Malo plytek krwi...

1. Data: 2003-08-18 10:28:45

Temat: Malo plytek krwi...
Od: Wilhelmina <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie sobie zrobilam badania i wyszlo mi troche mniej niz norma
przewiduje plytek krwi (100 mln)
O czym to moze swiadczyc? Pozostale badania mam wzglednie w normie...
A moj lekarz bedzie dopiero za tydzien a mnie to ciekawi....

pozdrawiam
wilhelmina

2. Data: 2003-08-18 15:10:40

Temat: Re: Malo plytek krwi...
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wilhelmina" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> O czym to moze swiadczyc? Pozostale badania mam wzglednie w normie...
> A moj lekarz bedzie dopiero za tydzien a mnie to ciekawi....

Szczerze mówiąc, przyczyn małopłytkowości może być tyle, co igieł na sośnie
:))).
Ale do sedna:
Norma 125 -340 mln/ml. Wahania fizjologiczne w ciągu doby to 6-10%.
U kobiet w okresie miesiączki występuje spadek ilości płytek o ok 25 -30%, a
nawet spotkałam się , że o 50%.(może właśnie znalazłaś odpowiedź......)
A z chorobowych przyczyn małopłytkowości (wymienię najważniejsze):
- immunologiczna,
-spowodowana środkami tox, lekami (b. wiele powoduje) i promieniowaniem,
-w przebieg zakażeń - odra, mononuleoza......
-w przebiegu chorób krwi - zespoły aplastyczne, białaczki, szpiczak
mnogi....
-w przebiegu tocznia
- w zespole wykrzepiania sródnaczyniowego - DIC

Pozdrawiam
Jola

3. Data: 2003-08-18 19:07:10

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O czym to moze swiadczyc? Pozostale badania mam wzglednie w normie...
> A moj lekarz bedzie dopiero za tydzien a mnie to ciekawi....

Nie martw sie na zapas, tylko powtorz badanie - plytki czesto wychodza
falszywie zanizone.
Poza tym objawy niedoboru plytek krwi wystepuja przy poziomie ok 40tys i
mniej
pzdr
Goha

4. Data: 2003-08-20 15:30:56

Od: "Goska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> :))).
> Ale do sedna:
> Norma 125 -340 mln/ml. Wahania fizjologiczne w ciągu doby to 6-10%.

Skad wzielas taka norme.
O ile wiem: 150-400 lub 450

5. Data: 2003-08-20 17:06:21

Od: "Atena" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba wykluczyć rzekomą małopłytkowość a potem dopiero szukać innej
przyczynę..pozdrawiam! A

http://www.gazeta.pl/usenet/

6. Data: 2003-08-20 17:52:11

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goska" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Skad wzielas taka norme.
> O ile wiem: 150-400 lub 450

ile laboratoriów, tyle norm :)))

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

7. Data: 2003-08-20 20:02:06

Od: " jameson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak Goha pisała poziom hemostatyczny płytek (niezbędny do pełnienia
swojej roli) wynosi ok. 50 a więc na razie Ci nic nie grozi.Powinnaś
porównać jakies stare badanie bo bardziej sie liczy dynamika zmiany.Jesli
wykluczysz małopłytkowość rzekomą (zły wynik spowodowany np. techniką
pobierania, badania krwi np. mogą tworzyć sie agregaty płytek )poprzez
powtórzenie badania pomyśl jakie leki ostatnio przyjmowałaś np. antybiotyki
i wiele innych.

Soczewki i chlor????
Znieczulenie u stomatologa
Nikt nie wie co to może być?