Łosoś - jak podać jak przyżadzić i inne wątpliwości.

1. Data: 2005-06-25 21:17:35

Temat: Łosoś - jak podać jak przyżadzić i inne wątpliwości.
Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Pora w sam raz by się zastanowić jak podać jutro na obiad gościom łososia,
który już leży w lodówce. Ogólnie koncepcję mam. Ma być pieczony w całości
(za goraco coby go na części rozbierać i stać nad patelnią). Myślałam tylko o
soli i ewentualnie polewanie masłem. Waży 3 kilo - ile to to ma się piec
(załozyłam godzinkę). Podam na warzywavch. Mam sałate, pomidory, szpinak w
liściach, ogórki swieże i kiszone, papryka, cebula, ziemniaki i właszczyzna -
zo wybrać? A może wszystkiego po troszku?? I ostatnia wątpliwość jaką i czy
wogóle do tego zupę podać?? Bedzie 5 osób do tej ryby. Na deser przewidziane
ciasto - samo przyjdzie i owoce - też same przyjdą:), wiec tu jakby nie
wnikam.
AgaL, która zasypia z myśla o łosiu;) i pewnie rozwiazań 100 sobie wyśni.
Dobrej nocy wszystim markom głodomorkom.

2. Data: 2005-06-26 02:23:29

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna wrote:
> [...]
> soli i ewentualnie polewanie masłem. Waży 3 kilo - ile to to ma się piec

3 kilo łososia? Mhmmm to jus coś
Musisz mieć duży piekarnik :)
Ale i tak 1 godz to wg mnie za długo

Nie mam bladego pojecia, jak TAKIE COŚ zachowuje się w Twoim piekarniku
Ale, gdybym miał dzwonka, w moim, to na pewno nie piekłby, ich dłyżej ni
z 20 min.
bo i poco?
Lepsze już ie bedzie
Byle nie było surwoe

AE
PS: A moze trochę z niego zostanie mimo 5 osób? Reflekuję :)

3. Data: 2005-06-26 07:15:37

Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> PS: A moze trochę z niego zostanie mimo 5 osób? Reflekuję :)

:) zapraszam ale obawiam się zę mozesz się zawieść. To są tacy znajomi którzy
potrzfia zjeść każde ilości wszystkiego:)Np po pół litra solidnej gęstej zupy
guleaszowej i krzyczeć dolewka:)

A tak w sprawie łososia to sie też zastanawiam czy nie za długo. A jak
podajesz dzwonki??
AgaL

4. Data: 2005-06-26 12:16:12

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna wrote:

> :) zapraszam ale obawiam się zę mozesz się zawieść. To są tacy znajomi którzy
> potrzfia zjeść każde ilości wszystkiego:)Np po pół litra solidnej gęstej zupy
> guleaszowej i krzyczeć dolewka:)

Mieć takich znajomych to mało ekonomiczne :)

> A tak w sprawie łososia to sie też zastanawiam czy nie za długo. A jak
> podajesz dzwonki??

Łosoś sam z siebie jest tak dobry, że nie ma sensu bawić się w jakieś
dresingi.
Plasterek cytryny albo pomarańczy - i starczy.

sadyl

5. Data: 2005-06-26 17:09:27

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> sadyl <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> A jak podajesz dzwonki??
===
Dzwonka.
Dzwonki mają krowy na pastwisku.

waldek
===

6. Data: 2005-06-26 17:16:35

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wymodził(a) :

> Dzwonka.
> Dzwonki mają krowy na pastwisku.

A może coś na temat napiszesz, bo pozycję redaktora i korektora tekstów
wespół z Władziem od dawna masz tutaj niezagrożoną...

Paulinka

7. Data: 2005-06-26 21:58:17

Od: "Jagna " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mieć takich znajomych to mało ekonomiczne :)

Relacja po:) -
Otóż na początek tak jak podejżewałam poszedł cały plus micha ziemniaczków
(piszę ziemniaczków bo były malutkie:) z wody plus dwie surówy plus micha
sosu czosnkowego:).
Zrobilam tak natarłam cłego solą, mocno polałam cytryną, trochę koperku w
gałazkach do brzucha i na wierzch i ponieważ po całości do piekarnika nie
wszedł został związany w podkowę i ułożony na "stojaco" na blasze. Piekła się
ok godzinę (jednak). Po 45 minutach pieczenia lekko nacięty i posmarowany
masłem. Wyszła rewela łososiowa. Soczysty, dopieczony, nie spalony. Polecam
ten sposób podawania - robi wrażenie i smakuje:). po upieczeniu łosoś
wylądował na wielkiej tacy wyłożonej saąłtą, z cząstkami cytryny, kostkami
masła pomidorami w 8 i cienkim szczypiorkiem do dekoracji.
AgaL co się nadal ruszać nie może po obiedzie:)

8. Data: 2005-06-26 22:01:15

Od: "Jagna " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Jagna " <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> ===
> Dzwonka.
> Dzwonki mają krowy na pastwisku.

A dlaczego tak? jest jakieś słownikowe uzasadnienie??
Bo mnie przez gardło nie moze przejść dzwonko, dzwonka czy golonko.
Jak dla mnie to nazwa wzięła sie od wyglądu tak poporcjowanej ryby i tyle.
AgaL, być może nie douczona ale za to objedzona łososiem w podkowe:)

9. Data: 2005-06-27 00:21:43

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego tak? jest jakieś słownikowe uzasadnienie??
> Bo mnie przez gardło nie moze przejść dzwonko, dzwonka czy golonko.
===
A jest tu coś do wyjaśnienia?
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=12718
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=12714
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=17180

No, może tu:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=51557.

waldek
===

10. Data: 2005-06-27 07:04:44

Od: "Jagna " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> napisał(a):

Oki, oki mój błąd, ale kurcze szkoda życia na zajmowanie się takimi pitu
pitami:). Dzwonko, dzwonka, dzwoniek jaki to ma wpływ na bieg ludzkości czy
czyjegokolwiek życia. A przyrządanie?? hmy.. lata starań polonistek nie
pomogły i Twoje niewielki skutek odniosą ale... może.
AgaL

Nie wiem co mnie podkusiło... :)
ser do pizzy
kuchnia matki karmiacej?