Lodówki LG - warto?

1. Data: 2004-08-30 10:46:05

Temat: Lodówki LG - warto?
Od: "Lu" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamierzam kupic lodowke firmy LG i powaznie zastanawiam sie, czy to bedzie
dobry krok. macie moze jakies uwagi dotyczace sprzetu AGD tej firmy?

z gory dzieki

Lu

1. Data: 2004-08-30 14:21:29

Temat: Re: Lodówki LG - warto?
Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lu" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> zamierzam kupic lodowke firmy LG i powaznie zastanawiam sie, czy to bedzie
> dobry krok. macie moze jakies uwagi dotyczace sprzetu AGD tej firmy?

a dlaczego się nie zastanowisz nad Elektrolux'sem lub Siemens-Bosh'em wtedy
nie bedziesz miał problemów.

Artek

1. Data: 2004-08-30 14:55:20

Od: "Lu" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego się nie zastanowisz nad Elektrolux'sem lub Siemens-Bosh'em

a dlatego, ze mam ograniczony budzet...

Lu

1. Data: 2004-08-30 16:27:40

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlatego, ze mam ograniczony budzet...

powiem tak lodówka to nie telewizor technologia się nie zmieniła. Agregat
skraplacz termostat itp.

Jedynie na co trzeba zwrócic uwagę to czy są 2 agrekaty czy jeden. Lepsze są
dwa.
Ile zuzywa dana lodówka prądu. Ile dB z siebie wydaje.
Drugie chyba najwazniejsze patrzymy na funkcjonalność. Czyli czy potrzebny
ci duzy zamrazalnik czy mały.
Czy na górze czy na dole. Czy z szufladką na lód a może lodu nie używasz.
Czy z półeczką na napoje. Szklane półki czy metalowe krateczki.

Generalnie lodowki to prosty mechanizm dlatego czesto słysyzmy a moja
radziecka to chodzi do dziś.

1. Data: 2004-08-31 05:43:59

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlatego, ze mam ograniczony budzet...

ale electrolux nie jest specjalnie droższy niz LG. Ja od kilku tygodni
jestem szczęsliwą posiadaczką nowej lodówki właśnie electroluxa i poki co
jestem zachwycona - chodzi tak cicho, ze właściwie jej nie słychać - trzeba
się dobrze wsłuchać, w środku jest "ustawna", ma sporo półek na drzwiach a
LG ma małe półeczki (sama przez chwilę zastanawiałam się nad tą firmą).
Poza tym mam nadzieję, że będzie nam długo i w miarę bezawaryjnie służyła.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-09-01 07:05:14

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> powiem tak lodówka to nie telewizor technologia się nie zmieniła. Agregat
> skraplacz termostat itp.

oraz

> Generalnie lodowki to prosty mechanizm dlatego czesto słysyzmy a moja
> radziecka to chodzi do dziś.

Z tego co piszesz wynika: "Budowa chłodziarki nie zmieniła się od lat i jest
prosta jak konstrukcja cepa. Dlatego każda firma robi dokładnie tak samo
dobrą maszynerię i nie ma co zwracać uwagi na opinie użytkowników."

Ja odpowiadam: G...(uzik) prawda!

Przykłady:

*Moja mama ma "pełnoletnią" radziecką chłodziarkę z zamrażalnikiem
"Donbas" - praca do dziś bez zastrzeżeń (pomijając kłopoty wynikające z
nieoddzielenia zamrażalnika od komory "plusowej").

*Moja teściowa ma kilkuletnią (3-4 lata) jednoagregatową
chłodziarko-zamrażarkę Amica - o ile zamrażarka jest w miarę ok., to przy
ustawieniu termostatu na 7/8 (88%) chłodziarka się w cieplejsze dni "nie
wyrabia" a w chłodniejsze jest zaledwie znośnie chłodna - tak jest od
nowości i ten typ tak ponoć ma.

*Moja ciotka kilkuletnią chłodziarko-zamrażarkę (myślę, że gdzieś tak 7-8
lat) Boscha - niby Ok, ale na górze chłodziarki jest temperatura prawie
pokojowa, na dole za to prawie mróz.

*Ja mam prawie nowego Whirlpoola (jedyna, która pasowała do moich wymagań
rozmiarowych), też chłodziarko-zamrażarka z jednym agregatem (bo taniej) -
termostat na 35-40% daje w całej chłodziarce nawet w największe upały
temperaturę około 6-8st.C a w zamrażarce -20st.C (jak na początku dałem 50%,
to mi nawet jogurty na górnej półce chłodziarki zamarzały); reasumując: duża
rezerwa mocy chłodzącej, niewielkie zróżnicowanie temperatur w chłodziarce i
jestem (póki co) zadowolony.

Pozdrawiam, MarcinB.

1. Data: 2004-09-01 09:52:33

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
wiadomości news:413574ab$1@news.home.net.pl...

> [...]
> ustawieniu termostatu na 7/8 (88%) chłodziarka się w cieplejsze dni "nie
> wyrabia" a w chłodniejsze jest zaledwie znośnie chłodna - tak jest od

Zapomniałem dodać, że półki z drzwiczek wypadają pod byle obciążeniem.

Pozdrawiam, MarcinB.

1. Data: 2004-09-06 05:36:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cgvd9c$rfv$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Artek" <a...@w...pl>
wrote:

> Użytkownik "Lu" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> >
> a dlaczego się nie zastanowisz nad Elektrolux'sem lub Siemens-Bosh'em wtedy
> nie bedziesz miał problemów.

Może potrzebuje tej lodówki do akademika na dwa, trzy lata? ;-)
(szczerze mówiąc, nie wiem jakie są lodówki LG, ale kupując coś do
gospodarstwa na dłużej, wydałbym trochę pieniędzy na sprawdzoną od dawna
markę)

Władysław

1. Data: 2004-09-06 05:51:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cgvkon$18g$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Artek" <a...@w...pl>
wrote:

> powiem tak lodówka to nie telewizor technologia się nie zmieniła. Agregat
> skraplacz termostat itp.

Powiem więcej. Te podstawowe elementy robią cvzęsto inne firmy, niż te
których markę nosi lodówka. Np. w dziedzinie agregatów potentatem jest
firma Danfoss i jej agregaty można spotkać zarówno w drogich lodówkach
znanych marek jak i w tanich, marek podrzędnych.

Jednak myślę, że niekoniecznie agregat Danfoss zamontowany do
Elektroluksa to taki sam agregat jak ten, o podobnych parametrach w
lodówce jakiejś tańszej marki.

Ponadto lodówka to nie tylko mechanizm chłodzący. To także izolacja,
obudowa, konstrukcja i wyposażenie wnętrza. Te rzeczy bardzo się mogą
różnić jakością. Np. półki mogą wypadać z uchwytów, elementy plastikowe
po jakimś czasie pękać, uszczelki parcieć etc. etc.
Niezwykle ważna jest też izolacja. O ile bowiem części elektryczne i
mechanicznie można naprawiać w nieskończoność, to izolacja, która
przestaje być skuteczna oznacza właściwie koniec życia lodówki.

Władysław

1. Data: 2004-09-26 11:31:58

Od: "Zinejda" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamierzam kupic lodowke firmy LG i powaznie zastanawiam sie, czy to bedzie
> dobry krok. macie moze jakies uwagi dotyczace sprzetu AGD tej firmy?

Dawno był ten temat ale może ktoś inny skorzysta proszę zwrócić uwagę na
oznaczenie SN lub ST jest to oznaczenie klasy klimatycznej przy
chłodziarko-zamrażarkach, przy samych chłodziarkach nie wiem jakie są
oznaczenia prawdopodobnie takie same .Do czego to jest potrzebne?
Jedne mogą być w pomieszczeniu o temperaturze pokojowej do ok 15'C bo
inaczej źle chłodzą lub wcale nie chłodzą a reklamacje nie są przyjmowane a
drugie mogą stać w temperaturze niższej do ok 5'C .Są też z oznaczeniami
SN-ST te są na cały zakres temperatur od ok5'C-30'C tak podają producenci
nie zawsze jest to normą ale...Ja wymieniałam taką lodówkę z SN na ST na
szczęście jeszcze nie odebrałam ze sklepu i miałam taką możliwość.Znam osoby
,które mają kłopot w zimie nie trzymają wtedy jedzenia w lodówce ale w
spiżarce a lodówka(tez stoi w spiżarce) jest wyłączona(parodia.Po co im
lodówka ale za niewiedze tez trzeba czasem zapłacić).Mam nadzieje że komuś
pomogę i nie będzie miał tego typu kłopotów.
Pozdrawiam Kasia

J.Czernikowski -Ciasta, ciastka, ciasteczka-prosba
Jak się wymawia Lasagne?
Ciastka z musli
Aromat ananasowy
Zakwas... co to ?