Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku

1. Data: 2006-07-26 05:40:59

Temat: Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wraz z domem nabyłem sumaka, ładnego, wysokości ok5 m i rosnącego w
odległości ok. 4-5m od domu.
Drzewko jest naprawdę bardzo ładne, dekoracyjne, zwłaszcza jesienią.
Jednak zaczynam się obawiać czy nie stanowi zagrożenia dla muru. Korzenie
dotarły już do murów i choć wszędzie znajduję informacje, że system
korzeniowy sumaka jest słaby i "powierzchniowy" czy na pewno nie stanowi on
zagrożenia dla budynku?

Nie chciałbym usuwać drzewa, ale ponieważ rośnie ono w okolicy podwyższonego
tarasu/balkonu, na drodze wszystkich przyłączy nie bardzo mam możliwość
wkopania jakiejś bariery :(

Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły, wiedzę....

Pozdrawiam
Gsue

2. Data: 2006-07-26 06:52:56

Temat: Re: Sumak octowiec - czy zagrożenie dla budynku
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5m? Gdybyś tam miał 100-letniego dęba to można byłoby się martwić. Sumakiem
nie ma potrzeby.

Robert

3. Data: 2006-07-26 06:54:40

Temat: mam trawnik jak złoto!
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę się pochwalić, że mimo suszy mam najlepszy trawnik od 3 lat. Gęsty,
ciemnozielony dywanik. Mój sąsiad mimo podlewania ma rudo-zielone klepisko.

Robert

4. Data: 2006-07-26 12:38:46

Temat: Re: Sumak octowiec - czy zagro?enie dla budynku
Od: Marras <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rr wrote:
> 5m? Gdyby? tam mia? 100-letniego d?ba to mo?na by?oby si? martwiae. Sumakiem
> nie ma potrzeby.
>
> Robert

co masz na mysli ze bys sie martwil?
Ja mam okolo 300 letni dab w odloglosci 5m od domu - cos mi grozi ??

5. Data: 2006-07-27 07:11:17

Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A bo ja wiem? Dom też 300-letni?
Co mogą złego zrobić korzenie - jeśli ściana fundamentowa ocieplana to
uszkodzić ocieplenie. Jakieś bardzo potężne być może samą ścianę, ale to
trwałoby pewnie wiele lat.
Robert

6. Data: 2006-07-27 08:12:47

Temat: Re: mam trawnik jak złoto!
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

rr napisał(a):
> Muszę się pochwalić, że mimo suszy mam najlepszy trawnik od 3 lat. Gęsty,
> ciemnozielony dywanik. Mój sąsiad mimo podlewania ma rudo-zielone klepisko.

Zdjęcia poproszę.
:-P
pozdr. z klepiskiem Jerzy

7. Data: 2006-07-27 15:55:15

Od: Marras <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rr wrote:
> A bo ja wiem? Dom te? 300-letni?
> Co mog? z?ego zrobiae korzenie - je?li ?ciana fundamentowa ocieplana to
> uszkodziae ocieplenie. Jakie? bardzo pot??ne byae mo?e sam? ?cian?, ale to
> trwa?oby pewnie wiele lat.
> Robert

dom jest nowy:)
gdziesz czytalem ze dla takich przypadkow warto sciane zewnetrzna
oslonic blacha - wtedy zaden korzen tego juz nie ruszy.

MALPA
AGAWA/ALOES - Szukam !!!!
NAWADNIANIE
Viburnum opulus 'Park Harvest'