Masło i śmietana

21. Data: 2010-09-23 21:10:27

Temat: Re: Masło i śmietana
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-23 18:35, Bożena pisze:

> Czy u Was także Masło Polskie (Mlekovita) leżąc w lodówce jest miękawe?
> Kupiłam po raz pierwszy i jakoś mam podejrzenia... z "Lurpakiem" czy domowym
> nie przypominam sobie czegoś takiego.

Jakieś technologiczne szmery-bajery:
http://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=2
9752

--
Pozdrawiam - Aicha

22. Data: 2010-09-24 05:48:43

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> "Misiek" <> wrote in message
> smietanopodobne
>
> Czy mógłbyś wskazać markę/producenta/sklep/cokolwiek?
> Jak na razie znalazłam tylko jeden ser żółty bez "obcych" dodatków -
> "Ementaler" w kawałkach po 400 g z Lidla. A z takich nieżółtych, to w
> tymże
> Lidlu jest także "czysty" "Limburger".

Kupowane w TESCO:
ser Babuni
dziurdamer
radamer
radamer wedzony

cztery przyklady wystarcza?
Goude z Tesco akurat odradzam - niezbyt smaczny, podejrzanie miekki, bez
dziur (to ostatnie to akurat moje widzimisie heh)

Chcesz "plasterkowany? W Tesco kroja bez problemu (w tych duzych Tesco).

> Pod warunkiem, że producent pisze prawdę. A ci, jak dobrze wiadomo,
> niestety
> zdolni sa... :(

No coz, w cos trzeba wierzyc hehehe
Ja kupuje maslo ekstra w Tesco (nie pomne teraz producentow), omijam szelkie
"masmale, mixy itp).
Mozna tam kupic i oselke (ale UWAGA!!! Tez zdarza sie ze na opakowani
napisane jest maslo, a w skladzie jest go... 70% heh)

23. Data: 2010-09-24 07:05:09

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

| Jakieś technologiczne szmery-bajery:
| http://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=2
9752

Dzięki. Nie wiedziałam, że oni to masło z takimi bajerami mają ;)

Bożena.

24. Data: 2010-09-24 07:20:57

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <> wrote in message

| Kupowane w TESCO:
| ser Babuni
| dziurdamer
| radamer
| radamer wedzony

Dzięki. W ogóle nie bywam w Tesco, więc nie wiedziałam, że mają. Inna sparwa
skoro Tesco ma, to i inne sieciówki powinny mieć. Przy najbliższej okazji
muszę znów "przeczesać" półki w sklepie.

Bożena.

25. Data: 2010-09-24 08:05:01

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Masło maślane, bo poddane procesowi zmaślania.
Rozumiesz???
8-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

26. Data: 2010-09-25 20:04:31

Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

> A w warszawskich sklepach benedyktyńskich dostępne jest świetne masło
> osełkowe na wagę, jak dla mnie bezkonkurencyjne, szkoda tylko że tak daleko

nie tylko w wawie masz sklepy benedyktynskie, skoro mowisz, ze jestes z
pomorza, np. kojarze taki w gdyni (rog swietojanskiej i 10 lutego), ale
czy maslo sprzedaja, nie wiem :(

27. Data: 2010-09-25 22:33:53

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-24 10:05, Jan Werbiński pisze:

> Masło maślane, bo poddane procesowi zmaślania.
> Rozumiesz???
> 8-)

To dlaczego inne masła maślane ze zmaślonej śmietanki nie są takie
miękkie? Kupiłam dziś to masło polskie i będę testować smak. Dotykowo
rzeczywiście odróżnia się od innych.

--
Pozdrawiam - Aicha (taka psuja, co paluchem bada masła w sklepie, przez
bibułkę oszczywiście)

28. Data: 2010-09-26 18:07:59

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.... Praktycznie jak gospodarze nie mieli chłodziarek i zimnych piwnic
>produkty mleczne spuszczali do studni, zamknięte w bańkach na mleko.
A wiesz co było jak taka bańka otwarła się w czasie wyciągania?
Spartaczona woda na kilka tygodni.

29. Data: 2010-09-26 18:11:35

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message
> A wiesz co było jak taka bańka otwarła się w czasie wyciągania?
> Spartaczona woda na kilka tygodni.

A widziałaś taką bańkę zamkniecie i uszczelkę?
A sądzisz, że chłód wody z mlekiem jest inny niż samej wody? :-))

30. Data: 2010-09-26 19:23:01

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A widziałaś taką bańkę zamkniecie i uszczelkę?
> A sądzisz, że chłód wody z mlekiem jest inny niż samej wody? :-))

Mleko w studni "zepsuje" wodę. Hłud niewiele pomoże.
Pozostaje haruwka wyciągnięcia wiluset litruw mieszaniny wody z mlekiem itp.
Uszczelka może się rozkruszyć, ale najczęściej puszcza zamknięcie.

podziękowanie
O pieczeniu chleba wszystko.
Królik
Patelnia z blachy walcowanej