Losos

1. Data: 2000-10-24 10:04:59

Temat: Losos
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i od razu pytam.
Mam zamrozone 2 kawalki lososia i chcialabyn go dzisiaj zrobic na obiad, ale
nie mam zbytnio pojecia z czym sie on najlepiej komponuje, jak go
przyprawic. Prosze Was serdecznie o jakies pomysly, raczej proste, bez
jakichs sosow z winami czy czyms takim. Nigdy jeszcze nie jadlam lososia
robionego "po domowemu", bedzie wiec to moj pierwszy raz..... z Waszym
udzialem.
Dziekuje i pozdrawiam,
Danka

1. Data: 2000-10-24 10:22:09

Temat: Re: Losos
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedalekiej przyszlosci zadawalam to samo pytanie. Pokroilam go w dzwonka,
doprawilam go przyprawa do ryb, obtoczylam w mace i usmazylam go po prostu.
Tak prosto zrobiony smakowal cudnie.
Ela

1. Data: 2000-10-24 10:44:58

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
dzwonka,
> doprawilam go przyprawa do ryb, obtoczylam w mace i usmazylam go po

Nie mniej takie traktowanie wydaje mi sie dla lososia nieco zbyt brutalne -
przyprawa do ryb stlumi jego naturalny delikatny smak. Ja robilem tak, ze na
dzwonka kladlem troche maselka, lekko posypywalem tymiankiem (albo bazylia -
nie pamietam juz) i w folli aluminiowej do piecyka na 15-20 min. Cudo.

Jader

1. Data: 2000-10-24 11:13:15

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam sie z przedmowca - rzecz gustu.
Ela

1. Data: 2000-10-24 11:22:11

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zgadzam sie z przedmowca - rzecz gustu.
> Ela

A ja sie zgadzam z przedmowczynia, ze to rzecz gustu :)

Jader

1. Data: 2000-10-24 11:28:07

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wam serdecznie za pomoc. Test bedzie wieczorkiem.
Pozdr.,
Danka

"Danka" <j...@z...nl> schreef in bericht

1. Data: 2000-10-24 12:50:02

Od: "Sulpicjusz" <m...@y...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

>nie mam zbytnio pojecia z czym sie on najlepiej komponuje, jak go
Proponuje upiec i polac sosem curry (przepis powinien byc gdzies na sieci, z
cala pewnoscia bedzie na http://soar.berkeley.edu/recipes/). Do tego
gotowane warzywa np. brokuly, male marchewki etc. Przed upieczeniem mozna by
wzmiankowanego lososia zalac oliwa i sokiem z 1 cytryny - niech polezy tak
dlugo, jak sie da.

Smacznego,
Maciek

PS: Ponizej masz przepis na sos. Sam ostatnio go robilem i jest super
(opinia moja, mojej rodziny, tesciow i opiekunki naszej coreczki ;) Lemon
grass mozesz spokojnie sobie odpuscic.

Directions
Sauté about a teaspoon of chopped onion, 1 chopped clove of garlic,
small slice of ginger and lemon grass in some olive oil or butter.

Cool the mixture and spoon it into a blender. Add 3/4th of a can of
coconut milk, half-cup water, half-teaspoon curry powder, pinch of
tumeric, pepper, salt to taste and blend until mixed well. (30 seconds or
so).

Pour into a saucepan and cook on low heat constantly stirring until boiling
(Need to heat on low while stirring to keep the consistency smooth).

1. Data: 2000-10-24 13:54:51

Od: "Szczep/AN\\" <k...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sulpicjusz" <m...@y...com.pl> napisał w
wiadomości news:8t40k4$68e$1@rymunda.torun.pdi.net...
> PS: Ponizej masz przepis na sos. Sam ostatnio go robilem i jest super
> (opinia moja, mojej rodziny, tesciow i opiekunki naszej coreczki ;) Lemon
> grass mozesz spokojnie sobie odpuscic.

Czy Lemon grass to taka trawa z Ameryki poludniowej (moze tez z polnocnej),
napar z ktorej smakuje jak cherbata z cytryna?
Przywiozl to kiedys moj kolega z praktyki w Wenezueli.

Pozdrawiam,

Szczepan

1. Data: 2000-10-24 13:58:26

Od: "grzegorz drabik" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam zamrozone 2 kawalki lososia i chcialabyn go dzisiaj zrobic na obiad,
ale
> nie mam zbytnio pojecia z czym sie on najlepiej komponuje, jak go

http://www.restaurants.pl/przepisy/losos.htm

grzegorz drabik
www.restaurants.pl

1. Data: 2000-10-24 16:44:44

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za pomoc.
Zrobilam te rybke w folii alum., skropilam najpierw sokiem z cytryny,
posolilam, popieprzylam, posypalam tymiankiem i koperkiem, na to odrobina
maselka i wyszlo zadziwiajaco dobre. ( dzieki Jader za podpowiedz )
Pozdr.,
Danka

"Sulpicjusz" <m...@y...com.pl> schreef in bericht

moj przepis na golonki