Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Madrosci ludowe, zabobony czy samospelniajace sie przepowiednie? Re: Madrosci ludowe, zabobony czy samospelniajace sie przepowiednie?

Re: Madrosci ludowe, zabobony czy samospelniajace sie przepowiednie?

Data: 2002-06-21 12:58:42
Temat: Re: Madrosci ludowe, zabobony czy samospelniajace sie przepowiednie?
Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

TheStroyer <a...@c...com> napisał(a):

> Ależ to nie jest żadna "mądrość" ludowa. To tylko stwierdzenie
> faktu. Niemniej, nie przypuszczam, żeby ktokolwiek uważał
> z tego powodu, że trzeba jak najwięcej cierpieć.
>
> JGrabowski

No prosze. Stwierdzenie faktu. Czy dzieci molestowane seksualnie nie cierpią?
Czy wyrastający z nich dorośli molestujący dzieci sa szlachetni?
To samo jest z dziećmi bitymi i bijacymi. Lub z falą w wojsku. Albo
cierpienia narodu żydowskiego czy uszlachetniły ten naród. Czy też
zaoowocowały pozbawieniem ziemi Palestyńczyków? Czy Palestyńczycy nie
cierpieli w obozach dla uchoźców? A po tym uszlachetnianiu zaczeli wysadzać
się w powietrze z dorosłymi lub dziećmi, jak leci?

Pozdrawiam
kis

Ps Doceniam potrzebę zrozumienia własnego cierpienia. Wydaje mi się jednak
całkowicie nietrafne stosowanie mądrości "cierpienie uszlachetnia" do innych.