Lukier

1. Data: 2003-11-18 14:19:31

Temat: Lukier
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dziecka uwielbiam lukier, niestety nie potrafię go zrobić :-( marzy mi
się gruba warstwa lukru na cieście. Ten mojej roboty zawsze wsiąka w ciasto,
jest za rzadki.
Asia

1. Data: 2003-11-18 19:52:12

Temat: Re: Lukier
Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiunia wrote:

> Od dziecka uwielbiam lukier, niestety nie potrafię go zrobić :-( marzy mi
> się gruba warstwa lukru na cieście. Ten mojej roboty zawsze wsiąka w
> ciasto, jest za rzadki.
> Asia

jakis czas temu z jakims przpisie znalazlam: 4 lyzki cukru pudru dodac do 1
lyzki wody i ucierac az zrobi sie konstynencja gestej smietany. lukrowac:)
dziala. a jesli jest za rzadki, to dodac wiecej cukru pudru :)

Izza

1. Data: 2003-11-18 20:32:03

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama zawsze robiła i robi z białka i cukru pudru. Ukręca łyżeczką w
kubku aż będzie gładkie i jeszcze troszkę pudru dosypuje żeby było bardzo
gęste. Daje to intensywnie biały lukier, ktory nie wcieka na pewno w
ciasto.
Ita

1. Data: 2003-11-19 21:34:28

Od: "agrest" <n...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kubku aż będzie gładkie i jeszcze troszkę pudru dosypuje żeby było bardzo
> gęste. Daje to intensywnie biały lukier, ktory nie wcieka na pewno w

A moja babcia ;) do pudru dodaje sok z cytryny i robi sie lukier cytrynowy.
Niezly, choc wlasciwie w lukrowaniu nie gustuje.

Pozdrawiam
A(grest)

1. Data: 2003-11-20 06:02:53

Od: "Lenka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A moja babcia ;) do pudru dodaje sok z cytryny i robi sie lukier cytrynowy.
>Niezly, choc wlasciwie w lukrowaniu nie gustuje.
>
>Pozdrawiam
>A(grest)

Polecam sprawdzone przepisy:
1 przepis - przekaz rodzinny, 2-5 z książki "Ugotujmy to dzisiaj".

1. Glazura Białkowa
225 g cukru pudru, 1/2 cytryny, 1 białko
Wszystko wymieszać trzepaczką na jednolitą, gęstą masę.

2. Lukier z serka śmietankowego
225g serka śmietankowego, 1 łyżka masła, 1/2 szklanki przecieru z jabłek, 1
1/4 szklanki cukru pudru.
Serek z masłem utrzeć, dodać przecier. Miksować powoli dodając cukier. Uwaga:
przecier musi być gęsty.

3. Lukier czekoladowy Jiffy
1/4 szklanki mleka, 2 łyżki stołowe kakao, 2 szklanki cukru pudru, 1/2
szklanki mleka (to nie pomyłka, że ilość mleka jest w 2 częściach).
1/4 szklanki mleka podgrzać. Dodać kakao. Zmiksować. Utrzeć z cukrem, dodając
pozostałą porcję mleka. Schładzać w lodówce ok. 1 godziny, miksując co jakiś
czas.

4. Lukier z brązowego cukru
80g masła, 1 szklanka cukru brązowego, 1/4 szklanki mleka, 1 szklanka cukru
pudru.
Do rondelka włożyć masło, cukier i mleko. Gotować 2 minuty. Dodać cukier
puder - utrzeć.

5. Lukier waniliowy
3 białka, 1 1/2 szklanki cukru pudru, 1/4 esencji waniliowej, 2 łyżki soku
pomarańczowego.
Wszystko miksować aż zgęstnieje. Ewentualnie dodać 3-5 łyżek cukru pudru.

Z podanych proporcji wychodzi ok. 2 szklanek lukru. Nadmiar przechowuję ok.
tygodnia w szczelnie zamkniętym pojemniku lub miesczce przykrytej folią
spożywczą, na górnej półce w lodówce. Możliwe, że da się dłużej ale po
tygodniu nie mam już czego przechowywać ;P

Niech Wam będzie słodko!
Lenka
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl