Małe białe muszki

1. Data: 2001-04-02 14:56:02

Temat: Małe białe muszki
Od: dagmara <a...@w...nl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Co prawda nie w ogordzie, ale w domu - na bluszczu zauważyłam dzisiaj
stado małych białych muszek przylepionych do listków.
Są jakies domowe sposoby na pozbycie się ich? Jeśli nie to w jakie
chemikalia mam się zaopatrzyć, coby pozbyć sie tego plugastwa?

Za ewentualne porady bardzo dziekuję i pozdrawiam bardzo wiosennie!

Dagmara

2. Data: 2001-04-02 17:37:46

Temat: Re: Małe białe muszki
Od: "Antoni Broniak" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik dagmara <a...@w...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@4...com..
.
> [...]
> chemikalia mam się zaopatrzyć, coby pozbyć sie tego plugastwa?
>
> Za ewentualne porady bardzo dziekuję i pozdrawiam bardzo wiosennie!

Jeżeli są to - jak przypuszczam - mączliki, to nie istnieje na nie
lekarstwo. Jest to szkodnik szklarniowy. Ginie w niskiej temperaturze. Nie
znam żadnych środków chemicznych, które by go likwidowały. Mączlik jest
pokryty taką białą substancją jakby talkiem i nic sobie nie robi ze środków
chemicznych. Walczyłem z nimi dwa lata na fuksjach. W końcu dałem za wygraną
i fuksje zostawiłem w ogrodzie na zimę - mączliki wyginęły - fuksje niestety
też. Zrobiłem późną jesienią sadzonki i na razie mam bez mączlików.

--
Pozdrowienia
Antoni Broniak

?sklep ogradniczy?