Lek na nadciśnienie

1. Data: 2007-02-01 14:57:11

Temat: Lek na nadciśnienie
Od: "malgi" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam nietypową prośbę.
Odebrałem właśnie telefon od znajomego mojej siostry, który wyjechał
na kontrakt do Portugalii.
Coś się nienajlepiej poczuł, pożyczył od kolegi z pracy ciśnieniomierz
i okazało się, że ma 180/120.Do lekarza może się udać dopiero w
przyszłym tygodniu. 3 jego kolegów z pracy leczy się na różne choroby
układu krążenia.

Zasugerowali mu następujące leki :
- isoptin 120
- isoptin 240
- prestarium
- gopten

Które z tych leków powinien zażyć i w jakiej ilości do czasu wizyty u
lekarza.

Odpowiedzi miała udzielać moja siostra (studiuje medycynę), ale
niestety wyjechała w góry i jamam przejąć rolę konsultanta. Proszę
więc o szybką pomoc.

2. Data: 2007-02-01 16:33:12

Temat: Re: Lek na nadciśnienie
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy siostry nigdy wcześniej nie chorował na nadciśnienie i dziś
wymierzył sobie 180/120?? Ryzykuje życiem, więc niech jedzie do szpitala!

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2007-02-01 16:45:34

Od: "malgi" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Lut, 17:33, Piotr <e...@t...pl> wrote:
> Znajomy siostry nigdy wcześniej nie chorował na nadciśnienie i dziś
> wymierzył sobie 180/120?? Ryzykuje życiem, więc niech jedzie do szpitala!
>
> Pozdrawiam
> Piotr

Gdyby to było możliwe - toby pojechał od razu. Niestety to jakieś
zadupia w Portugalii.

4. Data: 2007-02-02 08:12:09

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

malgi napisał(a):
> [...]
>
> Odpowiedzi miała udzielać moja siostra (studiuje medycynę), ale
> niestety wyjechała w góry i jamam przejąć rolę konsultanta. Proszę

180/120 moze byc zagrozeniem zyca, powinien jechac na pogotowie, te leki
sa bardzo wyszukane, nie powinien ich sam brac bez konsultacji z
lekarze, moze gyby koledzy mieli furosemid, indapen, tertensif, ale to i
tak zbyt powazna sprawa aby na wlasna reke sie leczyc, a co zrobi jak po
leku zjedzie do 60/20?

5. Data: 2007-02-02 20:06:55

Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malgi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>
> Pozdrawiam
> Piotr

> Gdyby to było możliwe - toby pojechał od > razu. Niestety to jakieś

Może już ciśnienie się obniżyło, ale przy nadciśnieniu dobrze jest
stosować dietę śródziemnomorską, z czym w Portugalii nie powinno być
kłopotów. Ciśnienie krwi obniża ryż, buraki ćwikłowe, czosnek. Nie
jestem lekarzem tylko pacjentem nadciśnieniowcem.
Z leków dosyć radykalnie obniżających ciśnienie można zastosować
Captopril, ale zacząć można np. od dawki 6,25 mg 1 raz lub 2 razy
dziennie lub dawki 12,5 mg. Byłam świadkiem, gdy lekarz pogotowia
ratunkowego zaaplikował choremu z nadciśnieniem właśnie 1/2 tabletki
Captopril 12,5 mg z dobrym skutkiem. Inna osoba, cierpiąca na
nadciśnienie zażywała codziennie captopril 12,5 mg, do tego
uzupełniała potas asparginem lub innym preparatem zawierającym potas.
Prestarium 4 mg został zalecony przez lekarza kardiologa po 1/2
tabletki 1 raz dziennie wieczorem, z równoczesną kontrolą kreatyniny
we krwi po 7 dniach zażywania tego leku. Zatem należy chyba bardzo
ostrożnie podejść do stosowania tego leku.
Tertensif SR działa chyba łagodnie, ponieważ jest lekiem o powolnym
uwalnianiu. Spotkałam się z dawkowaniem po 1 tabletce dziennie.

wa

gastroskopia
Poznań - ciąg dalszy (neurolog, okulista)
SIRDALUD w ciazy
okropna bakteria
okropna bakteria