Mam Nowego woka przydało by sie nakarmic smoka :)

1. Data: 2003-06-09 17:17:05

Temat: Mam Nowego woka przydało by sie nakarmic smoka :)
Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam kupiłem właśnie woka w ikei za 39 zł jako że na kuchni indukcyjnej
działa wyśmienicie trzeba by coś upichcić
Cały czas choruje na kurczaka w cieście ale nikt niema sensownego przepisu
żeby stworzyć ta potrawę buuuuu
wiec myślę co by zrobić dobrego nie musi być szybkie. Mam trochę zamrożonej
mieszanki chińskiej w lodówce chyba kilka piersi (niema to jak dorodne
piersi) oczywiście ryż. Tylko jak to przyprawić i zrobić sos nie chcę używać
mixu do potraw chińskich bo kiedyś próbowałem i wyszedł niespecjalny. Myśle
żeby dodac np troche jasnego sosu do kurczaka winiary. Co o tym myslicie.
Ale napewno usmaże kosz sajgonek z prawdziwymi grzybami mun :)) to już
potrafie i wychodzą przepyszne.

1. Data: 2003-06-10 06:54:27

Temat: Re: Mam Nowego woka przydało by sie nakarmic smoka :)
Od: "Gosia" <g...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Kilka postów niżej w wątku "kurczak z bananem 2", podałam przepis na danie
chińskie z makaronem ryżowym. Robię je włśnie w woku, wychodzi przepyszne.
Polecam.

Pozdrawiam Gosia (Dąbrowa Górnicza)
GG736525
g...@v...com.pl

1. Data: 2003-06-10 08:41:00

Od: "Pola" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "schayn" napisał w wiadomości
> [...]
zamrożonej
> mieszanki chińskiej w lodówce chyba kilka piersi (niema to jak dorodne

Witam,
Jesli masz mieszankę chińską i piersi kurczaka to masz juz prawie gotowe
chińskie danie, które ja robię.
Otóż ja robię tak:
piersi kurczaka tnę w kostkę i na woka-przesmażam, zdejmuję z woka i wrzucam
na niego mrożoną mieszankę chińską (bardzo dobra jest firmy Igloopol, ale
moze też być Bonduelle), przesmażam. Dodaję do warzyw kurczaka i
najważniejszy składnik smakowy tego dania czyli "Przyprawę 5 smaków" Kamisu
i duszę wszystko pod przykryciem przez ok. 20 minut, od czasu do czasu
mieszając. Uwaga: warzywa muszą pozostać kruche, a nie rozgotowane. Na
koniec wlewam do tego wszystkiego sos zrobiony z wody i sosu sojowego (pól
na pół) z łyżeczką mąki ziemniaczanej i mieszam wszystko, aż zgęstnieje do
odpowiadajacej mi konsystencji. Ja osobiście lubię, żeby tego sosu było
bardzo dużo i był w miarę gęsty, ale bez przesady, dlatego nie podaję ilości
ani wody ani sosu sojowego ani mąki-to już wedle upodobań. Do tego ryż i
jest pyszne.

Źródło: zmodyfikowane przepisy z opakowań przyprawy "5 smaków" Kamis i
"Mieszanki chińskiej" Igloopol.

Pozdrawiam,
Pola

1. Data: 2003-06-10 10:00:33

Od: "vanilia" <v...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wspanialy przepis na "Kurczaka blyskawicznego ":-)
Wszystkie skladniki najlepiej przygotowac i pokroic przed smazeniem, bo
potem nie ma juz na to czasu.

Skladniki( porcja dla 4-6 osob):
2 piersi z kurczaka
1/2 puszki pedow bambusa lub 6 pieczarek( ja daje i jedno i drugie razem)
1 czerwona papryka
ostra papryka w proszku
sol do smaku
1 jajko
1 duza lyzka maki ziemniaczanej
1 filizanka bulionu( ja daje taki z kostki ale mozna dac prawdziwy rosol)
1 lyzka wodki
1 lyzka sosu sojowego(jasnego)
1 lyzeczka imbiru w proszku
A robi sie tak:
1) Filety z kurczaka kroimy w kostke i solimy( mozna dodac troche sosu
sojowego)
trzeba dokladnie rozprowadzic sol najlepiej palcami:-)
2)Do miseczki wbic jajko(cale), dodac spora lyzke maki ziemniaczanej i
dokladnie wymiaszac(najlepiej widelcem)
3)Kawalki kurczaka wymieszac z powstalym ciastem i pojedynczo klasc na
rozgrzanym, glebokim oleju( najlepiej w woku ,frytownicy lub po prostu w
garnku . Jak nie mam duzo oleju to smaze na patelni ale musi byc z powloka
nieprzywierajaca)
Smazyc az nabierze pieknego zlotego koloru.Wyjac lyzka cedzakowa na talez.
4)Pieczrki pokroic w plaserki, papryke w kostke ok.2 cm, pedy bambusa
przelac wrzaca woda i odcedzic.
5)Z woka trzeba zlac olej i zostawic tylko troche na samym dnie.
Wkladamy pieczarki i smazymy na silnym ogniu,az odparuje nieco woda,
dodajemy pedy bambusa, a na koncu papryke i smazymy wszystko razem ok.2
minut.
6)Bulion mieszamy z wodka, sosem sojowym i imbirem. Powstaly sos wlewamy do
smazacych sie warzyw ( Teraz dodac papryke w proszku)
7)Dopiero teraz do warzyw w aromatycznym plynie dodajemy kurczaka w ciescie
i wszystko smazymy jeszcze 30 sekund.

Podawac z ryzem na sypko.
Potrawa zachwycila wszystkich moich znajomych, polecam ja goraco.
Smacznie pozdrawiam i zycze powodzenia!

Vanilia

1. Data: 2003-06-10 12:07:56

Od: "sunshine" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

schayn rzecze:

> Tylko jak to przyprawić i zrobić sos nie chcę używać mixu do potraw
> chińskich bo kiedyś próbowałem i wyszedł niespecjalny. Myśle żeby
> dodac np troche jasnego sosu do kurczaka winiary. Co o tym myslicie.

Kiedyś na Sieci (być może nawet tutaj, nie pamiętam niestety) znalazłem
taki sosik do dań z kurczaka, ważyw i ryżu:

0.5 szklanki soku pomarańczowego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka koncentratu pomidorowego
2 łyżki cukru
2-3 łyżki octu winnego

Ja stosuję bez octu (bo za pierwszym razem zapomniałem i nigdy mi go nie
brakowało). Plus do tego oczywiście sypać czosnku, pięciu smaków, curry,
ziół, czego wola zapragnie :o)

> Ale napewno usmaże kosz sajgonek z prawdziwymi grzybami mun :)) to już
> potrafie i wychodzą przepyszne.

A właśnie, jak się robi sajgonki?

(przepis na moje wkupne będzie dziś betatestowany, cierpliwości :o) )

pzdr.sun :o) http://www.blueorange.pl/sunshine/ GG:1902297

tapeta na czasie:)
pyszny mialam obiadek...
co to za smaki ?