Maszyna do pieczenia chleba

1. Data: 2001-10-15 17:15:20

Temat: Maszyna do pieczenia chleba
Od: "Bernadetta Madon" <p...@s...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie!

Lektura grupy jest nieslychanie mila, szczegolnie w tak niepowtarzalnej
atmosferze. Kiedy tylko synek mi pozwala (co nie zdarza sie czesto) siadam i
czytam.
Przyszedl czas na zadanie pytania. Brak piekarnika i mozliwosci jego
instalacji zmusza mnie do kupienia maszyny do pieczenia chleba. Jakie
parametry sa wazne przy zakupie i co wlasciwie oprocz chlebka da sie zrobic.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Bernadetta

1. Data: 2001-10-16 08:14:26

Temat: Re: Maszyna do pieczenia chleba
Od: "Sylwia" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też jestem zainteresowana bo słyszałam o niej wiele dobrego.
Sylwia

1. Data: 2001-10-16 08:42:17

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Sylwia

> Też jestem zainteresowana bo słyszałam o niej wiele dobrego.
> Sylwia

No i ja. Jak próbuję coś wymyśleć w piekarniku, to mi nie za bardzo
wychodzi, a mam kilka bardzo interesujących przepisów, które bym
chętnie wypróbowała.

Kto wie, gdzie można kupić takie cudo? I za ile?

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-10-16 08:57:14

Od: "Sylwia" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje link http://www.teleservice.lublin.pl/agd/wypiekacz/index
.html
Tu jest cena i opis.
Ja jednak czekam na opinie kogoś kto to juz używa.
Sylwia

1. Data: 2001-10-16 11:13:19

Temat: Re: Maszyna do pieczenia chleba - moja opinia
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> parametry sa wazne przy zakupie i co wlasciwie oprocz chlebka da sie zrobic.

Czesc,

Od kilku miesiecy pieczemy chleb w modelu Panasonic 206 .

Kilka uwag:
1. Chleb z polskiej piekarni jest przewaznie smaczniejszy niz z maszyny, ale
2. Chleb z mojej maszyny jest lepszy niz jakikolwiek tostowy w UK.
3. Niektorzy ludzie robia chleb z zakwasu i pieka go w maszynie i ponoc smakuje
rewelacyjnie.
4. Trzeba miec specjalne drozdze do tych wypiekow - czy mozecie je kupic?
5. Ja uzywam maki krupczatki - strong wheat flour.
6. Pieklam dotad tylko bialy pszenny, bez dodawania mleka w proszku jako
ulepszcza, bo taniej.
7. Ponoc do pieczenia z maki z pelnego przemialu trzeba dodac sproszkowanej
wit.C jako ulepszacza.
8. Zawsze, zeby miec chrupka skorke chleb trzeba wyjac z maszyny tuz po
upieczeniu.
9. Ogolnie polecam stesknionym smaku dobrego chleba Polonusom.
10. Jestem zadowolona z kupienia tej (najdrozszej :-( ) maszyny.

iza

1. Data: 2001-10-16 14:03:58

Od: "Bernadetta Madon" <p...@s...de> szukaj wiadomości tego autora

Iza napisala:

> Od kilku miesiecy pieczemy chleb w modelu Panasonic 206 .
>
> Kilka uwag:
> 1. Chleb z polskiej piekarni jest przewaznie smaczniejszy niz z maszyny,
ale

Ale z niemieckiej prawie zawsze gorszy :o(

> 2. Chleb z mojej maszyny jest lepszy niz jakikolwiek tostowy w UK.
> 3. Niektorzy ludzie robia chleb z zakwasu i pieka go w maszynie i ponoc
smakuje
> rewelacyjnie.

Zona robi z zakwasu

> 4. Trzeba miec specjalne drozdze do tych wypiekow - czy mozecie je kupic?

Mamy zakwas. Ale swoja droga, czemu specjalne? Czym sie roznia?

> [...]
> upieczeniu.
> 9. Ogolnie polecam stesknionym smaku dobrego chleba Polonusom.

Na to wlasnie licze :o)))

> 10. Jestem zadowolona z kupienia tej (najdrozszej :-( ) maszyny.

Mam nadzieje, ze tez bedziemy.

A jakiej mocy masz to cudo? Robilas cos oprocz chleba?

Niskie uklony, Przemek

1. Data: 2001-10-16 15:58:36

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale z niemieckiej prawie zawsze gorszy :o(

a mnie smakowal
> Zona robi z zakwasu
to zastepuje drozdze

> Mamy zakwas. Ale swoja droga, czemu specjalne? Czym sie roznia?

chyba szybkoscia z jaka sie mnoza

> A jakiej mocy masz to cudo? Robilas cos oprocz chleba?

niestety, nie

iza

1. Data: 2001-10-18 01:47:10

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Bernadetta Madon <p...@s...de> wrote in message
> [...]
> instalacji zmusza mnie do kupienia maszyny do pieczenia chleba. Jakie
> parametry sa wazne przy zakupie i co wlasciwie oprocz chlebka da sie

Czesc,

Ja mam doswiadczenie z dwoma, jedna pozyczona a druga w koncu kupilam. Firm
Ci tu nie bede podawac, bo pewnie u Ciebie inne niz u mnie. Jezeli mozesz od
kogos pozyczyc na wyprobowanie, tak jak ja, to skorzystaj i zdecyduj, co
chcesz.

Ponizej podaje, co dla mnie bylo wazne w wyborze:
1. Duzy poziomy bochenek (foremka) - mniejsze maszynki maja ksztalt foremki
waski a wysoki - chrupki wierzch chleba wychodzi 'na boku' jak juz chleb
wyjmiesz.
2. Wielogodzinny automatyczny timer - tzn moge wrzucic skladniki wieczor,
nastawic, i mam chleb na rano.
3. Osobny pojemniczek na drozdze - patrz powyzsze - wtedy maszyna dosypuje
drozdze w odpowiednim momencie.
4. Solidna foremka, teflonowa, z mieszadlem na dnie ktore sie wyjmuje do
umycia.
5. Jak najwiecej programow - sprawdz nie tylko na maszynce, ale takze w
zawsze zalaczonej ksiazeczce s przepisami. Te przepisy sa opracowane do
parametrow maszynki, i przekonalam sie ze eksperymentowanie nie wychodzi -
natomiast z zalaczonych przepisow moge w mojej maszynce zrobic nawet
pumpernikiel czy slodki placek bananowy, a nawet na bialy podstawowy chleb
mam trzy programy - na chleb jasny, ciemny i dobrze przypieczony na wierzchu
(rozny czas pieczenia). wiec szukaj przepisow ktore cie interesuja. Niektore
maszynki moga tylko piec z bialej maki - bardzo limitujace jesli chcesz np
chleb zytni czy z pelnej maki (wholewheat).

Na czym mi nie zalezalo:
1. Na opcji wyrabiania ciasta na makaron czy pizze - moja to ma bo inaczej
sie mnie dalo, ale nigdy nie uzywalam.

Reasumujac - jesli mozesz pozyczyc od kogos, zrob to. A jesli juz sie
zdecydujesz na kupno, kup duza i droga :-). Moja jest Sanyo, ale modelu nie
pamietam. Dostalam discount bo w tym samym dniu kupilam lodowke.
Powodzenia,

Ania

PS Moje ulubione chleby to razowy, cynamonowy z rodzynkami, na kwasnym
mleku i bananowy.

1. Data: 2001-10-21 13:59:44

Od: "Bernadetta Madon" <p...@s...de> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie wszystkim za rady. Wybor padl na... piekarnik Tefala.
Taki maly, 18-litrowy. A oprocz chlebka mozna rowniez upiec jakies fajne
ciasta, itp. - a jest to moja glowna produkcja. Do tej pory pieklam w
mikrofalowce z funkcja termoobiegu, ale to nie to. Ciasta sie nie udawaly,
musialy byc dwa razy dluzej pieczone, a i tak w rezultacie w srodku surowe.
Na wierzchu spieczona skorupa. Nie pomagaly przykrycia i inne wynalazki.
Nowy nabytek juz sprawdzilam. Chleb i placek wyszly super.

Pozdrawiam
Bernadetta

Kupilem sol (sul - nie wiem jak to lepiej wyglada)
Krakow - spotkanie
Re: kawa z bananami
Pomysł z Hiszpani na kartofle
Pokombinujmy trochę z ciastem