Łazanki

1. Data: 2002-10-23 13:22:11

Temat: Łazanki
Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

hello
zrobilam lazanki tak jak mam mnie uczyla
ugotowana kiszona kapustka makaronik i wedlunka smazona + przyprawy .
ale czegos im brakuje w smaku sa jakies takie nijakie poratujcie

1. Data: 2002-10-23 14:02:14

Temat: Re: Łazanki
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabina" <s...@2...pl> wrote:

>hello
>zrobilam lazanki tak jak mam mnie uczyla
>ugotowana kiszona kapustka makaronik i wedlunka smazona + przyprawy .
>ale czegos im brakuje w smaku sa jakies takie nijakie poratujcie

.zajrzyj na strone Wkn i zauwaz co Ona wyczynia ze swoimi
lazankami.....np. zapieka...podsmaza....

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=111

AgataW

1. Data: 2002-10-23 19:44:08

Temat: Odp: Łazanki
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie przedwczoraj mnie naszlo i zrobilam
wsypalo mi sie za duzo pieprzu.....
ale dlatego dobrze smakuje - tak mi powiedziano
do tego sol i nic wiecej z przypraw nie dawalam
kaska

1. Data: 2002-10-23 20:09:02

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsze, Drogie Panie, są łazaneczki z grzybkami :

Łazanki z kapustą.
1 1/2 szklani mąki pszennej, 1 jajko, 3 łyżki masła, 50 dag kiszonej
kapusty, 3 suszone grzyby (1,5 dag), 1 cebula (10 dag), 1 łyżka bułki
tartej, sól, pieprz.

Z mąki, jajka i kilku łyżek wody (zależnie od suchości mąki i wielkości
jajka) zagniatamy twarde ciasto. Dobrze wyrabiamy, aby było gładkie,
elastyczne i lśniące. Ciasto rozwałkowujemy na placki, podsuszamy, zwijamy w
rulon i kroimy w paski, a później w kwadraciki lub romby. Rozsypujemy
łazanki na stolnicy, żeby nieco przeschły. Gotujemy w posolonym wrzątku,
odcedzamy, przelewamy zimną wodą, osączamy i mieszamy z łyżką masła.
Namoczone grzyby gotujemy 40 min do miękkości w wodzie, w której się
moczyły, odcedzamy (wywar zachować) i drobno kroimy.
Pokrojoną cebulę podsmażamy na łyżce masła, dodajemy posiekaną kapustę oraz
grzyby i dusimy pod przykryciem do miękkości (1 godz). Kiedy płyn wyparuje,
podlewamy wywarem z grzybów. Na koniec przyprawiamy solą i pieprzem, i
mieszamy gorącą kapustę z łazankami.
Żaroodporne naczynie smarujemy pozostałym masłem, wysypujemy bułką tartą,
wkładamy łazanki i zapiekamy 25 min w piekarniku nagrzanym do temperatury
180 C.

--
Smacznego
Artur

http://halszczak.prv.plBez zapiekania też są wyśmienite.

1. Data: 2002-10-23 20:42:18

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ze tak powiem fest tych grzybow w tych lazankach - 3 grzybki, 1.5 grama
;)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-23 20:42:30

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

deko, przepraszam

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-23 21:07:37

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ ja się wcale nie gniewam :))
A przepis naprawdę wart wypróbowania.

1. Data: 2002-10-24 10:47:41

Od: "ELZBIETA LYSZKOWSKA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponowalabym dodanie smazonego boczku pozdrowienia
elzbieta
Uzytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisal w wiadomosci

> .zajrzyj na strone Wkn i zauwaz co Ona wyczynia ze swoimi
> lazankami.....np. zapieka...podsmaza....
>
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=111
>
> AgataW

szpinak dnia nastepnego:-)
Niedzwiedzia przysluga
znacie przepis na
krazki cebulowe
Papryka duszona po węgiersku (leczo) /szybkowar