Lodówka BOSCH chałasuje

1. Data: 2002-08-19 08:43:02

Temat: Lodówka BOSCH chałasuje
Od: "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Około 2 tygodnie temu kupiłem lodówkę BOSCH KGS-3822 IE. Według
parametrów ma głośność 43 dB, ale tak na ucho działa głośniej od zmywarki,
też BOSCH-a, ale zmywarka ma 49 dB.
W dzień mi to nie nie przeszkadza, ale w nocy drzwi od kuchni i pokoju muszą
być zamknięte aby można było spokojnie spać czy też posłuchać cicho muzyki.
Ma do mnie przyjść kolega posiadający sprzęt do mierzenia tych dB, i jeżeli
wyjdzie że jest głośniejsza niż powinna wg danych technicznych to czy jest
to powód do reklamacji ?
Czy ktoś miał taki problem ? I jak serwis BOSCH-a traktuje klientów ? Firma
raczej dobra, więc chyba nie powinno być problemów z reklamacją.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2002-08-19 09:04:48

Temat: Re: Lodówka BOSCH chałasuje
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Aug 2002, Marek Wojciechowski wrote:

> [...]
> wyjdzie że jest głośniejsza niż powinna wg danych technicznych to czy jest

Jeżeli nic nie pomoże to oczywiście. W przypadku tej firmy lodówka powinna
być zdecydowanie cichsza od zmywarki. Przed reklamacją sprawdziłbym, czy
sprzęt został prawidłowo wypoziomowany.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2002-08-19 10:47:09

Temat: Re: Lodówka BOSCH hałasuje
Od: "Andrzej" <i...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Firma
> raczej dobra, więc chyba nie powinno być problemów z reklamacją.

Sprawdź wypoziomowanie lodówki poziomicą (i czy jest równy nacisk na
czterech nóżkach bo może być poziom, ale jedna nie dotykać i pojawiają się
wibracje) i czy niedotyka innych sprzętów bo to też wpływa na hałas.
43 dB to dużo na lodówkę polskie chyba Amiki z klasy A mają już 36 i są
naprawdę ciche tak że wiele się nie spodziewaj po serwisie.

1. Data: 2002-08-19 13:29:09

Od: "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 43 dB to dużo na lodówkę polskie chyba Amiki z klasy A mają już 36 i są

W katalogu Bosch-a który przeglądałem duże lodówki (moja ma 2 metry i 2
agregaty) miały głośność 41-43 dB. Może faktycznie to dużo, ale cichszych
nie było. A wszyscy mówią, że sprzęt Bosch-a jest cichy. Zresztą przed
kupnem zastanawiałem się nad podobną co do parametrów lodówką Elektroluks-a,
i ta miała 42 dB.
Te 36 w przypadku AMIKI może wynikać z innego sposobu pomiaru (albo malutka
lodówka), bo chyba AMIKA nie ma jakiejś super technologi. Zresztą z tego co
słyszałem, to te lepsze modele Amiki mają przecież agregaty Elektroluks-a.
Jest jeszcze fakt, że zmywarka jest cichsza, a przeciez to 49 dB !
Lodówka jest wypoziomowana, próbowałem czy się nie 'buja' ale jest sztywna,
więc chyba stoi na wszystkich nóżkach.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2002-08-20 15:44:50

Od: "laik523" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zlokalizuj źródło hałasu. A z reklamacją ze względu na hałas to życzę
powodzenia. Zacznie sie od powołania biegłych i pomiarów, kwestionowania
pomiarów itd. I niby z kim chcesz walczyć, ze sprzedawcą.

1. Data: 2002-08-21 07:21:03

Od: "Marek Wojciechowski" <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi. Reklamował nie będę. Po sprawdzeniu miernikiem okazuje
się, że lodówka mieści się (co prawda na granicy) w 43 dB.
A hałas to jednak dziwne zjawisko. Według nie tylko mojego odczucia zmywarka
jest cichsza, ale sprzęt wykazał 48 dB.

Pozdrawiam Marek.

1. Data: 2002-09-02 08:34:04

Od: "Artur Iluk" <i...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zlokalizuj źródło hałasu. A z reklamacją ze względu na hałas to życzę
> powodzenia. Zacznie sie od powołania biegłych i pomiarów, kwestionowania
> pomiarów itd. I niby z kim chcesz walczyć, ze sprzedawcą.

Niekoniecznie. Ja reklamowalem ze wzgledu na halas lodowke gorenje do
zabudowy. Przyjechali z serwisu, zabrali bez gadania i oddali pieniadze.

Artur

Bardzo male, chodzi po scianach, jak sie tego pozbyc ?
Interesują mnie piece akumulacyjne
Developer - Na skraju miasta-Skoroszewska - lista dyskusyjna
Re: Jaka pralka?
Poszukuje działki !!!!!!