Re: Manifest Breivika

Subject: Re: Manifest Breivika
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<refeig$215$1@gioia.aioe.org> <5f0c047c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<rehcck$1er8$2@gioia.aioe.org>
<5f0c6a0e$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<rek6o4$19rp$3@gioia.aioe.org>
<5f0e3172$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <reu87h$iom$6@gioia.aioe.org>
<5f13912b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<rf0t5o$1erg$2@gioia.aioe.org>
From: Ilona <i...@u...net>
Date: Sun, 19 Jul 2020 23:57:23 +0200

On 2020-07-19 09:36, trybun wrote:
> [...]
koli-antykapitalistow-neokomunisci-za-pieniadze-mias
ta-warszawa

> Bardzo chwalebne, sytuacja gdy wąska garstka jest w posiadaniu 95%
> zasobów światowych wymaga nagłośnienia i piętna. Brawo, tylko że ja w
> takie intencje PO zwyczajnie nie wierzę, są to tylko kolejne farbowane
> wilki pozujące na komuchów. Oni podobnie jak SLD dobro wspólne mają
> zwyczajnie gdzieś.

//dodal bym, ze realizujom zlecenie z centralii...

Od wielu juz lat wyraznie widac bylo te 'anty_kapitalistyczne' zapendy
wsrod elitypolitycznej Naszego nieszczensliwego kraju...

Tu np: Korwin_Mikke pisze... ale czy go ktos powaznie traktuje...?

"Korwin-Mikke pisze o "Grupie Spinelli".

"Od 2010 w Parlamencie Europejskim działa Grupa Spinelli, która na ten
moment zrzesza już ponad 110 europarlamentarzystów - pisze na swoim
profilu na Facebooku Janusz Korwin-Mikke. Lider partii KORWiN podkreśla,
że celem działania tej grupy jest stworzenie Europy "całkowicie
podporządkowanej Brukseli".

"Jak mówił Altiero Spinelli: 'Kwestia, która musi być rozwiązana jako
pierwsza, bo bez niej wszelki postęp w innych dziedzinach będzie jedynie
pozorny, to zniesienie podziału Europy na suwerenne państwa narodowe" -
pisze na swoim profilu na Facebooku Korwin-Mikke. Jego zdaniem "teraz
tym zdaniem kieruje się większość zwolenników Unii Europejskiej".

Lider partii KORWiN przypomina następnie, że Altiero Spinelli to
komunista włoski, wyrzucony z Włoskiej Partii Komunistycznej za
trockizm. Spinelli, późniejszy członek Komisji Europejskiej był też
współautorem "Manifestu z Ventotene", którego autorzy "postulowali
utworzenie jednego ponadnarodowego państwa europejskiego, które
zajmowałoby się polityką międzynarodową, obronnością, gospodarką oraz
finansami. Przewidywali również utworzenie wspólnej armii europejskiej,
która mogłaby interweniować i pacyfikować bunty społeczne w krajach
członkowskich pozbawionych armii narodowych". "W 1943 roku Spinelli
powołał Europejski Ruch Federalistyczny, który działał na rzecz
integracji europejskiej i zlikwidowania państw narodowych. Natomiast w
1946 roku założył Unię Europejskich Federalistów" - pisze Korwin-Mikke.

"W 1984 roku przedstawił w Parlamencie Europejskim 'Draft Treaty
Establishing a European Union', czyli 'Plan Spinellego', który zakładał
utworzenie Unii Europejskiej. Projekt został przyjęty przez europosłów,
ale wszystkie państwa członkowskie nie wyraziły zgody na jego wdrożenie
w życie" - kontynuuje lider partii KORWiN, który dodaje, że "Spinelli
wybrał metodę małych kroków".
REKLAMA

"W 1986 roku kraje członkowskie Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej
(EWG) podpisały Jednolity Akt Europejski, czyli umowę międzynarodową,
która zmodyfikowała traktaty rzymskie z 1957 roku. Dotychczas
nieformalna "Europejska Współpraca Polityczna" uzyskała prawną podstawę
funkcjonowania, co poskutkowało zacieśnieniem wspólnej polityki
zagranicznej krajów członkowskich. W 1992 roku został podpisany Traktat
z Maastricht (Traktat o Unii Europejskiej), który nieformalnie ustanowił
ramy Unii Europejskiej. EWG została przekształcona we Wspólnotę
Europejską. Pozostałe filary, które wtedy utworzono na podstawie
traktatu, to: Współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych oraz
Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa. Umowa zaczęła oficjalnie
działać od 1993 roku. W 2007 roku kraje członkowskie podpisały Traktat
Lizboński, który wszedł w życie w 2009 roku. Zniósł on trzy
dotychczasowe filary i utworzył jednolitą Unię Europejską. Co istotne, w
dalszym ciągu jest to organizacja międzynarodowa, która zrzesza
formalnie suwerenne państwa. Nadal nie została przyjęta europejska
konstytucja, która doprowadziłaby do utworzenia jednego organizmu
państwowego" - opisuje lider partii KORWiN.

Na koniec Korwin-Mikke pisze o "Grupie Spinelli" działającej od 2010 w
PE, która "na ten moment zrzesza już ponad 110 europarlamentarzystów".

"Do organizacji należą między innymi: Guy Verhofstadt, Daniel
Cohn-Bendit, ale również Róża Thun und Hohenstein oraz Danuta Hübner z
Platformy Obywatelskiej. Projekt współtworzą zarówno chadecy,
liberałowie i ludowcy, jak i socjaliści, zieloni czy komuniści, a więc
pełen przekrój europejskiej polityki. Już w 2015 roku szef Komisji
Europejskiej Jean-Claude Juncker zaapelował, aby utworzyć jednolitą
armię europejską. Cel jest jeden: Europa bez granic, bez armii
narodowych, bez własnych walut i całkowicie uzależniona od Brukseli" -
przekonuje Korwin-Mikke."

(c).
https://www.rp.pl/Unia-Europejska/190629942-Korwin-M
ikke-pisze-o-Grupie-Spinelli.html