Lodówkozamrażarka: samorozmrażająca/bezszronowa?

1. Data: 2006-07-01 16:35:25

Temat: Lodówkozamrażarka: samorozmrażająca/bezszronowa?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Musiałem niedawno dokonać zakupu sprzętu jw. Nie za bardzo się
orientując w temacie, skuszony upustem za sprzęt z ekspozycji
zakupiłem sobie Zanussi ZK 177ATO. Minął miesiąc i teraz
zaskoczenie: tylna ścianka co jakiś czas pokryta szronem i co jakiś
czas płynie. Wczytałem się w instrukcję obsługi i wyszło że tak
ma być. Ale DLACZEGO wszystkie produkty równiez pokrywają się
wodą??? A przecież nie kapie na nie z "sufitu".
Czy może mi ktoś to wyjaśnić? Czy określenia samorozmrażająca i
bezszronowa to właśnie ta różnica?
Miałem bezszronowego Whirlpool-a i tam miałem superluksus. Przez
cały okres używania (kilkanaście lat) żadnego szronu, żadnych
śladów wilgoci na produktach!!!
Pozdrawiam
Krzysztofo

2. Data: 2006-07-01 16:50:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...com> wrote in message
ps.com...
[...]

Może masz zatkany odpływ tej wody do zbiorniczka z tyłu i pozostaje ona
wewnątrz. Powinieneś mieć taki przetykacz i włożyć go w otwór którym z
rynienki pod płytą woda powinna wypływać.

3. Data: 2006-07-01 17:29:32

Od: "Krzysztofo" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Może masz zatkany odpływ tej wody do zbiorniczka z tyłu i pozostaje ona
> wewnątrz. Powinieneś mieć taki przetykacz i włożyć go w otwór którym z
> rynienki pod płytą woda powinna wypływać.

Hmmm .. prawdę mówiąc - nie sprawdziłem. Uznałem, że "nówka
sztuka" (w końcu - to miesiąc pracy), więc powinno być OK.
Gdy sprawdzę (bo sprzęt zakupiłem dla teściowej - i w tym cały
problem, może uznać że to sabotaż :)))) no i nie mogę się jej
przecież narażać), to powiem czy pomogło. Narazie przykręciłem
trochę chłodzenie, bo podobno gdy jest ustawione na więcej niż
średnio to częściej wpada w cykl chłodzenie/rozmrażanie.
Z rzewnością wspominam tego Whirpoola :). Tam bezszronowość była
załatwiona specjalną cyrkulacją powietrza wewnątrz, co zapobiegało
nawet osadzaniu się czegokolwiek.

4. Data: 2006-07-03 10:21:52

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości:
[...]

Jeżeli nalejesz do szklanki lodowatej CocaColi, to zewnętrzna powierzchnia
szklanki pokryje się rosą ze skroplonej wilgoci z powietrza!
W fizyce takie zjawisko nazywa się przejściem przez "punkt rosy", zależnym
od lokalnej temperatury i wilgotności powietrza.
Jeżeli w lodówce wilgoć skrapla się na zimnym słoiku z dżemem, oznacza to że
wilgotność powietrza wewnątrz lodówki jest za duża!
Możliwe przyczyny tego zjawiska:
Częste otwieranie drzwi lodówki i wpuszczanie ciepłego, wilgotnego powietrza
z kuchni,
Nieszczelna uszczelka lodówki i ciągła wymiana powietrza z otoczeniem,
Rozlana woda na półce lub nie przykryty garnek z zupą,
Brak odpływu skroplin z tylnej ścianki - parownika do zbiornika pod lodówką.

Szczelność uszczelki można stwierdzić przez fakt, gdy po zamknięciu drzwi
lodówki nie można ich otworzyć, bowiem ochłodzone powietrze ma mniejszą
objętość i drzwi się zasysają!

Lodówki z wymuszoną wentylacją (z wiatraczkiem) są znane z tego że
"wypompowywują" wodę i wysuszają produkty!

pzdr!
Tadeusz

5. Data: 2006-07-03 17:10:02

Od: "Krzysztofo" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, Tadeusz

O tej uszczelce nie pomyślałem. To może być to.

6. Data: 2006-07-04 07:10:01

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> objętość i drzwi się zasysają!
>
> Lodówki z wymuszoną wentylacją (z wiatraczkiem) są znane z tego że
> "wypompowywują" wodę i wysuszają produkty!

A ja bym zwróciła szczgólna uwagę na 2 rzeczy o których mówi przedmówca:
- częste otwieranie drzwi lodówki i nieprzykryty garnek np. z zupą
Ja mam bezszronową lodówke LG gdy lodówka jest otwarta zbyt długo zaczyna
piszczeć.
Jak przyjeźdżaja teściowie, i znajomi lodówka non stop piszczy.
Jedzenie jest zsuszone bo nie przykryte folia/pokrywką i mam szron na
półkach.
Musisz teściową uczulic na pewne sprawy związane z obsługa tej lodówki

Monika

7. Data: 2006-07-04 16:10:46

Od: "zośka" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> półkach.
> Musisz teściową uczulic na pewne sprawy związane z obsługa tej lodówki

Uczulamy teściową za pomocą podłączenia napięcia do uchwytu drzwi lodówki.
Dostosowujemy napięcie do pojemności teściowej i dajemy taką wartość, aby
"mamusia" zaczęła piszczeć...
zośka i kicia

8. Data: 2006-07-04 16:18:43

Od: "zośka" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam bezszronową lodówke LG gdy lodówka jest otwarta zbyt długo zaczyna
> piszczeć.
> Jak przyjeźdżaja teściowie, i znajomi lodówka non stop piszczy.

Goście też zdaje się piszczą... z głodu.
A nie prościej wywiesić kartkę na lodówce:
"lodówka pusta, anjbliższa pełna lodówka u was w domu"

zośka i kicia

9. Data: 2006-07-05 06:24:01

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Goście też zdaje się piszczą... z głodu.
> A nie prościej wywiesić kartkę na lodówce:
> "lodówka pusta, anjbliższa pełna lodówka u was w domu"
>
> zośka i kicia

:-)
Sygnal dźwiękowy w lodówce ma sens, i jest to naprawde duża wygoda.
Szkolenia na temat obsługi lodówki bywają uciążliwe i nieraz niezręczne. A
tu jesli sie ktoś zagapi lodowka sama się broni. Polecam gorąco to
rozwiązanie ;-)

Monika

10. Data: 2006-07-05 06:49:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika" <m...@p...wp.pl> wrote in message news:e8flv4$dcl$1@news.wp.pl...

> [...]
> Szkolenia na temat obsługi lodówki bywają uciążliwe i nieraz niezręczne. A
> tu jesli sie ktoś zagapi lodowka sama się broni. Polecam gorąco to

Polecam tańsze rozwiązanie - leżenie z obserwacją stada błękitnych much -
jeżeli krążą koło chlodziarki - znak, ze może nie jest zamknięta, oraz, że
nadszedł być może czas na wywóz kawałków męża w ostępy...

ciasto gellwe-straciatella ..
co to jest nec?
sos mexicana - ma ktos przepis?
tęsknota za dżdżownicą