Re: Manifest Breivika

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 19 Jul 2020 15:17:27 -0700 (PDT)
<refeig$215$1@gioia.aioe.org> <5f0c047c$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<rehcck$1er8$2@gioia.aioe.org>
<5f0c6a0e$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<rek6o4$19rp$3@gioia.aioe.org>
<5f0e3172$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <reu87h$iom$6@gioia.aioe.org>
<5f13912b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<rf0t5o$1erg$2@gioia.aioe.org>
<5f14c20d$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Manifest Breivika
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 19 lipca 2020 23:58:39 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:
> [...]
koli-antykapitalistow-neokomunisci-za-pieniadze-mias
ta-warszawa

> [...]
>

> "Do organizacji należą między innymi: Guy Verhofstadt, Daniel
> Cohn-Bendit, ale również Róża Thun und Hohenstein oraz Danuta Hübner z
> Platformy Obywatelskiej. Projekt współtworzą zarówno chadecy,
> liberałowie i ludowcy, jak i socjaliści, zieloni czy komuniści, a więc
> pełen przekrój europejskiej polityki. Już w 2015 roku szef Komisji
> Europejskiej Jean-Claude Juncker zaapelował, aby utworzyć jednolitą
> armię europejską. Cel jest jeden: Europa bez granic, bez armii
> narodowych, bez własnych walut i całkowicie uzależniona od Brukseli" -

ikke-pisze-o-Grupie-Spinelli.html

W moich czasach (II poł. lat 90. XX w.) młodzież, jak wchodziła na przodujące
uczelnie, od razu była zaznajamiana via poczta pantoflowa z cyniczną opinią, że
państwo narodowe to XIX-wieczny przeżytek i że taką opinię należy preferować. Pozory
państwa narodowego - głosiły wytyczne - zostawić należy dla niedokształconych
frajerów i służą do manipulacji politycznej nimi. Że ludzie z lepsiejszego
towarzystwa nie powinni traktować państwa narodowego poważnie i głowy nim innym
inteligentnym ludziom zawracać, bo narody to pionki w grze historycznej i
geopolitycznej.