Kompot sfermentował...

1. Data: 2014-01-15 22:19:20

Temat: Kompot sfermentował...
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

... z przerażeniem dziś odkryłam co powyżej :/
Brzoskwiniowy...
Da się toto jakoś uratować, czy wyciepać wszystko do śmieci, coby
rodziny nie wytruć a w najlepszym wypadku nie upić?
--
Pozdrówki
Anai

2. Data: 2014-01-15 23:36:22

Temat: Re: Kompot sfermentował...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jan 2014 22:19:20 +0100, Anai napisał(a):

> ... z przerażeniem dziś odkryłam co powyżej :/
> Brzoskwiniowy...
> Da się toto jakoś uratować, czy wyciepać wszystko do śmieci, coby
> rodziny nie wytruć a w najlepszym wypadku nie upić?

E tam zaraz wytruć.
Jakbyś miała tego dużo, to bym Ci poradziła dokończyć i odpędzić albo ocet
zrobić, bo to nie wiadomo, jaka to fermentacja obecnie tam króluje ;-PPP
--
XL

3. Data: 2014-01-16 00:47:35

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.01.2014 23:36, Ikselka pisze:

> E tam zaraz wytruć.
> Jakbyś miała tego dużo, to bym Ci poradziła dokończyć i odpędzić albo ocet
> zrobić, bo to nie wiadomo, jaka to fermentacja obecnie tam króluje ;-PPP

No trochę mam - bo to słoiki ponad 2 litrowe i będzie ich kilka, dlatego
trochę mi ich żal i stąd moje pytanie :)
Gdyby chodziło o 1-2 słoiki 0,9 l to bym se nimi głowy nie zawracała.

4. Data: 2014-01-16 10:40:18

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai wrote:

> No trochę mam - bo to słoiki ponad 2 litrowe i będzie ich kilka, dlatego
> trochę mi ich żal i stąd moje pytanie :)
> Gdyby chodziło o 1-2 słoiki 0,9 l to bym se nimi głowy nie zawracała.

Dorzuć drożdże winiarskie, trochę cukru daj rurkę fermentacyjną - jak nie
ruszy, to wyrzucić zawsze zdążysz:-)

J.

www.kontestacja.com

5. Data: 2014-01-16 11:02:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No trochę mam - bo to słoiki ponad 2 litrowe i będzie ich kilka, dlatego
> trochę mi ich żal i stąd moje pytanie :)
> Gdyby chodziło o 1-2 słoiki 0,9 l to bym se nimi głowy nie zawracała.

To naturalne, że fermentuje, ja wylewałam,
ale nie wykluczam, że da się z tego zrobić wino owocowe,
tylko kup dobre drożdże winiarskie, bo to masz może dać ocet.
I trudno ci będzie liczyć wodę i cukier i kwas,
bo nie wiesz ile czego masz.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2014-01-16 11:54:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jan 2014 11:02:44 +0100, Stokrotka napisał(a):

> bo to masz może dać ocet.
> I trudno ci będzie liczyć wodę i cukier i kwas,
> bo nie wiesz ile czego masz.

Octowanie akurat zależy od dostępu powietrza, a nie od jakości drożdży.
--
XL

7. Data: 2014-01-16 12:02:42

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Octowanie akurat zależy od dostępu powietrza, a nie od jakości drożdży.

Od mikroba pszywianego powietszem.
O jakość nie idzie, tylko o gatunek drożdży, inne są do wiśni, inne do
słabszego wina.
Inne drożdże żyją w większym stężeniu alkoholu, inne w słabszym.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2014-01-16 12:26:36

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.01.2014 10:40, krys pisze:
> Dorzuć drożdże winiarskie, trochę cukru daj rurkę fermentacyjną - jak nie
> ruszy, to wyrzucić zawsze zdążysz:-)

Mówisz? To lecę do Tesko - widziałam tam ostatnio jakieś drożdże :D

9. Data: 2014-01-16 12:28:38

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.01.2014 11:02, Stokrotka pisze:

> To naturalne, że fermentuje...

To przez ostatnich kilka lat moje kompoty zachowywały się nienaturalnie,
bo nie fermentowały :/
Różnica polega na tym, że tym razem robiłam je ze swoich własnych
brzoskwiń, na pewno niczym nie pryskanych, w 100 % ekologicznych O_o

10. Data: 2014-01-16 14:18:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jan 2014 12:02:42 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Od mikroba pszywianego powietszem.
> O jakość nie idzie, tylko o gatunek drożdży, inne są do wiśni, inne do
> słabszego wina.
> Inne drożdże żyją w większym stężeniu alkoholu, inne w słabszym.

Ale mikroby od octu - tylko w obecności tlenu 3-)
--
XL

Majonez - pytanie do grupowych specjalistów ;)
Re: Parowar-jakiej firmy?
Re: Parowar.
Jak dobrze usmażyć steka?
test