[MM] O FAQ, ale generalnie o IG

1. Data: 2003-03-03 07:58:54

Temat: [MM] O FAQ, ale generalnie o IG
Od: Seva <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w moim trzecim dniu I fazy MM. :-)
W teorii wszytko bylo jasne, w praktyce pojawiły się jednak pytania.
Bardzo wdzieczny będę za pomoc.

W misiczkowym FAQ (http://republika.pl/misiczka/kuchnia/faq.htm) cztamy:

"P: Czy to prawda, że na diecie MM nie można jeść płatków z mlekiem?
O: Można, ale nie typowe corn flakes, ponieważ są one wysokoprzetworzone i
słodzone cukrem. Należy kupić płatki owsiane (ale nie błyskawiczne),
jęczmienne żytnie, gryczane, sojowe, otręby, owoce suszone takie jak
śliwki, morele, jabłka, gruszki, orzechy włoskie, laskowe, nerkowce,
ziarno słonecznika, sezam i samodzielnie zrobić sobie musli. Możemy je
jeść z chudym mlekiem 0-1,5 %."

Czy to dotyczy I fazy? Jaki jeste IG takiego posiłku (np. płatki owsiane
na chudym mleku)?

"P: Jakie pieczywo mogę jeść będąc na diecie MM?
O: Z mąki z pełnego przemiału (pełnoziarnistej) pszennej lub żytniej bez
dodatku cukru, karmelu, mleka w proszku, skrobi modyfikowanej. W Wrocławiu
kupić można chleb "Veget" z piekarni Maria. Dobrym chlebem jest też chleb
chrupki WASA: trzy zboża, żytni, sezamowy."

Jaki jest IG pieczywka WASA?
Ja piekę chleb sam, całkowicie z mąki razowej. Czy dopuszczalne jest (I
faza) łączenie takiego chleba z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia na
zimno?

"Z powodu błędnej informacji miliony Amerykanów na diecie węglowodanowej o
niskich wartościach GI ( niektórzy z nich to diabetycy, inni chcą
schudnąć, stracić apetyt lub zyskać energię) zostało błędnie
poinformowanych, że powinni trzymać się możliwie daleko od marchewki, bo
jest ona rzekomo produktem o wysokiej wartości GI. Tymczasem nowsze
badania wykazały, że marchew ma niską wartość GI. Co więcej, zawiera tak
niewiele węglowodanów (zaledwie 5 do 7 procent, czyli 3 gramy w pół kubka
marchwi), że aby wpłynąć na poziom cukru, trzeba zjeść ponad pół kilograma
marchwi na jedno posiedzenie."

Niezła jaja. :-) Ktore liczby są więc prawdziwe? Gdzie w sieci znajdę w
miarę kompletną listę produktów spożywczych z IG i % węglowodanów?

I na koniec pytania o IG następujących produktów: oliwki w zalewie (bez
cukru); nasiona słoniecznika, dyni; szczaw.

To na razie tyle.

--
Pozdrawiam, Seva. --> GG#788049 --> mail:w...@p...pl
[Moja strona] --> http://www.seva.sotiko.pl

2. Data: 2003-03-03 08:54:58

Temat: Re: [MM] O FAQ, ale generalnie o IG
Od: Seva <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seva <s...@p...onet.pl> napisał(a) w wiadomości

> I na koniec pytania o IG następujących produktów: oliwki w zalewie (bez
> cukru); nasiona słoniecznika, dyni; szczaw.

Jeszcze coś dorzucę: masło orzechowe składające się wyłącznie ze
zmielonych orzechów ziemnych i soli.

3. Data: 2003-03-03 12:21:08

Od: Seva <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seva <s...@p...onet.pl> napisał(a) w wiadomości

> Bardzo wdzieczny będę za pomoc.

Dziękuję Misiczce za odpowiedzi i żałuję, że nie napisałaś na grupę.
Btw, nie korzystam z tamtego adresu e-mail - prawdziwy w stopce. (coś mnie
tknęło, że sprawdziłem spamową skrzynkę).

4. Data: 2003-03-03 12:26:52

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seva" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeść z chudym mlekiem 0-1,5 %."
>
> Czy to dotyczy I fazy? Jaki jeste IG takiego posiłku (np. płatki owsiane
Dotyczy to fazy pierwsszej .Dokladnego IG nie znamy,gdyz nie zostalo
zdiagnozowane.

> Jaki jest IG pieczywka WASA?

Tez dokladnie nie znamy.....
> Ja piekę chleb sam, całkowicie z mąki razowej. Czy dopuszczalne jest (I
> faza) łączenie takiego chleba z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia na
> zimno?
niby mozna by bylo polaczyc,ale obserwacje licznych osob potwierdzaja,by
chleba w 1 fazie unikac....

www.montignac.prv.pl

> I na koniec pytania o IG następujących produktów: oliwki w zalewie (bez
> cukru); nasiona słoniecznika, dyni; szczaw.
Szczaw ma niski IG ,trkatujemy go jak wszyskie lisciowe i zielone produkty
ok.15. Pozdrawiam Hafsa
PS a maslo orzechowe ma IG takie jak orzechy,tylko z czym je bedziesz
jesc????

5. Data: 2003-03-03 14:59:58

Od: Seva <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa <h...@g...pl> napisał(a) w wiadomości

> a maslo orzechowe ma IG takie jak orzechy,

Rozdrobnienie nie podnosi jego IG?

> tylko z czym je bedziesz jesc????

Coś wymyślę. :-)

6. Data: 2003-03-04 09:45:30

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hafsa <h...@g...pl> napisał(a) w wiadomości

> Rozdrobnienie nie podnosi jego IG?

Nawet jesli by podnioslo,to orzechy arachidowe maja niski iG,wiec
rozdrobnienie wiele go nie podniesie.Przy gryzieniu tez rozdrabniasz.....
Pozdrawaim Hafsa

Storona o operacyjnym leczeniu otylosci - wspolpraca
gdzie lupic wage liczaca kalorie?
Czerwona herbata
kłopot "nowego"
MM:grzyby