Lipa i inne

1. Data: 2006-07-26 08:45:05

Temat: Lipa i inne
Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie doświadczenia, w jakiej odległości od ściany ( fundamentu ) domu
sadzić lipę, brzozę, drzewa owocowe? Chodzi o to by korzenie dorosłego za
dziesci lub dziesiąt lat nie rozsadziły fundamentów domu ?

Bedę wdzięczna za rady.
pozdrawiam
basia

2. Data: 2006-07-26 12:13:11

Temat: Re: Lipa i inne
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Bedę wdzięczna za rady.
> pozdrawiam
> basia
>
>Są co do tego stosowne przepisy budowlane, określające odległości od ściany
>(a może fundamentów) budyku krzewów (mniejsze) i drzew (większe). Niestety,
>już nie pamietam liczb. Przepisy są bodajże z końca lat 60. ale wciąż są
>ważne. Na podstawie tych przepisów, stwierdziłem, że na naszym osiedlu,
>drzewa w większości przypadków są posadzone za blisko ścian i niestety
>zrobiono to już w trakcie obowiązywania tego przepisu...

Pozdrawiam

Marek

3. Data: 2006-07-26 12:30:56

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzić lipę, brzozę, drzewa owocowe? Chodzi o to by korzenie dorosłego za
> dziesci lub dziesiąt lat nie rozsadziły fundamentów domu ?

Przed chwilą przeczytałem w Internecie, że również gminy w prowadzają własne
przepisy w tym zakresie i najczęściej przewija się tam odległość 5,0 m dla
drzew, a w niektórych wypadkach i dla krzewów....

Pozdrawiam

Marek

4. Data: 2006-07-26 15:19:52

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

MM wrote:

> Przed chwilš przeczytałem w Internecie, że również gminy w prowadzajš własne
> przepisy w tym zakresie i najczę?ciej przewija się tam odległo?ć 5,0 m dla
> drzew, a w niektórych wypadkach i dla krzewów....

Nie spotkalam sie z ogolnymi przepisami o wymaganej odleglosci sadzenia
drzew od budynku. Jednak polskie ustawodawstwo nie jest zbyt
uporządkowane i byc moze w ktoryms artykule jakiejs tam ustawy jest cos
na ten temat - glowy nie dam.
A jakie to sa te wspomniane przepisy gminne ? Prosze o sprecyzowanie. W
internecie można poczytac rozne rzeczy nie zawsze prawdziwe.

Pozdrawiam
Baśka

Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
MALPA
AGAWA/ALOES - Szukam !!!!
NAWADNIANIE
Viburnum opulus 'Park Harvest'