Makaron na słodko

1. Data: 2002-09-01 17:54:31

Temat: Makaron na słodko
Od: "Mo" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na makaron na słodko z twarogiem. Może ktoś ma znajomości w
szkole czy przedszkolu. Niestety tylko tam spotkałam się z taką potrawą.
Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego słodkiego makaronu. Jak
komuś uda się podpytać jak to się przyrządza, to bardzo proszę o cynk.

Mo.

1. Data: 2002-09-01 18:07:43

Temat: Re: Makaron na słodko
Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 1 Sep 2002 19:54:31 +0200, "Mo" <g...@p...onet.pl> napisal/a:

> [...]
>Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego słodkiego makaronu. Jak
>komuś uda się podpytać jak to się przyrządza, to bardzo proszę o cynk.

A gdy już wygrzebiecie swoje domowe przepisy, to doradźcie jeszcze
jaki makaron kupić, żeby było takie (bynajmniej nie al dente) i
smakowało tak jak w przedszkolu - mnie też ten smak prześladuje, a
jakoś (mimo prób wielu) na właściwy gatunek trafić nie mogę...

hmmm
(oj, zjadło by się, zjadło...)

1. Data: 2002-09-01 18:10:35

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego słodkiego makaronu. Jak
> komuś uda się podpytać jak to się przyrządza, to bardzo proszę o cynk.

a miedz moze byc

Mechcia

1. Data: 2002-09-01 18:41:20

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał (a):

> [...]
> z taką potrawą. Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego
> słodkiego makaronu. Jak komuś uda się podpytać jak to się przyrządza,

Nie możesz po prostu twarogu (rozdrobniony) posłodzić i rozmieszać
ze śmietaną (18-22%)? Ja tak jadam.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
k...@b...tk Stranded in my mind

1. Data: 2002-09-01 20:21:21

Od: "Olimpia" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy o to Ci chodzi ale ja poprostu gotuje makaron (swiderki,
kolanka- cos krotkiego) na talerzu posypuje makaron cukrem i pokruszonym
bialym serem i polewam stopionym maslem.
Sprobuj- bardzo dobre!

1. Data: 2002-09-01 22:24:13

Od: "Rysiek Żur" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olimpia" <o...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kolanka- cos krotkiego) na talerzu posypuje makaron cukrem i pokruszonym
> bialym serem i polewam stopionym maslem.

a ja to robiłem kiedys z samym maslem i cukrem - miodzio :-)

1. Data: 2002-09-02 10:12:27

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego słodkiego makaronu. Jak
> komuś uda się podpytać jak to się przyrządza, to bardzo proszę o cynk.

jak wyżej (makaron, twarożek, pocukrować i polać stopionym masłem)
ja jeszcze lubię posypać trochę cynamonem

Danka

1. Data: 2002-09-02 10:16:42

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

> Nie możesz po prostu twarogu (rozdrobniony) posłodzić i rozmieszać
> ze śmietaną (18-22%)? Ja tak jadam.

Ja jeszcze wrzucam do tego truskawki - mniam! :-))

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-09-02 11:36:49

Od: "Ulka" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś ma znajomości w
> szkole czy przedszkolu. Niestety tylko tam spotkałam się z taką potrawą.

Paczka makaronu świderki - gotujemy wg przepisu. Ja kupuję taki
najtańszy do 1,5 zł., bo te inne nie smakują tak jak powinny:-) W tym
przypadku oczywiście.
W dużym garnku rozpuszczamy 2-3 łyżki masła dodajemy cukier wanilinowy-
duży i cukier zwykły, mieszamy z pokruszonym twarogiem 500-1000 g, dodajemy
gorący, odcedzony makaron (nie przelewany wodą) mieszamy, ew. dosładzamy. Po
naładowaniu na talerze słuchamy pochwał.
Sama nie jadam, bo nie lubię, ale mąż i dzieci chętnie.
Jeszcze jedno, nakładamy z gara bezpośrednio na talerze, nie do miski i na
stół bo to profanacja.

Pozdrawiam cieplutko
UlkaP.

1. Data: 2002-09-02 11:43:10

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mo <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aktk6i$6sf$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Ostatnio bardzo zatęskniłam za smakiem gorącego słodkiego makaronu. Jak
> komuś uda się podpytać jak to się przyrządza, to bardzo proszę o cynk.

może być takie coś? Mi i mężowi bardzo smakuje :)

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis184.html - tu jest po prostu zdjęcie,
przepis wklejam niżej

250 gram makaronu szerokie wstążki
4 jajka
135 gram cukru pudru (w przepisie oryginalnym było 155 gram)
1 łyżeczka aromatu waniliowego
skórka starta z całej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
500 gram twarogu (ja dałam półtłusty)
250 gram tłustej śmietany (wzięłam 18%)
125 ml (pół szklanki) mleka
50 gram rodzynek
czubata łyżeczka cynamonu
łyżka oleju
Makaron ugotować w osolonej wodzie, przelać na sicie zimną wodą, żeby się
nie posklejał.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Średniej wielkości formę do pieczenia albo
spore naczynie żaroodporne wysmarować olejem.
Ubić całe jajka z cukrem aż zrobią się puszyste (około 5 minut), dodać
esencję waniliową, skórkę i sok z cytryny, a następnie pokruszony ser,
śmietanę i mleko. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeśli nie uda się Wam tego
dokonać za pomocą miksera i zostaną grudki twarogu, przelejcie masę do
specjalnego naczynia do miksowania koktajli nakładanego na mikser, powinno
pomóc.
Teraz wystarczy wymieszać wszystko z makaronem i rodzynkami i przelać do
natłuszczonej formy. Wierzch zapiekanki posypujemy równomiernie cynamonem i
wstawiamy ją do gorącego piekarnika bez przykrycia.
Czas pieczenia wynosi 50-60 minut, aż zapiekanka stwardnieje z wierzchu i
przyrumieni się.
Jest doskonała na gorąco albo podawana w temperaturze pokojowej.

Przepis pochodzi z książki Lee Gold Żydowskie gotowanie

pozdrawiam ze ślicznego tego lata Gdańśka

wkn :)

smazony serek
Jak zrobic teriyaki sos.
Kuchnia Francuska
(P) zielona sonata dla nielubiacych miesa, ale jedzacych przetwory mleczne
jarmuz - gdzie w w-wie?