Marynowane porzeczki

1. Data: 2001-06-28 11:40:47

Temat: Marynowane porzeczki
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z porzeczek
> robie troche galaretki, albo marynuje sliczne grona
> porzeczkowe i uzywam ich
> do ozdoby np. polmiskow, pasztetow, galaret.

Dana, jak ???? To musi świetnie wyglądać, ja też chcę !!!

1/2 kg ladnych , duzych porzeczek na szypulkach umyć, osączyć i układać w
niewielkich sloiczkach , dodając pojednym goxdziku, paseczku cynamonu,
skrawku skorki cytrynowej. Zagotować 1 szklankę wody z 2 szklankami cukru i
1/4 szklanki 10% octu, dodać szczypte soli. Gorącym syropem zalewać owoce,
szczelnie zakręcać wieczka, pasteryzować 5 min.
Pieknie wygladaja trrojkolorowe, tyle ze trzeba robic kazdy kolor
oddzielnie.

W ten sam sposob mozna marynowac ladne, nieduze grona winogron np. takich
przydomowych, ktore rzadko kiedy nadaja sie do jedzenia. Robilam takie
winogrona zielone i granatowe, zalewa jak do porzeczek. Pozniej uzywalam do
galaret na polmiskach, przyozdabiania pasztetow, polmiskow z wedlinammi...

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-06-28 12:31:29

Temat: Re: Marynowane porzeczki
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana napisala:
(...)

> Pieknie wygladaja trrojkolorowe, tyle ze trzeba robic kazdy kolor
> oddzielnie.

Genialny pomysł! Zaraz w niedzielę zrobię czerwone. Czarne też
się marynuje?

Krycha

1. Data: 2001-06-29 06:13:16

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Dana napisala:
> (...)

> Genialny pomysł! Zaraz w niedzielę zrobię czerwone. Czarne też
> się marynuje?

Mozna, ale czarne nie rosna w gronach i nie sa tak efektowne jak czerwone
czy biale. Zamarynowalam kiedys niedojrzale czerwone-zielone. Niezjadliwe,
ale ladne. Wlasnie wczoraj przegladalam moje swietojanki, chyba zrobie jeden
sloiczek zielonych.

1. Data: 2001-06-29 08:56:11

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

A co ze smakiem tych marynat? Do oglądania mogę sobie kupić plastykowe
wielorazowe. ja bym chciał je z tego pasztetu wyżerać!

#Ededed

1. Data: 2001-06-29 09:32:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana napisala:

> [...]
> ale ladne. Wlasnie wczoraj przegladalam moje swietojanki, chyba zrobie jeden

No to czarne tradycyjnie na smorodinówkę, słoiczek zielonych też
moge zrobić. Białych nie mam :-( Agrest dorzewa... Może też zamarynować?

Krycha z zapałem do nowych marynat

1. Data: 2001-06-29 10:58:56

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> napisał w
wiadomości news:9hhft7$p08$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości
>
> A co ze smakiem tych marynat? Do oglądania mogę sobie kupić plastykowe
> wielorazowe. ja bym chciał je z tego pasztetu wyżerać!
>
> #Ededed

Słodko-kwasne, jak to porzeczki, tylko ogonki, to znaczy szypulki, trzeba
wypluc. Niedlugo bede robila, chcesz sprobowac? przyjedz, chyba jeszcze
pamietasz, gdzie mieszkam?

1. Data: 2001-06-29 11:01:25

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agrest dorzewa... Może też zamarynować?

> Krycha

Nie marynowalam agrestu, chyba sprobuje w tym roku.

1. Data: 2001-06-29 11:14:43

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dana <d...@n...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Nie marynowalam agrestu, chyba sprobuje w tym roku.

Marynowany agrest jest wyjatkowo pyszny, wiem, bo jadlam taki.
Ale nie wiem jak go mozna zrobic...

Lilla

1. Data: 2001-06-30 09:39:12

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> Słodko-kwasne, jak to porzeczki, tylko ogonki, to znaczy szypulki, trzeba
> wypluc. Niedlugo bede robila, chcesz sprobowac? przyjedz, chyba jeszcze

Od tego kiosku na rogu w lewo?

Edede

1. Data: 2001-06-30 11:23:21

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości. Niedlugo
bede robila, chcesz sprobowac? przyjedz, chyba jeszcze

> Od tego kiosku na rogu w lewo?
>
> Edede

raduje się serce moje, że nie tylko ja mam sklerozę /z powodu wątróbki?/.
NIgdy nie byłem u Cię w Kłodzku czy Tymbarku czy Wolbromiu czy... czy...
Czydzicy?
Zartuję. NIe byłem, ale wiem, że w Raciborze.
A porzeczki sam se zamarynuję, tylko przysięgnij, że to ma sens?

Edede

kapusta
awokado
Na upaly :)