Lotnictwo

141. Data: 2013-09-21 10:17:38

Temat: Re: Lotnictwo
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 20 września 2013 23:08:54 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> [...]
>
> córce wrogiego króla. I gdy już wydawało się, że będą żyli długo i pokojowo-
>
> na skutek intrygi zostali przebrani w stroje robotów bojowych i zaczęli bój
>
> na śmierć i życie- bo powiedziano im, że zwycięstwo jednego z nich zakończy
>
> wojnę. Oni nie wiedzieli, kto jest w drugim robocie- i dopiero jak on ją
>
> zabił- dowiedział się (coś jak Achilles i Pentezylea). Popełnił więc
>
> samobójstwo.
>
> Ewo- dla umysłu dziecka to czysta destrukcja. Chociaż to i tak niewiele w
>
> porównaniu z tym, czym się karmi dzieci dziś.:-(

w domu :)

kiwiko

142. Data: 2013-09-21 13:37:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-20 23:08, Chiron pisze:

> Potrafię dokładnie...jednakże. Jednakże mam głębokie przekonanie, że Ty
> wcale nie chciała byś tego przeczytać. Wywołało by to więc kłótnię, jak
> sądzę. Próbkę tego miałem niedawno:-).
> To napisz na priv, proszę.

Zostawmy ten temat. Generalnie "mam głębokie przekonanie", że nie
potrafisz odróżniać stanów emocjonalnych, choćby znudzenia/znużenia od
np. zdenerwowania prowadzącego do kłótni. :)

> [...]
> Ewo- dla umysłu dziecka to czysta destrukcja. Chociaż to i tak niewiele
> w porównaniu z tym, czym się karmi dzieci dziś.:-(

Zauważ, że to Twoja żona była przerażona, nie synowie. Najgorsze jest
IMO, kiedy dorośli przypisują dzieciom swoje własne lęki i projektują je
na nie. Dzieci będąc pod wpływem takich emocji u bliskich dorosłych,
same nimi nasiąkają i to jest destrukcyjne, rzeczywiście.

Ewa

143. Data: 2013-09-21 13:42:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-21 10:17, k...@o...pl pisze:

> w domu :)

Dokładnie.

Ewa

144. Data: 2013-09-21 20:44:26

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie. Dzieci będąc pod wpływem takich emocji u bliskich dorosłych, same
> nimi nasiąkają i to jest destrukcyjne, rzeczywiście.
Ewo- przecież to tak ma być. Matka karmi swoimi emocjami dziecko- bo dziecko
jest bezkrytyczne. Dziecko nie wie, że to mu robi dziurę w głowie i
spustoszenie w duszy. Jak w powiedzeniu- "naiwny jak dziecko". Przecież bez
tej matki by nie wiedziało jak uniknąć podstawowych niebezpieczeństw.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

145. Data: 2013-09-21 20:46:34

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie.

No to może kto i czym karmi. Jednakże- na to zawsze mamy wpływ. Na TV-
raczej mały. Na internet- jeszcze mniejszy. Bezkrytyczne istoty (chyba koło
14 lat)- 2 chłopców w Czechach w okrutny sposób zgwałcili równolatkę. Na
policji ze zdiwieniem- czego się od nich chce- pokazywali strony www, na
których takie rzeczy były

146. Data: 2013-09-21 20:51:53

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> bez tej matki by nie wiedziało jak uniknąć podstawowych niebezpieczeństw.

Uhm, unikneloby zabicia ukochanej przebranej w robocice.

147. Data: 2013-09-21 23:42:31

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Do samobójstw nie namawiam.
> A po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój.
A w ogóle to coś mi to takie podejrzane...skoro nie namawiasz do
samobójstwa, to po co o nim piszesz?
:-))))

p.s.
wszelkie podobieństwa nie są przypadkowe

148. Data: 2013-09-22 14:11:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-21 20:44, Chiron pisze:

> Ewo- przecież to tak ma być. Matka karmi swoimi emocjami dziecko

Matka _oddziałuje_ na dziecko swoimi emocjami - owszem. I powinna być
tego świadoma.

>- bo
> dziecko jest bezkrytyczne.

Powiedziałabym raczej, że dziecko _z_natury_ jest _nieskrępowane_ w
przeżywaniu emocji. Matka/opiekun ma pełnić rolę przewodnika w
rozumieniu tych emocji.

> Dziecko nie wie, że to mu robi dziurę w
> głowie i spustoszenie w duszy.

Ale jakie TO robi mu dziurę?

> Jak w powiedzeniu- "naiwny jak dziecko".
> Przecież bez tej matki by nie wiedziało jak uniknąć podstawowych
> niebezpieczeństw.

I jaką naukę wynieśli np. Twoi synowie z tego doświadczenia? (oglądania
japońskiej bajki, a potem zakazu; zakładam, że bajka im się podobała)

Ewa

149. Data: 2013-09-22 14:11:46

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-21 23:42, Chiron pisze:
> A w ogóle to coś mi to takie podejrzane...skoro nie namawiasz do
> samobójstwa, to po co o nim piszesz?
> :-))))

Sprawdzam Twoją asertywność. ;-P

Ewa

150. Data: 2013-09-22 14:18:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-21 20:46, Chiron pisze:

> No to może kto i czym karmi. Jednakże- na to zawsze mamy wpływ. Na TV-
> raczej mały. Na internet- jeszcze mniejszy.

Zapewniam Cię, że o wiele trudniej nam wpłynąć na wpływ TV czy internetu
na dzieci, niż wpływ nas samych.

> Bezkrytyczne istoty (chyba
> koło 14 lat)- 2 chłopców w Czechach w okrutny sposób zgwałcili
> równolatkę. Na policji ze zdiwieniem- czego się od nich chce- pokazywali
> strony www, na których takie rzeczy były

A swoich rodziców ci chłopcy też pokazali?

Choć również uważam, że eskalacja przemocy w filmach i internecie działa
destrukcyjnie, głównie poprzez przyzwyczajenie i znieczulenie. Nie tylko
zresztą na dzieci.

Ewa

lotnictwo
Upraszczanie się języka.