Mały przydomowy park

1. Data: 2001-11-28 18:47:16

Temat: Mały przydomowy park
Od: "augustowianka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taką malutką przestrzeń przy domu. Posadziliśmy trochę iglaków,
zasialismy trawę, posadzilismy jedną rabatę róż . Chciałabym jednak trochę
tę zieloną barwę ozywić jakimiś paroma krzakami lub niewysokimi drzewkami o
kolorowych liściach, kwiatach czy owocach. I byłoby wspaniale , gdyby coś z
tego koloru pozostawało na zime. Szukałam trochę po stronach www ale jakoś
nie wpadłam na coś ciekawego.Poproszę o jakieś rady co do takich "cudeniek".

2. Data: 2001-11-29 08:36:02

Temat: Re: Mały przydomowy park
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> Szukałam trochę po stronach www ale jakoś nie wpadłam
> na coś ciekawego.Poproszę o jakieś rady co do takich "cudeniek".
Napisz w takim razie co już widziałaś abyśmy nie musieli się powtarzać.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2001-12-01 11:43:56

Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

> Mam taką malutką przestrzeń przy domu. Posadziliśmy trochę iglaków,

Twoje iglaki w miare uplywu czasu moglabys podsadzic rozanecznikami
(Rohrodendron) lub azaliami (Azalea)
Te z koleji obsadzic zimozielona trawa odmiana paskowana o nazwie Carex japonica
variegata.

Jezeli szukasz w ogrodzie "wizualnego spokoju" postaraj sie obsadzic tym samym
gatunkem (moze byc w roznych odmianach) wieksza powierzchnie.

> zasialismy trawę, posadzilismy jedną rabatę róż .

Roze w zaleznosci od ksztaltu rabaty moglabys obsadzic bukszpanem (Buxus)- na
wzor ogrodow chlopskich i przycinac.
( Mozesz kupic jeden wiekszy krzak, i rozsady ukorzenic sama)

> [...]
> kolorowych liściach, kwiatach czy owocach.I byłoby wspaniale , gdyby coś z

Co do niewysokich krzewow do okolo 2m Aucuba japonica i jej odmiany.( Rosnie
doslownie wszedzie.)Owoce czerwone.
Odmiany Berberis, Pires japonica.-te kilka tak dla przykladu.

Pieknie wygladaja wysokie trawy rowniez w zimie, kiedy sa suche i pokryte
szronem lub sniegiem (odmiany Miscatus sinensis, japonicus) lub zimozielone
odmiany Bambus.Wnosza one lekkosc.

Nie wiem czy moim zarysem pomoglem.

Pozdrawiam
Piotr