Margaryna-co myslicie?

1. Data: 2003-09-28 19:50:57

Temat: Re: Margaryna-co myslicie?
Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bl7e7s$1krb$1@news.atman.pl...

> Mam na mysli ta co niby jedzenie jej pomaga zbic cholesterol.

Piszesz o Bencolu.

To nie jest kwestia myślenia: to fakt udowodniony na skalę, o jakiej
większość naukowców może jedynie marzyć! Wpływ spożycia margaryny
zawierającej staniole został ponad wszelką wątpliwość udowodniony w
Norwegii, NA LUDZIACH, w ramach tzw. North Corelia Project (NCP). Całe
miasta i wioski brały udział w badaniach, zaś opublikowane wyniki
okrzyknięto "Rewolucją Żywieniową". To po prostu działa!

Inna sprawa, że przynajmniej równie skuteczna jest zdrowa dieta, tzn.
unikanie spożycia zawierającej duże ilości cholerolu, czy tłuszczu żywności,
itp. Zwykle żywieniowcy zalecają przede wszystkim zdrowy tryb życia i
odżywiania się - staniole oczywiście pomagają, niemniej nie są niezbędne.

> Tak samo pieczywo z duza iloscia blonnika?

Tu sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Istnieje kilka teorii, a
problem bierze się głównie stąd, że środowisko specjalistów jest nieco
"skłócone" i podzielone na kilka obozów. Ujmując rzecz najogólniej: błonnik
JEST bardzo zdrowy, chociaż nie można z nim przesadzić, a niektóre osoby
mogą wręcz rozchorować się jedząc jego duże ilości. Przykro mi, ale nie
pamiętam w tej chwili szczegółów.

Rukasu

2. Data: 2003-09-28 19:54:38

Temat: Margaryna-co myslicie?
Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam na mysli ta co niby jedzenie jej pomaga zbic cholesterol.Tak samo
pieczywo z duza iloscia blonnika?Czy to prawda?

Magda

3. Data: 2003-09-28 20:37:55

Od: "ST" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam na mysli ta co niby jedzenie jej pomaga zbic cholesterol.Tak samo
> pieczywo z duza iloscia blonnika?Czy to prawda?
>
> Magda

A jaka mądra głowa tym razem położyła się pod topór ....
W zasadzie to nie ma znaczenia z jakimi objawami człowiek
umrze (to jest pewne), czy będzie miał nadmiar
cholesterolu (masłoi/lub inne produkty), czy ewentualnie
na nadmiar szkodliwych składników procesu zagęszczania
tłuszczów roślinnych - wynik jest ten sam.... rokowania również...
Choć z tym masłem podobno jest też inaczej, a problem
jest o wiele szerszy....

Pozdrowienia
Slav

4. Data: 2003-09-28 20:57:57

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rukasu" <r...@a...net> napisał w wiadomości

> Piszesz o Bencolu.

Tez,bo jest jeszcze jedna margaryna ale nazwy nie pamietam.

> [...]
> miasta i wioski brały udział w badaniach, zaś opublikowane wyniki
> okrzyknięto "Rewolucją Żywieniową". To po prostu działa!

Super .

> [...]
> itp. Zwykle żywieniowcy zalecają przede wszystkim zdrowy tryb życia i
> odżywiania się - staniole oczywiście pomagają, niemniej nie są niezbędne.

Nie mam pojecia skad mam tak duzo cholesterolu,jadam chudo,ciagle sie
odchudzam:-)

Ok,czyli jesc,ale nie przesadzac :-)

Dziekuje :-)

Pozdrawiam.Magda

5. Data: 2003-09-28 22:12:21

Od: "Jarek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam pojecia skad mam tak duzo cholesterolu,jadam chudo,ciagle sie
> odchudzam:-)

a sprawdzilas moze czy duzo LDL czy HDL? Bo ja mam wysoki cholesterol (ponad
200 przy diecie niskocholesterolowej), ale LDL mam ponizej wartosci
referencyjnych, a HDL bardzo wysoki. Ponoc to OK

Ania

6. Data: 2003-09-29 04:56:59

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

[Bencol]
> Tez,bo jest jeszcze jedna margaryna ale nazwy nie pamietam.

Jest ich nawet kilka, tyle że nie koniecznie w Polsce i nie koniecznie ze
staniolami (raczej po prostu ze sterolami roślinnymi - oczywiście na
organizm wpływ mają niemal identyczny jak staniole). W każdym bądź razie w
USA jest np. Take Control, a w Europie np. Flora pro-activ, czy Fruit d'Or.
Nie zmienia to faktu, że z żywności funkcjonalnej w Polsce najbardziej znany
jest Benecol. :-)

[błonnik]
> Ok,czyli jesc,ale nie przesadzac :-)

Dokładnie. ;-)

Ach, i jeszcze drobna poprawka: nie "North Carelia Project" (NCP), tylko
"North Karelia Project" (NKP). Zawsze byłem słaby z geografii... ;-)

Użytkownik "Jarek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> a sprawdzilas moze czy duzo LDL czy HDL? Bo ja mam wysoki cholesterol
> (ponad 200 przy diecie niskocholesterolowej), ale LDL mam ponizej wartosci
> referencyjnych, a HDL bardzo wysoki. Ponoc to OK

Zgadza się - to jest OK. Cholesterol jest tak naprawdę bardzo potrzebny
naszemu organizmowi i spożywać go po prostu trzeba. Różnica pomiędzy LDL, a
HDL jest jednak taka, że ten pierwszy posiada małą gęstość (Low-Density), a
więc stosunkowo dużą objętość w stosunku do masy, co np. powoduje zapychanie
naczyń krwionośnych; ten drugi ma gęstość dużą (High-Density), a więc naczyń
krwionośnych nie zapycha. Badania wykazują, że spożywanie dużych ilości
cholesterolu HDL powodują iż organizm nie zatrzymuje cholesterolu LDL.
Podobnie spożywanie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych powinno powodować
spadek cholesterolu LDL.
Jest to również jedna z zalet sławnego omega-3, czy mniej sławnego omega-6:
to dlatego należy jeść ryby, czy korzystać z oleju lnianego (skądinąd w
Polsce w związku z takim a nie innym prawodawstwem o olej lniany więcej niż
trudno).

Rukasu

7. Data: 2003-09-29 05:24:08

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 200 przy diecie niskocholesterolowej), ale LDL mam ponizej wartosci
> referencyjnych, a HDL bardzo wysoki. Ponoc to OK

Nie bardzo sie na tym znam,ale skoro lekarz zdziwil sie ze mam tak duzy
cholesteror to chyba znaczy ze ten zly.

magda

8. Data: 2003-10-01 04:54:04

Od: "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam na mysli ta co niby jedzenie jej pomaga zbic cholesterol.Tak samo
> pieczywo z duza iloscia blonnika?Czy to prawda?
>
> Magda

Nie istnieje prawidłowa prosta zależność. Cholesterol jest wchłaniany z
pożywieniem w śladowych ilościach które można pominąć w rozważaniach.
Natomiast organizm wytwarza cholesterol z węglowodanów w obecności
tłuszczów. Jeśli chodzi o błonnik mimo iż lekarze powtarzają namiętnie o
dobroci tegoż - ja niedawno wyczytałem o badaniach amerykańskiej akademii
która podała, że jest akurat odwrotnie. Nie jestem w stanie przytoczyć tegoż
faktu, ale był to bodajże Kurier Medyczny. A jako szczegół.... osoby które
zajadają się błonnikiem mają częściej kłopoty z jelitem grubym [podobno]...
Ono niby potrzebuje drażnienia i "czyste" [bo błonnik działa czyszcząco]
jelito powoduje gorsze ruchy perelistyczne.

Stan

9. Data: 2003-10-01 14:59:11

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ono niby potrzebuje drażnienia i "czyste" [bo błonnik działa czyszcząco]
> jelito powoduje gorsze ruchy perelistyczne.

No to teraz zglupialam.
W takim razie postaram sie jadac produkty bogate w blonnik z umiarem,aby nie
przedobrzyc w zadna strone.

Pozdrawiam.Magda

10. Data: 2003-10-01 17:53:24

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> No to teraz zglupialam.

Pisałem że są różne teorie. :-)

Rukasu

Pożywienie
Re: Nude Neighbour Tanning
Usuwanie przeprzykow cieklym azotem...
Leki na zespol nadpobudliwosci (ADHD) - Adderall,Ritalin?
Tinnitus