Makaronowe propozycje

11. Data: 2007-03-09 20:53:50

Temat: Re: Makaronowe propozycje
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgosia Kozicka napisał(a):
> Jakiś czas temu pytałam o farsze do pierogów. Teraz przyszła pora na
> makaron :)
> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki" do
> makaronu?
Ja bardzo lubie makaron z brokułami. Gotujesz brokuły, makaron pene
dajesz na patelnię z czosnkiem, dodajesz ugotowanego brakuły i
posypujesz białym pieprzem i parmezanem. Rewelacja, szybko sie robi.
Nastepny z oliwkami, czosnkiem i pesto, tutaj makaron wstążki
--

Gosia

12. Data: 2007-03-09 21:15:43

Temat: Przecież to nie jst potrawa/Re: Makaronowe propozycje
Od: "tu_dzdzownica" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pieprzem i parmezanem. Rewelacja, szybko sie robi. Nastepny z oliwkami,
> czosnkiem i pesto, tutaj makaron wstążki

bez komentarza

j_d

13. Data: 2007-03-09 21:28:42

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik <p...@o...pl> wrote:
> Ja bardzo lubie makaron z brokułami. Gotujesz brokuły, makaron pene
> dajesz na patelnię z czosnkiem, dodajesz ugotowanego brakuły i
> posypujesz białym pieprzem i parmezanem. Rewelacja, szybko sie robi.

Też często robię coś podobnego. Czasem do brokuł dodaję jeszcze kawałek
pleśniowego sera.

M.K.

14. Data: 2007-03-09 21:29:30

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewka <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> filet z kurczaka), bulion (najszybciej z kostki), makaron oczywiscie
> ;)
> papryki kroimy w kostke i zalewamy wrzatkiem, zeby sparzyc, pomidory
> obieramy ze skorki kroimy i na oliwie (lyzka dwie) poddusic dodac
> sprasowany czosnek (ilosc zalezna od upodobania), nastepnie dolac
> szklanke bulionu i zagotowac. Wymieszac z odcedzona papryka doprawic
> do smaku sola, pieprzem, bazylia i oregano.
>
> Mieso pokroic w cieniutkie paseczki i usmazyc.
>
> Na ugotowany makaron nalozyc miesko, polac "sosem", mozna posypac
> parmezanem i udekorowac swiezymi listkami bazylii.

dzięki, wypróbuję

M.K.

15. Data: 2007-03-09 21:31:53

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> taka ciapalege walnac na cieply makaron,
> o sosach pomidorowych pisac nie bede,
> zapiekany makaron (juz kiedys pisalam, mieszam makaron z jajkiem,
> dodaje ser parmezan, na to kiebasa, albo kurczak, cebula, polewac
> sosem pomidorowym,
> pozypac sreren zoltym i do piekarnika,
> albo do tak samo przygtowoanego makaronu nakladam podzmazone mieso
> mielone, doprawione spagetti sosem, z cebyla, papryka , na to znow
> ser zolty i do piekarnika,
> zreszta makaron u mnie czesto spalenia role "ziemniakow" wiec trzeba
> bylo by tu dopisac inne dania obiadowe :))

W#ydają się trochę bardziej czasochłonne,ale może kiedyś...

Dzięki.

M.K.

16. Data: 2007-03-09 21:32:16

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote:

> Makaron ze szpinakiem.

znany, lubiany :)

M.K.

17. Data: 2007-03-09 21:39:49

Od: "tu_dzdzownica" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Też często robię coś podobnego. Czasem do brokuł dodaję jeszcze kawałek
> pleśniowego sera.

to dla mnie jest objawienie
i co dalej czy się ser zapieka na twardo, czy też może pali na brązowo
a czy można coś wózyć pod spód?

j_d

18. Data: 2007-03-09 21:53:49

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:12v34ettaiirb7@corp.supernews.com>
Malgosia Kozicka <m...@g...pl> pisze:

> Jakie są Wasze ulubione, może nie te najbardziej popularne, "dodatki"
> do makaronu?

Chyba nic nadzwyczajnego, ale zażeram się tym dość często :)
Pierś kurczaka pokrojoną na paseczki, obtoczoną w odrobinie curry, soli,
pieprzu, mące wrzucić na rozgrzany olej.
Po obsmażeniu dodać śmietany "na oko" tak, by wyszedł sos. Osobno
przygotować szpinak z czosnkiem.
Do ugotowanego makaronu (najlepiej rurki, kolanka, świderki - nie wiem, jak
to brzmi po włosku ;-) dodać kurczaka, ułożyć szpinak, polać sosem i
przypruszyć utartym parmezanem i/lub posiekanymi orzeszkami ziemnymi (może
być też uprażony sezam). Do dekoracji obowiązkowo rukola (tzn. dla mnie
obowiązkowo, bo jak pisałam wcześniej - ta roślina zawładnęła mną totalnie.
Ciekawe kiedy mi się znudzi ;-)

Faktycznie brzmi pyszniasto :)

--
Nixe

19. Data: 2007-03-10 02:54:10

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> wrote in message

> W#ydają się trochę bardziej czasochłonne,ale może kiedyś...

czasochlonne?? powiem tak, jesli mam przygotowac obiad przez
dluzej niz 15 min to go nie robie. to jest super ekspres.

ale jak chcesz :)

iwon(K)a

20. Data: 2007-03-10 11:19:46

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> wrote:
> "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> wrote in message

> czasochlonne?? powiem tak, jesli mam przygotowac obiad przez
> dluzej niz 15 min to go nie robie. to jest super ekspres.

to zapiekanie mnie trochę odstraszyło ;)

M.K.

Moje wiśniowe boje z procentami - ciąg dalszy :P
He...he
Gdzie mogę kupić szybkowar tefal CLIPSO?
Kuchnia "Amica Silver GHS 74212"
jak upiec sernik wiedeński?