Re: Masa miesniowa

From: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Masa miesniowa
Date: Wed, 22 Dec 2004 16:05:44 +0100

Użytkownik "nowac" <gnowaczyk@NO_SPAMeuropol-meble.pl> napisał w wiadomości
news:cqbssv$rk1$1@nemesis.news.tpi.pl...

> pewnie ze nie loteria - zacznie najpierw ograniczac zapotrzebowanie (chcac
> redukowac tkanke miesniowa) i pobierac ja z tkanek 'mniej potrzebnych' do
> odbudowy potrzebnych. I wszystko proste - tylko w wypadku uzywania miesni
> cos innego stanie sie zrodlem bialka - bo miesnie beda bardziej potrzebne
> (uzywane)

Jeśli są uszkadzane na skutek intensywnych ćwiczeń to się nie odbudują
jeżeli nie będzie odpowiednio wysokiego stężenia wolnych aminokwasów
szczególnie waliny, leucyny, izoleucyny.

W organizmie jest ustalona hierarchia tkanek. Ja to zagadnienie
znam z głodówek: (zupełnie przypadkowa strona)
http://www.republika.pl/iduwp/prive/glodowki%20leczn
icze.htm

"Obowiązuje przy tym hierarchia wartości w trakcie korzystania z rezerw ustrojowych.
W pierwszej kolejności zostają zużyte zapasy, złogi, różne patologiczne twory,
zastarzałe
ogniska zapalne, komórki zwyrodniałe i chore." [...]
"Najcenniejsze narządy - mózg i serce - nawet przy bardzo długiej głodówce
niewiele tracą na wadze, są najdłużej oszczędzane."

Nie mogę znaleźć nic konkretnego o mięśniach ale z tego co pamiętam
to są one traktowane jako 'magazyn białka' w krytycznych sytuacjach.

Nie zrozum mnie źle, sam mam opory pisząc o zmniejszeniu białka,
ale wg tego co wiem powinno się to zakończyć redukcją tkanki
mięśniowej.

Jeśli masz jakiekolwiek inne dane to chętnie poczytam.

pozdrawiam Chaciur