SLEDZIE SMAZONE