MM - fruktoza zamiast cukru

1. Data: 2003-01-10 11:18:39

Temat: MM - fruktoza zamiast cukru
Od: "matrix" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Wyczytalem, mozna spokojnie uzywac fruktozy zamiast cukru (IG 19)
(oczywiscie nie przeginajac).
Czy mozna ja kupic w czystej postaci w sklepie?

Darek

2. Data: 2003-01-10 11:29:24

Temat: Re: MM - fruktoza zamiast cukru
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matrix" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej,
>
> Wyczytalem, mozna spokojnie uzywac fruktozy zamiast cukru (IG 19)
> (oczywiscie nie przeginajac).
> Czy mozna ja kupic w czystej postaci w sklepie?

Można ją kupić na stoiskach ze "zdrową żywnością", we Wrocławiu w sieci
sklepów PSS Społem - między innymi w sklepie na Grabiszyńskiej, koło Firleja
i w Feniksie, na dole. Opakowania po 900 i 450 gramów.
A że nie należy przeginać z fruktozą to już pewnie wiesz :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Nie chyl czoła przed żadnym bogiem,
dopóki nie jesteś przekonany, że ten bóg na to zasługuje.

3. Data: 2003-01-10 11:39:24

Od: "matrix" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A że nie należy przeginać z fruktozą to już pewnie wiesz :-)

Myslalem o uzywaniu jej do slodzenia herbaty (1 lyzeczka) 5 herbat dziennie.
Czy to bedzie ok?

Darek

4. Data: 2003-01-10 11:44:25

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozna ja kupic w czystej postaci w sklepie?
mozna

w W-wie Minieuropa i Real

produkuje to firma Biofan mozna do nich zadzwonic i powedza gdzie kupic w
danym miescie.

koszt:
Mini Europa 6,50 za 250g
Real 7,0 za 500g

pamietaj ze fruktoza jest 1,8 raza slodsza od cukru. Sa tez dane ze jest
szkodliwa w wiekszych ilosciach.

musta

5. Data: 2003-01-10 11:47:41

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matrix" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej,
>
> Wyczytalem, mozna spokojnie uzywac fruktozy zamiast cukru (IG 19)
> (oczywiscie nie przeginajac).
SPOKOJNIE nie,raczej ostoznie

6. Data: 2003-01-10 14:17:27

Od: "matrix" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej;

Z dr. Kwasniewskiego (dieta optymalna - tluszczowa):

Organizm nie wytworzył mechanizmów chroniących go przed cukrem owocowym, bo
ich nie potrzebował wytwarzać, gdy ludzie tego cukru nie jedli. Skrobia jest
powoli trawiona i powoli dostaje się do krwi. Glukoza również jest
wchłaniana powoli, gdyż aby ją przesłać do krwi, potrzeba energii. Fruktoza
tej energii nie potrzebuje i szybko trafia do krwioobiegu powodując nagły i
znaczny wzrost poziomu glukozy we krwi. A to jest bardzo szkodliwe.

Najwięcej trójglicerydów i cholesterolu powstaje z fruktozy, mniej z
glukozy, z najmniej ze skrobi, gdy spożywa się je w tej samej ilości.
Stwierdzono to w badaniach naukowych i wielokrotnie.

Co wy na to?

Darek

7. Data: 2003-01-10 14:24:32

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej energii nie potrzebuje i szybko trafia do krwioobiegu powodując nagły
> znaczny wzrost poziomu glukozy we krwi. A to jest bardzo szkodliwe.

Kwasniewski jak zwykle nie wie o czym pisze. Transport glukozy przez scianki
jelita do krwi faktycznie wymaga dostarczenia energii, gdyz jest to tzw.
transport aktywny (uprzywilejowany z jakichs powodow). Tyle, ze dzieki temu
glukoza _szybciej_ jest wchlaniana z przewodu pokarmowego niz inne
substancje, ktore przenikaja jedynie z gradientem stezen, bez pomocy
czasteczek transportujacych (do takich substancji zalicza sie fruktoza). Toz
przeciez nawet pieciolatek zrozumie, ze szybciej mozna cos przeniesc z
miejsca A na B z czyjas pomoca, niz bez niej. Ale nie Kwasniewski...

Pozdro,
Cooler

małe co nieco
małe co nieco