Lotnictwo

151. Data: 2013-09-22 15:51:40

Temat: Re: Lotnictwo
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 14:18, FEniks pisze:

> Zapewniam Cię, że o wiele trudniej nam wpłynąć na wpływ TV czy internetu
> na dzieci, niż wpływ nas samych.

Przepraszam za to pośpieszne zdanie, wątpię, żeby ktoś odgadł, o co mi w
nim chodziło. ;) A chodziło mi o to, że o wiele łatwiej jest nam
kontrolować wpływ TV czy internetu na nasze dziecko, niż to, jaki my
sami mamy na nie (dziecko) wpływ.

Ewa

152. Data: 2013-09-22 16:10:22

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewniam Cię, że o wiele trudniej nam wpłynąć na wpływ TV czy internetu
> na dzieci, niż wpływ nas samych.

> A swoich rodziców ci chłopcy też pokazali?
>
> Choć również uważam, że eskalacja przemocy w filmach i internecie działa
> destrukcyjnie, głównie poprzez przyzwyczajenie i znieczulenie. Nie tylko
> zresztą na dzieci.

A niektórzy nie doceniają dzieci.

153. Data: 2013-09-22 16:39:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 16:10, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-09-22 14:18, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> A niektórzy nie doceniają dzieci.

W kwestii?

Ewa

154. Data: 2013-09-22 19:19:37

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kwestii?

W kwestii myślenia.

155. Data: 2013-09-22 20:40:25

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim chodziło. ;) A chodziło mi o to, że o wiele łatwiej jest nam
> kontrolować wpływ TV czy internetu na nasze dziecko, niż to, jaki my sami

Zależy komu. Jak ktoś ma serce proste i szczere- to nie ma się co obawiać o
swój wpływ na dziecko.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

156. Data: 2013-09-22 20:45:48

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewniam Cię, że o wiele trudniej nam wpłynąć na wpływ TV czy internetu
> na dzieci, niż wpływ nas samych.

> A swoich rodziców ci chłopcy też pokazali?
Oczywiście- masz rację. Jednak nawet jak mieli patologicznych rodziców- to
bez destrukcyjnego internetu nie posunęli by się do czegoś takiego.

> Choć również uważam, że eskalacja przemocy w filmach i internecie działa
> destrukcyjnie, głównie poprzez przyzwyczajenie i znieczulenie. Nie tylko
> zresztą na dzieci.
właśnie- ta eskalacja. Wystarczy zauważyć, co uważano za pornografię na
początku 20 wieku, w połowie, a co teraz.

157. Data: 2013-09-22 20:51:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 20:40, Chiron pisze:

> Zależy komu. Jak ktoś ma serce proste i szczere- to nie ma się co
> obawiać o swój wpływ na dziecko.

Widzę, że to zdanie w dalszym ciągu było zbyt skomplikowane do zrozumienia.

Ewa

158. Data: 2013-09-22 20:53:27

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Matka _oddziałuje_ na dziecko swoimi emocjami - owszem. I powinna być tego
> świadoma.

> Powiedziałabym raczej, że dziecko _z_natury_ jest _nieskrępowane_ w
> przeżywaniu emocji. Matka/opiekun ma pełnić rolę przewodnika w rozumieniu
> tych emocji.
zgoda

> Ale jakie TO robi mu dziurę?
Różne problemy emocjonalne można dziecku przedstawiać w zależności od jego
rozwoju. Pamiętam, jak miałem ze 12 lat i rodzice chcieli mi zabronić
oglądania filmu Bergmana- aż w końcu się zgodzili, po moich marudzeniach.
Przeżywałem to potem długo. Nie było to dobre, że go wtedy oglądałem. Czy
uważasz, że kilkuletnie dziecko, wychowane w naszym kręgu kulturowym-
powinno oglądać takie bajki, w których główni bohaterowie, zakochani w
sobie- toczą tragiczny bój na śmierć i życie?

> I jaką naukę wynieśli np. Twoi synowie z tego doświadczenia? (oglądania
> japońskiej bajki, a potem zakazu; zakładam, że bajka im się podobała)
Nie wiem- na szczęście szybko zostali od nich odcięci. Właściwie to chodziło
głównie o młodszego- miał ze 4 latka. Uznaliśmy, że w żadnym wypadku nie są
to bajki dla niego.

159. Data: 2013-09-22 20:57:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 19:19, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-09-22 16:39, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> W kwestii myślenia.

Jednakowoż mam wrażenie, że ono przeważnie idzie w parze z myśleniem
rodziców.

Ewa

160. Data: 2013-09-22 21:20:15

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jednakowoż mam wrażenie, że ono przeważnie idzie w parze z myśleniem
> rodziców.

Jednakowoż zdarzają się przypadki rodziców myślących.
Poza tym reszta działa intuicyjnie.
Niektórzy ci tu potwierdzą ewolucją. Inni kreacją. Ale jednak działa.

już Arystoteles narzekał na młodych upadek, i tak od kilku tysiącleci
upada da da da

lotnictwo
Upraszczanie się języka.
Nie lubimy robić...