Masło<-->Margaryna

31. Data: 2006-03-08 12:07:26

Temat: Re: Masło<-->Margaryna
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet napisał(a):

> A gdzie to można kupić kostkę masła za 2 zł (mówię o 200g.) Bo jak dla mnie
> to jeśli kosztuje 2 zł to nie masło.

Tiaaaa, widziałem masło supermarketowe 62% tłuszczu, to co stanowi resztę?
pozdr. Jerzy

32. Data: 2006-03-08 12:10:33

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> A gdzie to można kupić kostkę masła za 2 zł (mówię o 200g.) Bo jak dla
mnie
> to jeśli kosztuje 2 zł to nie masło.
>
> Anet

1. Biedronka Maslo Smietankowe (2,19 dokladnmie ale sa promocje i wtedy
1,99)
2. Lider Priece (czesto po 1,99 normalnie tez 2,19)
3. Lidl
4. Tesco (tu nie polecam bo oszukuja jak moga... a jak nmie moga to tez
oszukuja... 2 razy kupilem i bylo dobre... za trzecim razem wyrazny posmak
margaryny choc na opakoaniu naipsali "Maslo Smietankowe" a w zawartosci
tluszczu 75%
5. Sklepy ElDe (tylko w promocji sie zdarza maslo po 1,96... "normalnie"
jest od 2,95 do... nawet i 5 zl)

33. Data: 2006-03-08 12:11:01

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):
> . Jezeli w przepisach w ksiazce kucharskiej mowi sie o
> a i tego nie można być pewnym, bo jesli przepis stosunkowo świezy, to autor
> mógł miec na mysli juz te obecne, 200 gramowe kostki...

Wątpię, juz obecnie "inteligenti" autorzy operują gramami a nie kostkami.
Stare przepisy wiszące w sieci mówią o kostkach co się równa 250g.
pozdr. Jerzy

34. Data: 2006-03-08 12:17:59

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:2e3t025pfnouagb3u2pmgo5s8h6oq5b3pb@4ax.com...

A ja tam czasem lubie nawet chleb ze "zwyklym" smalcem (przetopionym z
czosnkiem, cebulka) i cebula (surowa) zjesc...
a przeciez to "jedzenie" uwazane za zarcie dziadow :)
Wiec... jestem dziadem i dobrze mi z tym :-)~

35. Data: 2006-03-08 12:23:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

jak to co? woda

pierz
K.T. - starannie opakowana

36. Data: 2006-03-08 12:25:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Mar 2006 13:17:59 +0100, "Misiek" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
>czosnkiem, cebulka) i cebula (surowa) zjesc...
>a przeciez to "jedzenie" uwazane za zarcie dziadow :)
>Wiec... jestem dziadem i dobrze mi z tym :-)~

Przyznaj sie - co to zwykly smalec w cudzyslowiu? No?

Pierz

p.s. najlepsze kruche ciasto to z masla i smalcu wlasnie
K.T. - starannie opakowana

37. Data: 2006-03-08 12:26:10

Temat: Re: Masło<-->Margaryna[ot]
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> A ja nie skojarzyłam, że to ta sama osoba, choć to 'dziadowanie" też
> mnie zniesmaczyło (tajemny przepis raczej rozśmieszył tylko). No, ale
> nie każdy bywał w różnych tarapatach, jak i nie każdy wykazuje się
> zrozumienie dla tych, dla których los bywa mniej łaskawy.

Dziadowanie faktycznie brzmi nowobogacko, ale mnie margaryna nie
kojarzy się z biedą. Jako biedna studentka chleb jadłam bez masła
i bez margaryny, smarowidła nie są mi niezbędne. A jezeli już, to
smalec - najtańszy był wtedy i w dodatku bardzo go lubię :) Kruchego
ciasta i tak nie piekłam, bo jajka i mąka też na drzewie przydrożnym
nie rosną ;)
Margaryna jest dla mnie jednym z przykładów reklamy posuniętej do
granic indoktrynacji - niesmaczne, niezdrowe i w dodatku wcale nie
takie tanie, a ludzie kupują.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

38. Data: 2006-03-08 12:27:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):

> Oo widzę, ze kółko gospodyń wiejskich znów w akcji :)))

Zniesmaczasz to co jest dobre i świadomie obrażasz?
Często gęsto te najtańsze i najprostsze przepisy są najlepszymi pod słońcem.
Proste i niewyszukane potrawy = tanie, i te jest najtrudniej zrobić bo
są pracochłonne.
Dużo jeżdżę po Polsce i standardowo zamawiam ruskie pierogi, jeszcze
nigdzie się mi nie powtórzyły smakowo a przepis wyjściowy niby taki sam.
Przy czym z reguły wychodzi ok. 1 zł za jeden pieróg a wielkością różnią
się znacznie. Nawet o 100%.
pozdr. Jerzy

39. Data: 2006-03-08 12:28:51

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek <a...@w...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
> wiadomości news:dukvhe$27v$1@news.lublin.pl...

> Że co proszę?

Że margaryna nie musi być wytwarzana z tłuszczu roślinnego. Pierwotnie
zresztą była robiona z łoju wołowego, chociaż teraz zapewne głównie z olejów
roślinnych. Ale dalej nie wiem, co takiego strasznego się dzieje podczas
jej produkcji.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@c...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwdmvgy;split??;$=-=$=;whil

40. Data: 2006-03-08 12:29:54

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> jak to co? woda

Nic z tego, 72% to uwierzę, ale nie 62% bez dodatków podtrzymujących.
pozdr. Jerzy - co to lubi masło klarowane.

pytanie o pieczarki na pizzy:)
ciasto bez pieczenia
propozycja :)
Czyszczenie plastikow [pytanie]