Majonez - pytanie do grupowych specjalistów ;)

11. Data: 2014-01-16 10:11:55

Temat: Re: Majonez - pytanie do grupowych specjalistów ;)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jan 2014 00:52:33 +0100, Anai napisał(a):

> Pani nauczycielka od chemii w liceum :)

To bardzo ciekawe, jak dziecko miałoby rozwiązać prostymi środkami problem
rozdzielenia składników emulsji trwałej. Ale jak pani poda sposób, to opisz
tutaj, proszę.
--
XL

12. Data: 2014-01-16 11:05:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.. Skłonna byłabym jednak
> popróbować tego wirowania,
To się wydaje mało prawdopodobne, bo przecież majonez robi się przez szybkie
wirowanie mikserem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2014-01-16 11:16:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jan 2014 11:05:12 +0100, Stokrotka napisał(a):

> To się wydaje mało prawdopodobne, bo przecież majonez robi się przez szybkie
> wirowanie mikserem.

Oj, stokrociu... :-)))
--
XL

14. Data: 2014-01-16 11:26:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jan 2014 11:16:33 +0100, Ikselka napisał(a):

> Oj, stokrociu... :-)))

Oczywiście miało być "Stokrociu".
--
XL

15. Data: 2014-01-16 12:25:38

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.01.2014 09:50, Mirosław Kwaśniak pisze:
> To o gugielu, to nieprawda ;)
> http://wedlinydomowe.pl/inne-wyroby-miesne/wyroby-ga
rmazeryjne/557-produkcja-majonezu-na-wieksza-skale

> Wygląda na to, że wystarczy wstawić do zamrażarki.

Dzięki Ci wielkie, nie przyszło mi do głowy szukać na wędlinach info o
majonezie, to fakt - ale uwierz gdyby gugiel po moich zapytaniach wypluł
ten link zajrzałabym i tam :D
Tak czy siak jeszcze raz dziękuję :)

--
Pozdrówki
Anai

16. Data: 2014-01-21 19:49:29

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 12:25:38 UTC+1 użytkownik Anai napisał:
rmazeryjne/557-produkcja-majonezu-na-wieksza-skale
> Dzi�ki Ci wielkie, nie przysz�o mi do g�owy szuka� na w�dlinach info o
> majonezie, to fakt - ale uwierz gdyby gugiel po moich zapytaniach wypluďż˝
> ten link zajrza�abym i tam :D
> Tak czy siak jeszcze raz dzi�kuj� :)

Był kiedyś taki czas, kiedy próbowałam robić sama majonez. I kurdesz, właśnie
zawsze mi się rozdzielał. Przekwasiłam?

Hmmm... Może do tego kupnego dodać kwasek cytrynowy i go wymieszać?

Choć wątpię by się z kupnym udało - wszak on zabezpieczony przed rozwarstwianiem.

--
Pozdrawiam :)
JM

17. Data: 2014-01-21 20:02:58

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka wrote:

> Był kiedyś taki czas, kiedy próbowałam robić sama majonez. I kurdesz,
> właśnie zawsze mi się rozdzielał. Przekwasiłam?

Raczej za szybko lałaś olej do żółtek.

J.

www.kontestacja.com

18. Data: 2014-01-21 22:07:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Jan 2014 10:49:29 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> I kurdesz, właśnie
> zawsze mi się rozdzielał. Przekwasiłam?

Albo skladniki nie miały tej samej temperatury (pokojowej koniecznie), albo
dodawałaś olej zbyt dużymi porcjami, albo jedno i drugie.
--
XL

19. Data: 2014-01-24 15:28:38

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 21 stycznia 2014 22:07:33 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> Albo skladniki nie miały tej samej temperatury (pokojowej koniecznie), albo
>
> dodawałaś olej zbyt dużymi porcjami, albo jedno i drugie.

Całkiem być może! Choć przypominam sobie, że starałam się ówzględniać te warunki. W
każdym razie byłam nieco zszokowana gdy asystowałam kucharce obozowej przy produkcji
majonezu. W zwykłej gładkiej misce ( a ja w makutrze) kręciła całe jajka i prosto z
butelki dolewałam jej olej rzepakowy strumieniem ciągłym. I wyszedł majonez jak ta
lala.
A mnie kielecki nie smakuje.

20. Data: 2014-01-24 15:35:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 06:28:38 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> [...]
butelki dolewałam jej olej rzepakowy strumieniem ciągłym. I wyszedł majonez jak ta

Jak nic było gorąco na dworze - temperatura swoje robi, emulgowanie idzie
łatwiej w cieple, bo i składniki rozgrzane.

> A mnie kielecki nie smakuje.

Imputowałam gdzieś, że musi? Wszelako jednak ma ogromne powodzenie, to
pewnikiem coś znaczy.
--
XL

Re: Parowar-jakiej firmy?