Makaron i krewetki - jaki sos polecacie?

1. Data: 2008-01-11 09:23:27

Temat: Makaron i krewetki - jaki sos polecacie?
Od: Pasibrzuch <J...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jadłem kiedyś w knajpie makaron z krewetkami. Chciałbym coś podobnego
upichcić w domu. Jakieś wskazówki co do sosu?

--
Pasibrzuch

2. Data: 2008-01-11 21:10:25

Temat: Re: Makaron i krewetki - jaki sos polecacie?
Od: "P" <...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pasibrzuch" <J...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
Jadłem kiedyś w knajpie makaron z krewetkami. Chciałbym coś podobnego
upichcić w domu. Jakieś wskazówki co do sosu?

Sam szukam czegoś bardziej hmmm obfitego ale nic nie mogłem znaleźć i
zostaje zawsze przy:

- Oliwa z oliwek na patelnie.
- Dodać dość dużą ilość posiekanego czosnku (ważne żeby nie był wyciskany
ani bardzo drobno posiekany)
- wrzucamy krewetki i podsmażamy dodając świeżo zmielony zielony pieprz oraz
sporą ilość pietruszki

później wrzucamy makaron itd

3. Data: 2008-01-12 17:07:09

Od: Joanna Konopka <j...@j...plus.com> szukaj wiadomości tego autora

Pasibrzuch wrote:

> Jadłem kiedyś w knajpie makaron z krewetkami. Chciałbym coś podobnego
> upichcić w domu. Jakieś wskazówki co do sosu?
>
> --
> Pasibrzuch

Ja robie tak:
- podsmazyc cebule i czosnek.
- zalac bulionem (szklanki)
- dodac pokrojone pomidory (3 - 4) sztuki
- dodac chilli (prawdziwe, swieze, nie suszone)
- popieprzyc, dodac bazylie, cukier (1 lyzke)
dusic pol godziny

na masle podsmazyc krewetki i dodac do gotowego sosu pomidorowego
Ja uwielbiam i ostatnio zywie sie samymi krewetkami w roznych
kombinacjach :)

Pozdrawiam

Joasia

4. Data: 2008-01-13 00:24:58

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Pasibrzuch <J...@g...com> wrote:

> Jadłem kiedyś w knajpie makaron z krewetkami. Chciałbym coś podobnego
> upichcić w domu. Jakieś wskazówki co do sosu?

Ale w jakim stylu? Tak fusion to:

- krewetki, namoczyć w zimnej wodzie i ponacinać aby zwiększyły objętość,
odcedzić
- makaron spaghetti, najlepiej wczoraj ugotowany
- kiełki sojowe, opłukać, osuszyć
- dymka, cebulki w piórka, szczypiorek w paski
- czosnek, posiekać
- dobry sos sojowy
- olej do smażenia - jakiś możliwie bezwonny i odporny na duże temperatury

Warzyw można dać więcej i innych, w sumie właściwie cokolwiek co lubisz byle
świeże, oprócz krewetek można też inne owoce morza.

1. Olej mocno rozgrzej na woku czy głębokiej patelni.

2. Wrzuć krewetki i smaż mieszając aż się zrobią (przestaną być przeźroczyste)

3. Wrzuć czosnek i warzywa. Smaż mieszając na mocnym ogniu.

4. Dodaj kiełki i makaron, podlej sosem, smaż mieszając kilka minut.

Właściwie gotowe. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

Czym czyścić piekarnik? :(
Wino słodkie czyli ratunku
Czy ktoś posiada zamontowaną kuchnię mikrofalową pod blatem kuchennym?
Kuchnia, taka wiejska
Obiady dla 1 osoby