Re: Mała sosna, brązowieje od dołu

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Mała sosna, brązowieje od dołu
Date: Mon, 28 May 2012 07:01:57 -0700 (PDT)

pghttp://img707.imageshack.us/img707/9814/sosna2.jpg
> Co mu może dolegać? Za sucho? Za mokro? Nawozu dać (ostatnio rok temu miało
> trochę zakwaszaną ziemię jakimś Substralem "magiczna siła do iglaków")?
>
> Mam jeszcze pytanie o podlewanie, bo oprócz tego drzewka mam jeszcze mały
> świerk, i tu do końca nie wiem, czy srebrny czy srebrzysty :-) (dostałem) w
> każdym razie w obu jest taka ziemia (do iglaków, a jakże), że po dniu,
> dwóch od podlania jest na wierzchu całkiem sucha, głębiej grzebiąc palcem,
> raczej też i nie wiem jak często je podlewać - utrzymywać raczej wilgoć,
> [...]

Widzę tam (na zdjęciu sosna2.jpg) oprzędy, jakby przędziorek miał
używanie. Natomiast brązowienie igieł w dolnej partii (tu właśnie
najstarszej partii młodej rośliny) jest wg mnie fizjologicznym objawem
poprzedzajacym ich opadnięcie, też naturalne o tej porze. Sosny
zrzucają stare igły.
A sosnę masz czarną lub żółtą...