MM i swieta

11. Data: 2002-12-11 12:58:53

Temat: Re: MM i swieta
Od: "deFER" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Garkowska wrote:
> in article at7c2q$ln8$...@n...tpi.pl, deFER at c...@w...pl wrote on
> 11/12/02 13:44:

> ???
> powiedz co to bo ja nie wiem
> prosze!
> :-)
> --
> *gosia nieuswiadomiona wigilijnie*

moczka - gotowany w olbrzymim garcu piernik rybny (nie wiem skąd ta nazwa)
następnie wrzucone do niego rodzynki, posiekane ananasy, migdały, morele,
mandarynki,figi, orzechy włoskie, sok z cytryny, trochę kakao i CUKIER
całość jest slodka i bardzo dobra

a makówki to chyba wszyscy znają, ale dla ścisłości to bułka maślana, mak,
miód, rodzynki i takie tam - pychota

faRED

12. Data: 2002-12-11 13:04:01

Od: "deFER" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

deFER wrote:
> Może pomalutku zaczniecie podawać przepisy kulinarne na święta via
> Monti.
>
> faRED

czasami zastanawiam się dlaczego nie poczekalem z rozpoczęciem diety do
nowego roku :)

faRED

13. Data: 2002-12-11 13:08:03

Od: Gosia Garkowska <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article at7cu1$srh$...@n...tpi.pl, deFER at c...@w...pl wrote on 11/12/02
13:58:

> [...]
> następnie wrzucone do niego rodzynki, posiekane ananasy, migdały, morele,
> mandarynki,figi, orzechy włoskie, sok z cytryny, trochę kakao i CUKIER

Piernik rybny???????
:-)))

> a makówki to chyba wszyscy znają, ale dla ścisłości to bułka maślana, mak,
> miód, rodzynki i takie tam - pychota

nie znja :-( ja znak tylko kluski z makiem i miodem, ale nigdy tego nie
jadlam bo bylo za slodkie.
z potraw nie-monti planuje jednak tylko pierozki z kapusta i grzybami
oczywiscie.
nie bijcie!!!

i dzieki za wyjanienia - ciekawe te tradycje Swiateczne w roznych stronach
Polski :-)

--
*gosia juz troche uswiadomiona*

14. Data: 2002-12-11 13:12:28

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czasami zastanawiam się dlaczego nie poczekalem z rozpoczęciem diety do
> nowego roku :)

Pewnie dlatego ze nowy rok mozna rozpoczac "mniejszym" ;-)
Pociesze cie, ja tez UWIELBIAM te wszystkie swiateczne slodkosci
przygotowywane przez rodzinke, mam nadzieje ze uda mi sie je ograniczyc do
minimum ;)

pozdrawiam swiatecznie
Kafka

15. Data: 2002-12-11 13:13:56

Od: "deFER" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

deFER wrote:

> [...]
>
> a makówki to chyba wszyscy znają, ale dla ścisłości to bułka maślana,
> mak, miód, rodzynki i takie tam - pychota

ta nazwa rybny to chyba jest dodana dla zachownia świątecznego klimatu, bo
wypiekany jest tylko na święta i tylko wtedy pojawia się w sklepach, wiem że
jak gospodynie robią moczkę w trakcie roku to albo muszą same zrobić sobie
piernik albo zastępują go np. pirniczkami wedlowskimi (alpejskie itp)

faRED

16. Data: 2002-12-11 13:28:07

Od: "deFER" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kafka wrote:

> [...]
> Pociesze cie, ja tez UWIELBIAM te wszystkie swiateczne slodkosci
> przygotowywane przez rodzinke, mam nadzieje ze uda mi sie je

"ograniczyć do minimum" czy to znaczy że masz zamiar ulec tym słodkościom
?

faRED

17. Data: 2002-12-11 13:51:50

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "ograniczyć do minimum" czy to znaczy że masz zamiar ulec tym
słodkościom
> ?
>
> faRED

Hmm, jakby to powiedziec, zamiaru nie mam, ale zwazywszy, ze sama nic nie
przygotowuje na wigilie, tylko ide "w gosci", to nie bede wymagac, zeby
specjalnie dla mnie gotowano potrawy zgodne z MM.
A zrezygnowac z Wigilii nie zamierzam, to sa takie cudowne swieta ;)

Drugorzedna sprawa jest tzw. "silna wola", ktora, wystawiona na powazna
probe, jaka jest swiateczny stol, moze zawiesc.

Pozdr
Kafka

18. Data: 2002-12-11 14:03:12

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ja na przyklad grzesze treaz. uczciwie sie przyznaje. wszystko przez
pewna
> czekolade z cynamnem.

oooooooo co to za czekolada?
jeszcze takiej nie widzialam ....
a dziwne :))))

> a w Swieta musze zgrzeszyc pierozkami - jak nie zjem to mnie zabija,
obraza
> sie na wieki i w ogole.

ja tez mam zamiar zjesc pierozki z kapusta..
kapusta obnizy troche IG ciasta :))
a potem bedzie kapusta z grzybami..
wiec suma sumarum bedzie dobrze :)

> *gosia, ktora jednak nie lubi kapisty z grochem ale z grzybami bardzo
> prosze*

ooooooo ja tez

Saman_tha powtarzajaca dzis "ja tez"

19. Data: 2002-12-11 14:14:31

Od: Gosia Garkowska <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article at7gfq$qqn$...@n...tpi.pl, Saman_tha at s...@p...fm wrote
on 11/12/02 15:03:

> pewna

> oooooooo co to za czekolada?
> jeszcze takiej nie widzialam ....
> a dziwne :))))

zle napisalm, przepraszam. czekolada z cynamonem. w wersji taniej robi taka
Goplana, nazywa sie Zimowa. w wersji eksluzywnej i baaaaaaaaardzo pysznej
Lindt.

aaaaaaaaaaa.
ja chyba na siwtea sobie w prezencie tego Lindta kupie
;-)))

--
*gosia ulegajaca czekoladzie*

20. Data: 2002-12-12 07:28:46

Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deFER" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Może pomalutku zaczniecie podawać przepisy kulinarne na święta via Monti.
>
> faRED

A moze znacie jakis przepis na ciasto - zgodny z MM? (bez kapusty, ryb,
fasoli)? Moze ktos ma jakis pomysl. Takie ciasta swiateczne to fajna rzecz,
ale strasznie grzeszne...
Pozdrawiam Aneta

MONTI
twaróg i jogurt- Monti