Lęk wysokości

1. Data: 2009-04-20 16:46:11

Temat: Lęk wysokości
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Mam 14 lat,ostatnio wchodząc na wysoką drabinę(około 3 m)poczułem się
słabo,nogi mi się telepały jak galareta nie wiem co to było,jeśli lęk
wysokości to jak go leczyc.W przyszłości chciałbym byc strażakiem a
mając lęk wysokości to nie możliwe.
Bardzo proszę o pomoc.

2. Data: 2009-04-20 17:01:59

Temat: Re: Lęk wysokości
Od: "sov." <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może tak jak Michałowa z Rancza trzeba wejść na dzwonnice? :-)
sov.

3. Data: 2009-04-20 17:39:25

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@o...pl pisze:
> [...]
> słabo,nogi mi się telepały jak galareta nie wiem co to było,jeśli lęk
> wysokości to jak go leczyc.W przyszłości chciałbym byc strażakiem a

Nie dramatyzuj. Niekoniecznie masz lęk wysokości. Samo wejście na
drabinę 3 metrową zwłaszcza gdy jest mało stabilna i odczuwanie nadmiaru
adrenaliny co może powodować drżenie kolan nie jest testem na istnienie
lęku wysokości.
Wiele razy byłem w różnych wysokich górach, wspinałem się na strome
ściany, chodziłem po ścieżkach gdzie z jednej strony była przepaść, ale
się nigdy w życiu tak nie wystraszyłem wysokości jak kiedyś podczas
zrywania czereśni gdy drabina mi sie zachwiała i prawie spadłem na
ziemię... Ale wiem, że lęku wysokości nie mam, a mam tylko zdrową obawę,
żeby przypadkiem nie spaść z głupiej drabiny bo to zwykle sie źle
kończy. Strach przed upadkiem z wysoka jest normalny dla ssaków
naczelnych :)

Jak chcesz sprawdzić czy masz lęk wysokości to wejdź na jakąś latarnię
morską, albo wieżę widokową, jedź w wysokie Tatry i idź na jakąś łatwą
trasę, ot choćby na Giewont. Myślę, że wtedy będziesz wiedzieć (czuć) z
całą pewnością czy masz lęk wysokości czy nie.

Mały test:
http://www.youtube.com/watch?v=dBLMX8FT-q0
Robi to na Tobie wrażenie, czy podczas oglądania miałeś napady paniki?

STranger

4. Data: 2009-04-20 18:17:24

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=dBLMX8FT-q0
> Robi to na Tobie wrażenie, czy podczas oglądania miałeś napady paniki?

Film to film. Nie to samo co real!

--
animka

5. Data: 2009-04-20 18:53:39

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak chcesz sprawdzić czy masz lęk wysokości to wejdź na jakąś latarnię
> morską, albo wieżę widokową, jedź w wysokie Tatry i idź na jakąś łatwą
> trasę, ot choćby na Giewont.

To jest test na agorafobię.

--
Krzysiek, EBP
Computer - A device designed to speed and automate errors

6. Data: 2009-04-23 06:50:05

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ładny filmik. Bez paczki pampersów nie zrobiłbym tam ani kroku. Sam mam
niewielki lęk wysokości i najlepiej mi pomaga oswajanie się z wysokością.
Nie jakieś tam jednorazowe "wyjście na dzwonnicę" tylko stopniowo.
Jacek

7. Data: 2009-04-23 12:52:40

Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Kwi, 08:50, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
> niewielki lęk wysokości i najlepiej mi pomaga oswajanie się z wysokością.
> Nie jakieś tam jednorazowe "wyjście na dzwonnicę" tylko stopniowo.

Osobiście do testu lęku wysokości polecam kościół (nie pamiętam nazwy,
niestety), w Kopenhadze, w którym najpierw kręte schody prowadzą
wewnątrz wieży na taras widokowy, a następnie z tarasu wiodą miedziane
schody dookoła kopuły kościoła - bez barierek, bez zabezpieczeń. Mi
udało się wejść na drugi stopień. Dalej nie dałem rady.

8. Data: 2009-04-25 18:27:33

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie. Unia Europejska, przepisy, normy, a barierek nie ma. PIP im
posłać ;-)
Jacek

Usuwanie zeba przy chorym gardle
koncerny farmaceutyczne chcą delegalizacji i penalizacji leków naturalnych, ziół i medycyny naturalnej
Nazwa leku Pilne
wielkie korporacje i firmy farmaceutyczne
Piwo - fakty czy mity?