Maglownica

1. Data: 2009-08-13 23:26:17

Temat: Maglownica
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednak musze kupić nową. Mam taką, która dostałam od kogoś kiedyś, ale
stara jest, choc bardzo mało używana - technologia gorsza niż dziś, długo
się nagrzewa, nie jest składana i w ogóle.
Jaką kupić? - interesuje mnie JEDEN szczegół: chciałabym taką z
jednostronnym wsparciem wałka, czyli z otwartym jednym bokiem, bo wydaje mi
się to wygodniejsze - nie trzeba skladać prasowanych prześcieradeł czy
obrusów od razu na pół, aby się zmieściły w całości na wałku, po prostu
jedna połowa tkaniny sobie wystaje, prasuje się ją potem. Czy jednak
jednostronne mocowanie wałka nie pogarsza jakości prasowania? - chodzi o
równomierny na całej długości wałka docisk tkaniny - na przykład.
Wszelkie uwagi od użytkowników maglownic miło widziane, bo zupełnie nie
wiem, na czym się najbardziej skupić.

Ikselka.

2. Data: 2009-08-14 22:06:54

Temat: Re: Maglownica
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sie, 01:26, XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> się nagrzewa, nie jest składana i w ogóle.
> Jaką kupić? - interesuje mnie JEDEN szczegół: chciałabym taką z

Czy nikt tu nie prasuje pościeli i ręczników, obrusów???
Na syntetykach śpicie, syntetykami się wycieracie, na syntetykach
jecie?

3. Data: 2009-08-15 06:42:28

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Czy nikt tu nie prasuje pościeli i ręczników, obrusów???
> Na syntetykach śpicie, syntetykami się wycieracie, na syntetykach
> jecie?

Ja nie mam najmniejszego pojęcia, jaki jest sens prasowania pościeli czy
ręczników.

Obrusy prasuję żelazkiem.

Pozdrawiam
Krzychu

4. Data: 2009-08-15 08:23:07

Od: "jarek d." <d...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja nie mam najmniejszego pojęcia, jaki jest sens prasowania pościeli czy
> ręczników.
>
> Obrusy prasuję żelazkiem.

A ja wszystko prasuję obywatelką małżonką ;-)

jarek d.

5. Data: 2009-08-15 08:41:23

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu wrote:
> Ja nie mam najmniejszego pojęcia, jaki jest sens prasowania pościeli czy
> ręczników.

Dla estetow rozwiazaniem jest posciel z Kory, czy innego Piaska...
Dla normalnych ludzi - nawet najlepiej wyprasowana posciel juz po
pierwszym spaniu bedzie pognieciona...
Za prasowaniem zelazkiem przemawia jedynie ewentualne zabijanie bakteri
przez temperature - ale tu juz lekarze narzekaja, ze zyjemy w zbyt
sterylnych warunkach...

Pozdro

Maseł

6. Data: 2009-08-15 10:01:03

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek d. wrote:
> A ja wszystko prasuję obywatelką małżonką ;-)

Dobre zelazko jest gorace i ciezkie - ktore z tych cech posiada malzonka?

Pozdro

Maseł

7. Data: 2009-08-15 10:58:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 10:41, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

> Dla estetow rozwiazaniem jest posciel z Kory, czy innego Piaska...

Kora i estetyka? No nie.
Nie mówię, że nie mam pościeli z kory, ale właśnie wracam do
tradycyjnej, z wielką radością. Tylko mi maglownicy brak. Pościel z
satyny bawełnianej, płótna, adamaszku wymaga prasowania. Lubię
haftowaną - jeśli nie wyprasowana, haft nie ma wyglądu. Nie mówiąc o
obrusach. A ręczniki wyprasowane można układać w szafie w równe stosy
i w lazience też wyglądają estetycznie. Nie jak pomięte ścierki.
:-)

> Dla normalnych ludzi - nawet najlepiej wyprasowana posciel juz po
> pierwszym spaniu bedzie pognieciona...

Często zmieniana - nie aż tak.
Zmieniam pościel raz na tydzień i już mi nogi odpadają od prasowania.
Kiedyś zanosiłam do magla, ale magle wymiotło.

> Za prasowaniem żelazkiem przemawia jedynie ewentualne zabijanie bakteri
> przez temperature - ale tu juz lekarze narzekaja, ze zyjemy w zbyt
> sterylnych warunkach...

Kiedy idę do sklepu czy choćby pracować w ogrodzie, to się tam
dostatecznie szczepię bakteriami - nigdzie ich nie brakuje. A w domu
lubie mieć poczucie MNIEJSZEJ ich ilości.

8. Data: 2009-08-15 10:59:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 08:42, Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> wrote:

> Ja nie mam najmniejszego pojęcia, jaki jest sens prasowania pościeli czy
> ręczników.

Estetyczny.

> Obrusy prasuję żelazkiem.

Wczoraj wyprasowałam 5 krochmalonych obrusów o dł. 3,5 m -
dziękuję :-)

9. Data: 2009-08-15 11:22:47

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Estetyczny.

To mam inne poczucie estetyki. Ale pomijając ten fakt - efekt trwa
kilkanaście/dziesiąt minut do pierwszego położenia się/wytarcia. Warto?

> dziękuję :-)

Obrusy z domieszką sztucznego łatwiej się piorą, prasują, nie trzeba
krochmalić.

Pozdrawiam
Krzychu

10. Data: 2009-08-15 17:14:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Sie, 13:22, Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> wrote:

> To mam inne poczucie estetyki. Ale pomijając ten fakt - efekt trwa
> kilkanaście/dziesiąt minut do pierwszego położenia się/wytarcia. Warto?

Warto. Nie lubię kłaść się w wymiętą w pralce ścierkę. Źle mi to
działa na libido, jestem estetką. Wyobraź sobie satynę, adamaszek czy
atłas wprost po wyjęciu z pralki - okropność. Co innego samodzielne
wygniecenie uprzednio wyprasowanej pościeli - sama przyjemność :-)

> Obrusy z domieszką sztucznego łatwiej się piorą, prasują, nie trzeba
> krochmalić.

I pięknie się kosmacą w praniu - nabywają uroczych supełków...
Poza tym syntetyczny obrus "z metra" to nie to samo, co pięknie
haftowane dzieło czy lniana dekoracyjna tkanina. A już moje ulubione
adamaszkowe olbrzymy to wyjątkowo wymagają zabiegów. Nie cierpię
bylejakości, no i syntetyczne plamoodporne obrusy to obciach na
uroczystym obiedzie czy przyjęciu. Dobre są do codziennego kuchennego
użytku, i owszem, mam takowe.

zepsuty programator w PRALKOSUSZARCE Indesit WD 10 lub 12
płyta indukcyjna z funkcją samowłączenia
czym wyciąć otwór w blacie
Śmierdząca wykładzina
Ratunku - larwy w domu