Re: Marynata do płoci na grila

1. Data: 2004-04-24 23:13:13

Temat: Re: Marynata do płoci na grila
Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Marek Powichrowski wrote:
> Witam,
>
> jak w temacie, czy ktos ma dobry przepis na marynate do ryb slodkowodnych na
> grila ?
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek

Probowalem roznych przepisow, z kuchni egzotycznych i nam blizszych, i
doszedlem do przekonania, ze najlepiej taka rybe zamarynowac (natrzec)
po prostu sola i pieprzem, ewentualnie malymi ilosciami zmiazdzonego
czosnku, posiekanymi liscmi pietruszki, moze troche szczypiorku (ale te
zieleniny w b. umiarkowanych ilosciach) i moze skropic odrobina cytryny
lub bialego wina. Zostawic w chlodzie na pol godziny. Mam wrazenie, ze
sol i pieprz (i ogien!) sa w stanie wydobyc w ryby najlepsze smaki. Nie
ma co ich "gluszyc" mocnymi przyprawami...

Natomiast radze przygotowac jakas b. wilgotna, i bardzo pachnaca
poludniem salatke (salse) do podania obok ryby...

Dzis wlasnie mielismy na obiad pstragi z grilla i do tego ryz oraz
kompozycje mojej zony: salatke z mango, avocado, czerwonej cebuli i
truskawek(!) - wszystkie skladniki pokrojone w kostke, ostroznie
zmieszane z mala iloscia oliwy, winnego octu i odrobiny cukru, no i
soli/pieprzu.

Do tego po kieliszku bialego wina, i nie mozna narzekac.

Kidy indziej, jak trafiaja sie filety, to zwykle posypuje je pieprzem i
ziolami prowansalskimi albo okladam swiezym koprem, polewam winem,
wsadzam na godzine do lodowki, a sol i sok cytryny dodaje juz podczas
grillowania (np. http://www.mrgrill.pl/r-101.php)

Pozdr., Zb.

--
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-04-25 07:02:29

Od: "Marek Powichrowski" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sol i pieprz (i ogien!) sa w stanie wydobyc w ryby najlepsze smaki. Nie
> ma co ich "gluszyc" mocnymi przyprawami...

Zrobilem podobnie. Natarlem sola, posypalem bazylia, wlozylem w srodek natke
pietruszki. Polalem oliwa. Oblozylem pokrojonym czosnkiem.

Zobacze co z tego wyniknie.

Dzieki za odzew.

Marek

1. Data: 2004-04-26 21:39:15

Od: "Nocna Mara" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobacze co z tego wyniknie.
>
> Dzieki za odzew.
>
> Marek

http://k86.kuchniaonline.pl/index.php?id=1587&nr32=4
4

masz jeszcze to :)

Nocna Mara

Re: brak pomyslu na deserek dla rocznego dziecka
Maszynka do lodów
Wilekanocna zupa chrzanowa
Re: a gdzie najlepsze lody w Warszawie i innych miejscach?
Re: chlebek szczę�cia (przyjazni)